MrLee Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 (endret) Kan noen forklare meg hvorfor NOD32 er så utrolig mye bedre enn Norton Er det bare hvor mye resurser de tar? Norton er jo kjent for å være sikker, hvorfor er ikke NOD32 det? Er det brannmur i NOD32 (hvis ikke, hvem er mer trygg enn norton firewall?)? Anbefaler dere på det sterkeste og bytte ut Norton med NOD32? Sitter her med en cd med NOD32 på Har du NOD32 på cd så er det bare få installert den a.s.a.p NOD32 er det beste antivirus programmet som er lagd til dags dato. Nei, det er ikke brannmur i NOD32. Du trenger ikke noen fancy brannmur, i utgangspunktet så holder Windows sin SP2 brannmur, men trenger du en litt mer avansert brannmur så anbefaler jeg ZoneAlarm sin løsning EDIT: leif.. 4506216[/snapback] Bruker zonealarm personal+ Nod32 selv, funker som F. det... Zonealarm Personal er gratis, Nod32 koster fattige 250kr pr år ca. Når Nod32 i tillegg er det programmet jeg har prøvd som har minst systemsignatur (spiser minst ressurser), er raskere enn de fleste og er det eneste som har 100% detection rate på virus i tester. NOD32's detection efficiency combined with 2-50 times faster hard disk scanning rate earned the product many international prestigious awards. NOD32 is the world leader of the Virus Bulletin 100% Awards having won more awards (23) than any competing product. Since its first submission for testing in May 1998, NOD32 was the only tested product that has never missed a single In the Wild virus. Jeg har hørt at det er Nod32 Microsoft scanner master CDene sine med før de setter de til produksjon... Programmer.no's test av Nod32... Endret 20. februar 2006 av MrLee Lenke til kommentar
mamba Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Avast er også et bra antivirusprogram. Har verken hadd virus eller trojaner siden jeg installerte det for godt over 1 år siden. Kommer ofte med oppdateringer, har støtte for linux og dessuten gratis til windows hjemmebruk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Kjører NOD32 på stasj pc-en og jeg bruker AntiVir 7 på laptopen. Må få si at jeg er imponert over AntiVir 7. Kommer til å gå for denne gratis løsningen når lisensen på NOD32 går ut senere i år. Jeg er mega fornøyd med NOD32, men når AntiVir 7 er like bra/ nesten like bra som NOD32 og er gratis i tillegg.. Ja.. da ryker NOD32 desverre rett ut.. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Skal du ha det beste, så få deg Trend Micro sitt antivirus prog. Pc cillin 2005.Er med både brannmur og spyware scan. Det er det microsoft har gått over til å bruke på hotmail. Bruker dette prog. selv, og er det eneste jeg har testa ut, uten konflikter med andre prog. (Ps: ha testa de største og mest kjente virus programmene + noen til) 4457733[/snapback] Ja Trend micro fikk klart best resultat i denne testen Lenke til kommentar
Scotty Grumble Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 nå er det siste versjon av norton internet security / norton antivirus som telenor tilbyr. 2005-versjonene er betydelig raskere og bedre enn tidligere versjoner - som var vanvittig trege. spesielt 2003- og 2004-versjonene var trege, og mange forumbrukere her har dermed avskrevet norton helt - hvilket jeg synes er litt tåpelig. jeg vil anbefale deg å prøve norton før du eventuelt investerer i f.eks. nod32. 4457563[/snapback] Faren min hadde Norton et eller annet. Han fikk et alvorlig virus på PCen og skiftet til Panda Antivirus etter det. Går helt fint foreløpig. Jeg synes Panda er bra, bruker den selv. 4457603[/snapback] Jeg bruker AVG antivirus og Sygate brannmur, vurderer å skifte til NOD 32, men er ellers ganske fornøyd med mine valg 4457615[/snapback] Trenger svar Norton eller Norman antivirus?? 4467265[/snapback] hei. selv bruker jeg NIS 2005 for øyeblikket. når jeg kjørte dualboot sist brukte jeg Panda Internet Security 2005 i Win2k og NIS 2005 i XP. jeg synes forsåvidt at Panda Internet Security 2005 var best. men jeg ble allikevel ikke helt fornøyd da programmet plutselig kunne deaktivere funksjoner og sette dem til Off av en eller annen grunn. derfor bruker jeg i dag NIS 2005. helt greit Antivirus og Brannmur. faktisk så kan du Tweake maskina såpass mye og slå av endel ting som starter under oppstarten at maskina ikke bruker så lang tid på å starte opp. det har jeg gjort. funker fint her. har også prøvd PC-Cillin 2005. denne er også veldig bra. men denne har jeg ikke på maskina mi mer 4472567[/snapback] Jeg bruker nå Norton security som følger med i hovedkort cd'n.. Er det noen som bruker sånn? Er det noe forskjell mellom den som følger med hk og den du får kjøpt i butikken? 