Gå til innhold

Hvordan få større skrift på skjermen

zarz

Anbefalte innlegg

Når jeg skrur oppløsningen på 1400 x 1050 så blir skriften veldig liten, så jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få skriften større?

Jeg vet at jeg kan gå på "Apperance" i samme boks, der kan man juster skriftstørrelsen på omtrent alt. Når jeg trykker på "Window Text" så klarer jeg ikke å justere på skriftstørrelsen, det er jo tross alt denne som er viktigst. Er det noe jeg gjør feil, eller om det er andre måter å justere skriften på?

På forhånd, takk!

Nå er jeg litt usikker på om denne havnet på rett plass, fannt ikke noe som passet bedre så moderator får flytte den hvis den har havnet på feil plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir litt lite og uklart med 800 x 600 på en bærbar, blir faktisk det med alt som er mindre enn 1400 x 1050 :p

Jeg vet det finnes programmer som fikser dette, men husker ikke hva det heter :no:

Tenkte kanskje det var noe jeg kunne gjøre utenom å installere ekstra programmer.

Lenke til kommentar
Kan jo bare øke størrelsen på skrifta via kontrollpanelet for skjermen. Nettlesere har også en funksjon for å rendere tekst større.

Hvor i kontrollpanelet? Eller eventuelt hva i kontrollpanelet skal jeg trykke på? Jeg prøvde jo å gjøre det via knappen "Display" / "Skjerm"

Lenke til kommentar

Takk for all hjelpen, det ble bedre av begge tipsene. Men det jeg tenkte mest på var teksten som blir skrevet, som f.eks denne teksten jeg skriver nå, at den blir vist større når jeg skal lese den. Men det er kanskje ikke mulig .. ?

Lenke til kommentar
Takk for all hjelpen, det ble bedre av begge tipsene. Men det jeg tenkte mest på var teksten som blir skrevet, som f.eks denne teksten jeg skriver nå, at den blir vist større når jeg skal lese den. Men det er kanskje ikke mulig .. ?

Reduser skjermoppløsningen din, eller du kan bruke enn browser som har mulighet for zooming (Opera).

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...