evigforfall Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei. Jeg har en linksys WRT54G router. Til den har jeg koblet en stasjonær pc med linksys usb (trådløst). Jeg prøver å koble en laptop med et trådløst kort som heter hp wlan 400. Jeg får ikke opp noen trådløse nettverk på laptopen, selv om det er minst 4 andre i nærheten - dette ser jeg på den stasjonære pc'en jeg har. Forslag på hvordan dette kan gjøres? anders Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ta med det USB kortet og prøv den i lapptoppen. Virker det, kan du konsentrere deg om nettverkskortet i lapptoppen. Lenke til kommentar
evigforfall Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Det fungerer, men det er kjedelig å drasse med usb kortet i huset. anders Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Sikker på at drivere er riktig installert? Og at det ikke er noe sikkerthet på nettverket ditt? Lenke til kommentar
evigforfall Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Har lagt inn wpa psk. Har lagt dette til i windows wireless zero. Atheros er lagt inn fra før av for å styre det trådløse nettverket, men der står det bare at radio er av og jeg får ikke gjort noe med det. Dermed har jeg slått av Atheros. Problemet er som sagt at jeg ikke ser noen andre nettverk, og det syntes jeg var litt merkelig. Har laptoppen ved siden av den stasjonære akkurat nå. anders. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Står det at radioen er av??? Da virker det som om dete r noe rart med nettverkskortet ditt... Gå inn på Kontrollpanel -> System -> Fanen Hardware/Maskinvare -> Device Manager/Enhetsbehandling -> Nettverkskort Dobbeltklikk på nettverkskortet ditt og post her hva som står i ruten, det burde stå denne enheten fungerer som den skal... Hvis det ikke gjør det så prøv først å velge "Bruk denne enheten (Aktiver)" i drop-down menyen nederst og så trykke OK. Hvis det ikke går så prøv å gå til fanen driver -> Oppdater driver -> og følg veiviseren og legg inn driverne fra CDen fra HP. Så skal det virke Lykke til Lenke til kommentar
evigforfall Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Hei. Alt det du beskriver er tilstede. Kortet virker som det skal osv. Glemte å si at dette er en jobb-pc og admin har setti noen sinnsyke begrensninger. Så å oppdatere driveren går ikke. En gang tidligere har jeg sett nettverkene rundt meg dukke opp, men de forsvant ganske fort. anders. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kjenner ikke så godt til Atheros, men prøv å starte det igjen og se om du får opp noen grunn til at radioen er av.. Prøv å finne en knapp som aktiverer radioen igjen... Pleier å finnes sånne i de fleste programmer... Hvis det fortsatt ikke virker så ville jeg tatt den til adminen så han kan oppdatere drivere og sånt... Tror det kan være feilen... Og prat med han så han ikke setter så strenge begrensninger senere Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Hei Siden "Admin" har satt strenge sikkerhetskrav, er der enkleste en slik, for hjemme bruk. Den burde ikke by på problem å drasse rundt med. Endret 5. juli 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå