Gå til innhold

En rask, liten mod..

Anbefalte innlegg

Har et Palo Alto kabinett liggende som skal få en omgang lakk, plexi og alt det standard-sakene.. Men jeg skal prøve å gjøre noe ekstra med de få ressursene jeg har!

Har en flaske svart, glossy paint, en sølvpaint, en grå primer og en flaske klarlakk!

Har også litt plexi liggende.. Eventuelt kjøper jeg noe mer!

Her er hva jeg foreløpig har tenkt å gjøre er å pusse ned hele kassa, lakkere den svart, med noe i sølv.. Noen idèer om hvor jeg kan lakkere sølv? Mønster, figur, form, et eller annet? Skal også lakkere kassa innvendig, svart igjen.. Har liten tilgang på borremaskin og stikksag, men skal nok få fixa et lite vindu (idè til form?) med et eller annet gjennomsiktig printa på bakside (transparent papir festa på innsiden).. Får se om jeg får tak i noen katoder, og annet bøll!

Detta er bare en rask og billig mod, men prøver å få til noe spesielt med den.. Som ikke koster så mye!

Resonèr og kom gjerne med idèer.. :)

Edit: Link til kabinettet: http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40187

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen? Har no begynt med litt forhåndsarbeid! Begynt å pusse platene med 230 grit for å få vekk den grelle bezel'n.. Begynner å se bra ut på toppen nå, men siden det gjøres for hånd tar ting litt tid! Er jo bare en billig, enkel mod fordi jeg kjeder meg i sommervarmen (dama er også bortreist, så det var hennes idè.. :p).. :)

Lenke til kommentar

Sorry, sorry.. :p Vet vel eeeegentlig det!

Skjønner du deg på den knappen nederst på kabinettet som blir trykt inn når kabinettdøra er igjen? Og den stanga som går fra topp til bunn midt på der sidedøra skal være? Og hvordan skal jeg feste harddiskene? Mangler jo alt som heter bruksanvisning! Kan du ta bilde av ditt kanskje? :)

Prøver forresten å finne et lett merke å lakkere inn i sølv.. Skal hjem for å hente kamera og borremaskin (glem stikksaga, borremaskin er tingen :)) og så skal jeg vel et tur til Europris for å hamstre no mer maling.. :)

Lenke til kommentar

Den stanga i midten er borte for lengst, og den knappen i bunnen er et uløst mysterium. Jeg skal kjøpe noen O-ringer til å feste hardiskene med. Det er jo faktisk 3 stk 5/25" brønner og ikke 2 som jeg trodde det var.

Edit:Skal knipse noen bilder snart.

Endret av Ongabonga
Lenke til kommentar

Se der ja..! Fjerna 3.5 brakettene å festa HD med strikk? :) Det jeg skal gjøre.. Må bare til Biltema en tur! Er en mil å sykle hver vei da.. :p Med bysykkel og greier! =S

Uansett går jeg til innkjøp av to små luftinntak med gitter som jeg skal plassere på et eller annet sted.. Idèer? Her øverst til 55 er luftinntaka jeg skal kjøpe: http://www.bilguss.no/styling.pdf

Skal også kjøpe gitter.. Har kjøpt inn blå paint, så kabinettet blir blått og for et grønt UV-reaktivt UV-glass.. 28X28 blir vinduet! Noen flere idèer/forslag?

Lenke til kommentar

Ellers så kan du kjøpe syltetøyglass pakninger/strikk..

For jeg leita tulling etter 75mm o-ringer her jeg bor, og de var ikke lett og oppdrive, så jeg prøvde med gummistrikka, funka som en drøm de...

Og btw dere er klar over att alslags griller osv forran viftene lager masse støy?

Tenker bare sånn vist dere bygger vannkjøling for stille maskin også putter masse griller framfor viftene...

Men men er da bare ett tips :thumbup:

Og kabinett til 100kr! Genialt...!

Sånn for og lure er det store hovedkort det er plass til i det kabinettet>?

Endret av Itw
Lenke til kommentar
Sånn for og lure er det store hovedkort det  er plass til i det kabinettet>?

Er plass til store hovedkort ja :yes:

Den stanga i midten er borte for lengst, og den knappen i bunnen er et uløst mysterium.

Jeg er ganske sikker på at den knappen er til å koble på hovedkortet en plass, slik at det ikke skal gå an å skru på PC'n når sidedøra er av. :roll:

Lenke til kommentar

Vi får se om jeg velger O-ringer eller de fra Biltema.. Kan jo bare kutte til de fra Biltema! :) Uansett så er toppen nå ferdigpussa.. Begynt på den ene sidedøra! Selveste ramma og alt det der skal få en omgang autosol chrome polish.. Har stålulla litt på ramma, vet noen hvordan jeg får vekk de ripene? Var så dum å skulle bare "sjekke om det var et lag der som ikke jeg så" .. Og gikk dermed over med stålull!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...