O. B. Lix Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Lurte litt på hvor lang tid det tok før q-tec- kvalitetsdiskusjonen kom, ja, og den dukket opp som forventet. Kjøp den vifta du, hvis du ikke er uheldig virker den sikkert helt fint. Klart den virker! Men den blir fortere utslitt enn andre... Sålenge man vil kjøpe en lada, klarer man seg greit uten stjerne på panseret Gammelt visdomsord fra o.b.lix Lenke til kommentar
zarz Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Sålenge man vil kjøpe en lada, klarer man seg greit uten Hvor mye koster en mercedes ? 150,- ? Lenke til kommentar
zarz Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Lurte litt på hvor lang tid det tok før q-tec- kvalitetsdiskusjonen kom, ja, og den dukket opp som forventet. Kjøp den vifta du, hvis du ikke er uheldig virker den sikkert helt fint. Har allerede bestilt den sammen med nero, kosta ikke mer enn 100,- Trodde d var mye dyrere jeg. Hvis posten går som planlagt så kommer den vel på mandag regner jeg med. Håper den holder litt da, virker som d kan gå i stykker bare man tar på d etter alt jeg har hørt. Må være veldig mange dårlige erfaringer som er ute å går her.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) De aller fleste med veeldig dårlig erfaring er moddere og overklokkere som selv har erfart (eller som har hørt) at qtec suuger, fordi strømforsyningen ikke klarte å drive 14 lyspærer i tillegg til alle de andre delene de stappet inn. De har altså stort sett erfaring fra en eller to strømkrevende maskiner, og sånn sett ikke peiling i det hele tatt. Endret 9. juli 2005 av CastorFiber Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 At Q-tec strømforsyninger er noe skikkelig dritt, er vel slått fast nå. Har selv erfaring med flere 400-wattere fra dem, og dette var på vanlige maskiner, uten noe ekstra dill-dall. Begge brøt sammen innen et halvt år. For ikke å snakke om at de bråker! Holdt på å bli gal av støyen!!! Nei, bruk heller litt mer penger på noe bedre, f.eks. Fortron/source med 120mm vifte. Den er ihvertfall jeg kjempefornøyd med. MVH TommyL Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 I rest my case. Pussig at våre 15 maskiner med Qtec- PSU har stått på 24/7, da, uten en eneste svikt. Men jeg har sikkert hatt flaks, fordi Qtec er jo elendig. Opplest og vedtatt. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hehe.. Sikkert bare flaks ja Lenke til kommentar
Juke Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Har ingen personlige erfaringer med Q-tec, men det er viktig å merke seg at forskjellige modeller fra samme produsent kan være vidt forskjellige hva teknisk kvalitet angår. Derfor kan vel enkelte modeller fra Qtek være problematiske mens andre modeller sikkert er helt OK? Bare en tanke. Edit: Skriveleif. Endret 9. juli 2005 av Juke Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) har litt erfaring med Q-tec psu'er selv. de svake på 300watt funker ok om det er mindre krevende maskiner man bruker de sammen med. mene styr unna de med 2 vifter eller mer, en kompis av meg har en filserver, er riktignok en del disker inni der (6 tror jeg) mene resten er bare småsaker. han fikk ødelagt sin emermax 431 watt psu og fikk en q-tec 550watt i bytte. (var elverket som ødela så de erstatet det) den psu'en slitter med å levere stabil strøm og han har hatt en del problemer med den psu''en. dette var aldri et problem med den "svakere" emermaxen. til orientering så er en 550watt q-tec omtrent like effektiv som en vanlig chieftec 360watt. og jeg hadde heller tatt cheiftecen, for den klarer å levere det den er god for, pluss at den ermye mer stillegående (har hatt 3 stk) hvor bra de q-tec viftene er vet jeg ikke, mene jeg hadde ikke kjøpt de i alle fall. titan er et bra merke til en god pris Endret 9. juli 2005 av Spirre Lenke til kommentar
TommyL Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 I rest my case. Pussig at våre 15 maskiner med Qtec- PSU har stått på 24/7, da, uten en eneste svikt. Men jeg har sikkert hatt flaks, fordi Qtec er jo elendig. Opplest og vedtatt. Hvis du har driftet 15 maskiner med Q-tec strømforsyning, så er det jo klart at du har mer erfaring med dette merket enn de fleste andre her. Jeg skal seff moderere meg i mine påstander om at Q-tec PSU'er generelt er noe dritt. Men mine egne erfaringer med dem er elendig, men muligheten for at jeg har vært skikkelig uheldig er jo tilstede. MVH TommyL Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 (endret) Det er et faktum at viftene til Q-tec IKKE har kulelager, men glidelager i plast. Dette blir fortere utslitt enn om det var kulelager Det er også et faktum at innmaten i en psu er ENKLERE oppbygd, med færre, enklere komponenter som kan stabilisere strømmen. Den lager altså ikke så stabil strøm som de fleste konkurrenter Når det er sagt, klart det er mange som har en q-tec psu som de er fornøyd med, men steget opp til en fortron på 300w m 12cm vifte erliten, koster bare kr 255,- (og vifta holder i 12 år under kontinuerlig drift...) Når stjerne på panseret koster bare 120,- kr mer, ikke kjøp Lada Nytt ordtak fra o.b.lix Endret 10. juli 2005 av O. B. Lix Lenke til kommentar
zarz Skrevet 10. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2005 Men jeg trenger altså ikke viften i mer enn 2-3 år, uten kont. drift. Dessuten er det en liten pc med mindre enn 300W strøm forsyning.. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Hvis jeg f.eks kjøper denne viften: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308740&cks=SER Vær litt obs på at q-tec-vifter ikke har så lang levetid da, 1-2 år ved kont. drift... Dette er fordi di har billige plast-glidelager og dette blir utslitt. Vifter med kulelager varer nok lengre. Men på den annen side, kan det hende at du vil bytte hele pcen om 1-2 år... litt pussig at Q-tec selv oppgir at det er nettopp kulelager i vifta da. Q-tecs egen beskrivelse Jeg kan godt tro på at de tøyer grensa når de oppgir specs på PSUene sine. (Oppgir Watt inn istedetfor Watt ut eller lignende) men jeg tviler faktisk sterkt på at de kommer med loddrett løgn. Når det står Ball bearing for long lasting performance så tror jeg faktisk det er kulelager og ikke plastskiver. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 litt pussig at Q-tec selv oppgir at det er nettopp kulelager i vifta da. Q-tecs egen beskrivelse Jeg kan godt tro på at de tøyer grensa når de oppgir specs på PSUene sine. (Oppgir Watt inn istedetfor Watt ut eller lignende) men jeg tviler faktisk sterkt på at de kommer med loddrett løgn. Når det står Ball bearing for long lasting performance så tror jeg faktisk det er kulelager og ikke plastskiver. Jeg gir meg, det er ikke samme dritten som er plassert i psu. Vifta er helt grei, den og virker helt sikkert i 2-3 år. Her er en test Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå