Arsenal_RULES Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei, selv om jeg er på "gråten" nå, må jeg spørre dere nok en gang om hjelp! Har tatt alt sammen, den er ferdig bygget. Når jeg tar på pcen (det lyser et lys i kabinettet, så det er strøm), så tar viften et lite vift, så stopper alt! Kommer ikke inn i bios elelr noe som helst ... Kan dere gi meg mange tips! Jeg har vel ikke ødelagt den spitter nye dataen min, får da er sommerferien knust (har spart opp penger og alt ting!) Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 piper det? I manualen til Hk står det hva antall pip betyr. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 nei det piper ikke.. men, det er et rødt lys på (dette er vel ikke så positivt)! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 1) Sjekk om at kablene fra HK til høyttaler faktisk er koblet rett. 2) Står alt riktig i? 3) Ta ut disk og se hva som skjer 4) Samme med CD-ROM mm Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har jo mange forskjellige ledninger kommende ut av Strømforsyningen, jeg har ikke tatt noen stor hensyn til hvilke som kobles til hvilke! Kan dette være et problem, til viftene/grafikk-kort/dvd har jeg bare tatt noen av kablene og koblet de til! Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hvis du blir "på gråten" av en slik bagatell så burde du kanskje ikke bygge deg en datamaskin alene første gangen.. Uansett. Start kun opp med skjermkort, cpu og ram installert. Så tar du det derfra. Se at ram står skikkelig i. Resett bios via en jumper og prøv igjen. Og sist men ikke minst, les manualen til hovedkortet. Nytter ikke å grine på brukermanualen som ligger ubrukt Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kablene fra PSU passer kun et sted Forruten enkelte skjermkort som vil ha en "liten" vanlig 3 pins strømkontakt.. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Kan det være jeg har får liten strømforsyning! (har 350W) (AMD3000+,1024mbram,graf128 (som krever ekstra strøm forsyning, dvdspiller og harddisk (200 gb) Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Det med grining var kanskje litt overdrevet Men, har fulgt brukermanualene etter punkt og prikke! Lenke til kommentar
PrayingMantis Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du, kan du si meg om HK skal bruke 20 eller 24 pins for strøm ? Jeg har nemlig en Tagan 480W hvor jeg har en ledning som er splittet. Der kan man koble av 4 pins så det da blir til 20 pins om det er hva HK'et godtar. Jeg prøvde meg først med alle i, altså 24, men da ville den ikke starte. Les manualer osv osv og les NØYE. Det er ikke bare å stappe en her og en der, jeg fikk hjelp første gangen og det er jeg happy for. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kan du vise meg kabinettet uten hk i? Jeg hadde samme problemet, der var problemet kontakt fra hk plata til hk'et. Løste det ved å legge sykkel-slange-gummi mellom hk'et og metallet udnder der skruene skrues inn. Lenke til kommentar
LinkHimself Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Eller bruke avstandsstykkene som følger med kabinettet. Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Eller bruke avstandsstykkene som følger med kabinettet. avstandstykkene var kulerunde med en liten flate øverst. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 TAKKER DERE PÅ HARDWARE (alle mann(damer:P), takke være tipsene jeg fikk fra dere fikk jeg alt til å fungerer! (Var bare å koble ut alt som ikke var viktig, kun hk,cpu,minne, da funket det, så jobber jeg meg utifra det! TAKKER IGJEN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå