Gå til innhold

Valg av brannmur og antivirus

Anbefalte innlegg

Har fra før norman antivirus og zonealarm brannmur. Har nå fått bredbånd fra telenor inkludert Norton internett security med både brannmur og antivirus. Det jeg lurer på er om jeg burde skifte eller om jeg like godt kan fortsette som jeg gjør.

Er norton best på begge eller???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for NOD32 og sygate pro du :w00t:

Ditto :D

Kan godt forklare litt hvorfor.

Norton er treeeeeeeeegtsleeping.gif

også tar det minimalt av virus, spesielt trojanere.

Det er egentlig et veldig oppskrytt program som rett og slett suger.

Brannmuren er intet annet å si på, like ille.

Så gå for NOD og Sygate, feel secure :)

Endret av janfredrik
Lenke til kommentar

nå er det siste versjon av norton internet security / norton antivirus som telenor tilbyr. 2005-versjonene er betydelig raskere og bedre enn tidligere versjoner - som var vanvittig trege. spesielt 2003- og 2004-versjonene var trege, og mange forumbrukere her har dermed avskrevet norton helt - hvilket jeg synes er litt tåpelig.

jeg vil anbefale deg å prøve norton før du eventuelt investerer i f.eks. nod32. :)

Endret av el_cash
Lenke til kommentar

Skal du ha det beste, så få deg Trend Micro sitt antivirus prog. Pc cillin 2005.

Er med både brannmur og spyware scan.

Det er det microsoft har gått over til å bruke på hotmail.

Bruker dette prog. selv, og er det eneste jeg har testa ut, uten konflikter med andre prog. (Ps: ha testa de største og mest kjente virus programmene + noen til)

Lenke til kommentar

min erfaring er norton fremfor norman. just my 5 c.

har oftere rensket pcer med norman enn jeg har med norton, og gjennom tidene har jeg ryddet opp på endel pcer. så lenge du bruker norton 2005 så går ikke all verdens ressurser heller. med nis så har du jo både antivirus og firewall - tror du blir fornøyd - og sikker - med dette. :)

Lenke til kommentar

hei. selv bruker jeg NIS 2005 for øyeblikket. når jeg kjørte dualboot sist brukte jeg Panda Internet Security 2005 i Win2k og NIS 2005 i XP. jeg synes forsåvidt at Panda Internet Security 2005 var best. men jeg ble allikevel ikke helt fornøyd da programmet plutselig kunne deaktivere funksjoner og sette dem til Off av en eller annen grunn. derfor bruker jeg i dag NIS 2005. helt greit Antivirus og Brannmur. faktisk så kan du Tweake maskina såpass mye og slå av endel ting som starter under oppstarten at maskina ikke bruker så lang tid på å starte opp. det har jeg gjort. funker fint her.

har også prøvd PC-Cillin 2005. denne er også veldig bra. men denne har jeg ikke på maskina mi mer :(

Lenke til kommentar
Trenger svar

Norton eller Norman antivirus??

Bruker Norton Internet Security 2005 selv. Synes det er helt kurrant. Har ikke hatt problemer med virus el. lignende på et halvt år.

Eneste negative er at det bruker relativt mye ressurser. Har du en gammel maskin bør du kanskje vurdere noe annet. Har selv investert i Trend Micro PC- Ciliin Internet Security 12 eller hva det nå heter. Tenker å bruke det på laptop. Har fått bra anmeldelser. Koster heller ikke spesielt mye hvis man har rett på og benytter seg av studenttilbudet på 299,-.

Men i og med at du har lisens på Norton Internet Security 2005 fra telenor (som jeg og har), bør du prøve dette. Om du synes det suger, er det bare å gå for noe annet.

Lykke til! :thumbup:

Mvh. Øystein

Lenke til kommentar

Kan noen forklare meg hvorfor NOD32 er så utrolig mye bedre enn Norton :(

Er det bare hvor mye resurser de tar?

Norton er jo kjent for å være sikker, hvorfor er ikke NOD32 det?

Er det brannmur i NOD32 (hvis ikke, hvem er mer trygg enn norton firewall?)?

Anbefaler dere på det sterkeste og bytte ut Norton med NOD32?

Sitter her med en cd med NOD32 på :dontgetit:

Endret av tn_00
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Kan noen forklare meg hvorfor NOD32 er så utrolig mye bedre enn Norton :(

Er det bare hvor mye resurser de tar?

Norton er jo kjent for å være sikker, hvorfor er ikke NOD32 det?

Er det brannmur i NOD32 (hvis ikke, hvem er mer trygg enn norton firewall?)?

Anbefaler dere på det sterkeste og bytte ut Norton med NOD32?

Sitter her med en cd med NOD32 på  :dontgetit:

Har du NOD32 på cd så er det bare få installert den a.s.a.p NOD32 er det beste antivirus programmet som er lagd til dags dato.

Nei, det er ikke brannmur i NOD32. Du trenger ikke noen fancy brannmur, i utgangspunktet så holder Windows sin SP2 brannmur, men trenger du en litt mer avansert brannmur så anbefaler jeg ZoneAlarm sin løsning :thumbup:

EDIT: leif..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Jeg bruker nå Norton security som følger med i hovedkort cd'n.. Er det noen som bruker sånn?

Er det noe forskjell mellom den som følger med hk og den du får kjøpt i butikken?

hei. Norton som følger med på Hovedkortet ditt, (er vel et ASUS kort) er akkurat den samme versjon som du får i butikken. hvis du allerede har Norton på maskina fra før ser jeg ikke helt vitsen i å installere den versjonen som fulgte med hovedkortet ditt. det vil skape flere problemer enn man får løst :p. Norton er som vi alle vet ganske så sjinki å få avinstallert når man først har installert den :p

Lenke til kommentar

Det negative med NIS2005 er at den har innebygget antivirus.

Ikke slik som NIS2004 hvor det er mulig å avinstallere antivirusdelen eller rett og slett bare unnlate å installere den.

Det er faktisk NAV2004 som suger resursjer ut av maskina ikke brannmuren.

Med NIS2005 får man ikke noe valg, man sitter der med brannmur og antivirus fra Norton som ikke går å avinstallere om man ønsker å bruke annen antivirusløsning..

Synd det forde både barnnmuren og antispamprogrammet fungerer bra.

Så sitter her med NOD32 og Norton Firewall 2004 med spamfilter og akter i allefall ikke å avansere til NIS2005 selv om det følger med internettavbonemanget mitt. :no:

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...