Gå til innhold

Skjermkortet funker ikke lenger! hjelp!

Anbefalte innlegg

Når jeg starter opp pc'en er skjermen helt svart og denne meldingen vises: "monitor is in power safe mode input 1" etter noen få sekunder skruer skjermen seg av.

Hva kan være galt? Har et powercolor radeon 9800pro kort, litt over 1 år gammelt.

Hadde forventa å hatt det litt lenger :(

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du kontakter butikken fo reklamasjon, kunne du sjekke om kjølevifte på

kortet surrer rundt i oppstarten. Det neste ville være å ta ut kortet og blåse det reint for støv, tørke reint over AGP kontaktene med ei rein fille fukta med litt

rødsprit. Etter å ha satt det på plass i AGP porten kontrollere at ledningen kommer

skikkelig på plass.

Fortsatt problem, forbered deg på retur.

Lenke til kommentar

Takk for raskt svar :)

Kortet surrer og går. Har støvsugt det. Har testa med et annet skjermkort i AGP-porten så det kan ikke være feil på hovedkortet.

Kan nok bli dårlig med garantien, da jeg har byttet kjøler på kortet + at jeg ikke finner kviteringen.. :(

...blir jeg nøtt til å kjøpe nytt..?

Endret av vyrm
Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183

Du bryter ikke garanti ved å bytte kjøler. Er 97% sikker på dette, noen som har innspill? Sett på original kjøler før du sender inn.

Lenke til kommentar
Du bryter ikke garanti ved å bytte kjøler. Er 97% sikker på dette, noen som har innspill? Sett på original kjøler før du sender inn.

Hadde jeg bare funnet original-kjøleren så..

Hadde uansett ikke fått igjen på garantien.. garantilappen er vekk :(

Et lite problem til.. jeg kom i skade for å klippe over de strømledningene fra kortet som ikke var i bruk, for å teste om de virket bedre. (Måtte klippe de for å få de til å passe..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...