4478846[/snapback] Trenger svar Norton eller Norman antivirus?? Bruker Norton Internet Security 2005 selv. Synes det er helt kurrant. Har ikke hatt problemer med virus el. lignende på et halvt år. Eneste negative er at det bruker relativt mye ressurser. Har du en gammel maskin bør du kanskje vurdere noe annet. Har selv investert i Trend Micro PC- Ciliin Internet Security 12 eller hva det nå heter. Tenker å bruke det på laptop. Har fått bra anmeldelser. Koster heller ikke spesielt mye hvis man har rett på og benytter seg av studenttilbudet på 299,-. Men i og med at du har lisens på Norton Internet Security 2005 fra telenor (som jeg og har), bør du prøve dette. Om du synes det suger, er det bare å gå for noe annet. Lykke til! Mvh. Øystein 4505465[/snapback] Kan noen forklare meg hvorfor NOD32 er så utrolig mye bedre enn Norton Er det bare hvor mye resurser de tar? Norton er jo kjent for å være sikker, hvorfor er ikke NOD32 det? Er det brannmur i NOD32 (hvis ikke, hvem er mer trygg enn norton firewall?)? Anbefaler dere på det sterkeste og bytte ut Norton med NOD32? Sitter her med en cd med NOD32 på 4506128[/snapback] Jeg bruker nå Norton security som følger med i hovedkort cd'n.. Er det noen som bruker sånn? Er det noe forskjell mellom den som følger med hk og den du får kjøpt i butikken? hei. Norton som følger med på Hovedkortet ditt, (er vel et ASUS kort) er akkurat den samme versjon som du får i butikken. hvis du allerede har Norton på maskina fra før ser jeg ikke helt vitsen i å installere den versjonen som fulgte med hovedkortet ditt. det vil skape flere problemer enn man får løst . Norton er som vi alle vet ganske så sjinki å få avinstallert når man først har installert den 4508073[/snapback] Det negative med NIS2005 er at den har innebygget antivirus. Ikke slik som NIS2004 hvor det er mulig å avinstallere antivirusdelen eller rett og slett bare unnlate å installere den. Det er faktisk NAV2004 som suger resursjer ut av maskina ikke brannmuren. Med NIS2005 får man ikke noe valg, man sitter der med brannmur og antivirus fra Norton som ikke går å avinstallere om man ønsker å bruke annen antivirusløsning.. Synd det forde både barnnmuren og antispamprogrammet fungerer bra. Så sitter her med NOD32 og Norton Firewall 2004 med spamfilter og akter i allefall ikke å avansere til NIS2005 selv om det følger med internettavbonemanget mitt. 4508778[/snapback] mange quotes, sorry for det, men uansett: variabel= norton,panda,avg,norman (verson uavhengig) til dere som mener at variabel funker fint, jeg har fikset MANGE systemer etter at variabel har feilet alle utgaver har vert til utbytting mot andre og mere funksjonible antivirus-programmer, blandt disse er: F-secure og Nod32 som er betal-vare og Avast som er gratisvare. til brannmur-elskere anbefaler jeg sygate personal firewall pro - Betalvare Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Skal du ha det beste, så få deg Trend Micro sitt antivirus prog. Pc cillin 2005.Er med både brannmur og spyware scan. Det er det microsoft har gått over til å bruke på hotmail. Bruker dette prog. selv, og er det eneste jeg har testa ut, uten konflikter med andre prog. (Ps: ha testa de største og mest kjente virus programmene + noen til) 4457733[/snapback] Ja Trend micro fikk klart best resultat i denne testen 5646075[/snapback] hmm, med tanke på at prisen på NOD32 i den testen er totalt feil, er det ikke merkelig at Trend vant... Nod32 koster jo i realiteten halvparten av det Trend Micro PC-illin koster.. (jeg betalte 500kr for 2 års lisens...) Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Skal du ha det beste, så få deg Trend Micro sitt antivirus prog. Pc cillin 2005.Er med både brannmur og spyware scan. Det er det microsoft har gått over til å bruke på hotmail. Bruker dette prog. selv, og er det eneste jeg har testa ut, uten konflikter med andre prog. (Ps: ha testa de største og mest kjente virus programmene + noen til) 4457733[/snapback] Ja Trend micro fikk klart best resultat i denne testen 5646075[/snapback] Ja men ser du på det som er viktig, virusgjennkjening, så er jo Norton best av alle. Norton er jo faktisk den eneste som får 10. Det de trekker poeng for, er jo noe så ubetydelig som pris/ytelse og skannehastighet. Lenke til kommentar
Scotty Grumble Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 F-secure,nod32 og titanium antivir har en egen modul for virus som ikke er "funnet" enda. norton tar opp mesteparten av system-resursene og fryser under "raportering" av virus. dessuten er norton ikke på langt nær så flink som avast, F-secure eller nod32 til å finne virus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå