jsdf Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg skal nå bestille adsl fra mimer, hvor jeg får tilsendt en adsl nat ruter. Da må jeg ha et tråløst aksesspunk (siden ruteren ikke er tråløst). Jeg har ikke muligheter til å trekke kabler lengere en til naborommet (fra telefon boksen(som står i kjelleren)), og derfor må både ruteren og aksesspunktet stå i kjelleren. Men hvor lang rekkevidde har et sånt akksesspunkt? Jeg bor i fjerde etsaje (om kjelleren er 1.) og der det er vanelig tregulv i alle etasjer (ikke betong tak i kjelleren), vil da f.eks en sånn, nå skikkelig opp til 4. etasje? Endret 5. juli 2005 av jsdf Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Du må ha en trådløs router, ikke et aksesspunkt Tror du skal få vanskligheter med å få det signalet til å nå helt opp... Kanskje skaffe en repeater eller et ekstra aksesspunkt som du setter som bridge. (Noen som vet om dette går an? Å bruke et aksesspunkt som repeater?) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) tja... les tester på routere.. linksys er bra og har gor rekkevidde. Lest at Asus også gjør jobben, men har ikke kjennskap til dette. D-link har jeg hørt litt mye piss om Endret 5. juli 2005 av Okay Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Har selv en DLink router og er kjempefornøyd... Eller.. Nå har jeg ike så mye å sammenligne med, men.. BTW: Må skaffe meg en repeater for å nå helt ned i kjelleren med signalet. Kan jeg da kjøpe denne http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3673 ? Står at den har AP-2-AP Bridge, er dette det samme som at den kan repeate et signal? Eventuelt, hva annet kan jeg bruke? Har lyst på DLink nå også fordi jeg har hørt det skal være mye piss med å repeate signaler som kommer fra andre produsenter... Endret 5. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 ok, så jeg bør da kjøpe en tråløs router og et tråløst aksesspunk? (noe som vil øke prisen litt) Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) visste ikke at asus laga rutera åsså?, d-link har jeg åsså hørt mye rart om, så e tror linksys eller evt. asus er det jeg holder meg til eller 3Com? Endret 5. juli 2005 av jsdf Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg TROR at man kan booste signalet med et trådløst aksesspunkt, men lurer litt på dette selv også... Noen som kan være behjelpelige? PS: Har selv aldri opplevd noe dårlig ved D-Link... Bare så det er sagt Endret 5. juli 2005 av Jonhoo Lenke til kommentar
jsdf Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) En tommelfingerregel sier at man trenger én basestasjon per 30 til 90 meter innendørs det står på mimer's adsl side at de anbefaler og koble til et aksesspunkt til ruteren de deler ut, så jeg satser på at det fungerer ^^, og om vi sier det er 4*3 meter opp fra basestasjonen til klienten burde det gå bra.... så jeg holder meg til bare å kjøpe meg et aksesspunkt, sansynligvis linksys, om det ikke fungerer får jeg heller kjøpe de delene jeg mangle for at det skal fungere.... :o, linken på første post skulle hit Endret 5. juli 2005 av jsdf Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hos meg er det ca. 10 meter til kjelleren, og der er det ikke signal... Det er med D-Link DI-624+ Tror dere det holder bare å kjøpe en ny vanlig router og at den burde kunne nå helt ned eller burde jeg gå for en repeater? Og spørsmål #2: Kan jeg bruke et aksesspunkt som en repeater?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå