Gå til innhold

Spørsmål vedr. kjøp av Dell laptop

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer bl.a å kjøpe en Dell Inspiron 6000, siden denne generelt sett virker meget grei ut, og også etter hva jeg har sett i noen av de andre emne på siden.

Men :dontgetit:, etter hva jeg forstår har akkurat denne modellen vært på markedet en del måneder og selv om ATI X300 er nokså ok, er det ikke helt "state of the art". Derfor lurer jeg på om noen vet om det kanskje er en ny modell fra Dell på "trappene" snart, eller om Dell pleier å ha noen slags intervaller for fornying av sine modeller?

Jeg vet at Dell Inspiron 9300 kjøpes med noe grommere specs, men jeg vil helst ikke ha en større laptop enn Inspiron 6000. Jeg har også sendt en liten mail til en selger hos Dell, men han kom ikke med noen særlig nyttig info.

Grunnen til at jeg spør er at jeg snart "må" kjøpe en laptop (skal studere til høsten), og lurer på om Dell kan ha noe å by på :ermm: . Eller om jeg f.eks. skal satse på andre produsenter som bl.a. har modeller med Nvidia Go 6600, ATI X700 osv., mens de også støtter minimum 1024MB RAM, 80GB 5400rpm HD og 15,4" WSXGA skjerm osv, samtidig som de ihvertfall er litt mindre enn disse 17" laptopene.

Det virker som om en del av dere kanskje har peiling på noe av dette, så på forhånd takk for eventuell hjelp.

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne Note 8600 Serie 550710 fra SHG virker meget interessant ut, men som nevnt i diverse andre topicer har den "bare" WXGA skjerm, samt at SHG virker relativt lite utprøvd blant brukerne her på forumet.

Det som virkelig interesserte meg var denne såkalte MXM standarden, hvis denne virkelig gjør det mulig å sette inn nVidia GeForce 6800 og tilsvarende i framtiden.

Er kvaliteten grei på produktet, burde denne modellen kunne klare seg i flere år framover.

Modellen er definitivt noe å se litt nærmere på ;)

Ellers virker også MPX Notebook KN1 fra MPX som nevnt ovenfor av intelli-musa meget interessant ut også. Denne forhandleren og selve laptopen er tydeligvis mer kjent blant brukerne her enn SHG, men også denne modellen har WXGA skjerm.

Jeg vurderer sterkt å bare droppe WSXGA og WSXGA+ skjermer, og gå for noe tilsvarende en av dem ovenfor.

(Begynner å bli litt utålmodig med å få meg laptop, men ser at bl.a IC7STORM vurderer å få seg maskin fra SHG, og forsøker derfor å avvente :roll: )

Endret av Blurghh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...