Gå til innhold

Minnebrikker klarer ikke timings, ødelagte?

Azton

Anbefalte innlegg

For en liten stund siden gikk jeg til innkjøp av Corsair TWINX1024-3200C2 1024MB. Jeg hadde en brikke av akkurat samme type fra før. Før jeg satte inn disse, kjørte jeg timings på 2-3-3-6, det disse brikkene er godkjent for. Jeg satte dem inn, alt gikk godt, helt til jeg skulle sette meg ned å spille WoW. Da fikk jeg hele tiden feilmeldinger om at "Memory could not be "read"". Dette fikk jeg også i HL2. Jeg kjørte memtest86, og i første pass fikk jeg ingen feilmeldinger, men i andre så kom det en liten liste.

Jeg satte så opp timingsene til 2,5-3-3-7, og dette fungerer greit. Ingen feil eller noe.

Men hva kan være galt? Brikkene skal jo kunne kjøre helt fint på 2-3-3-6. Jeg kjører dem forresten på 400MHz. Må jeg kjøre på litt mere spenning?

Alle forslag mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, se på den du, 2,5 på AMD. Jaja, de funker hvertfall fjell nå, med litt høyere spenning, men fortsatt 2-3-3-6. