Zeph Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Om eg skulle handla noko frå Direct Car Parts, kva ville prisen blitt på ei vare til £100 når du har plussa på moms og\eller toll? Kva koster frakt for f.eks. fanger, spoiler eller liknande store varer? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Tipper frakten kommer på mellom 500 og 1000kr. Toll slipper du nok unna, men du må regne med moms. (Xkr x 1,25) Lenke til kommentar
jl Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hei! 100 pund er i dag ca. 1170 kroner. Si at frakten koster ca. 500 kroner, så blir totalprisen 1670 kroner. Det må man betale moms av, 1670 * 1.25 = 2087,50. De forskjellige fraktfirma tar også et gebyr for å regne ut momsen, det er ofte ca. 100 kroner. Den totale summen blir da sånn ca. 2187,50 kroner. Det er ikke toll på bildeler. Om du bor i nærheten av et svensk postkontor, så kan du få sendt varene dit. Nå er jeg litt på tynn is, men i dette tilfellet tror jeg du da må betale moms til England. Den er på 17,5% (trur eg...) så da slipper du en god del rimeligere unna. Er litt usikker på det med momsen, men vet at det ihvertfall blir billigere å få det sendt til Sverige og så hente det der. Er noe EU greier som kommer gunstig ut. mvh jl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå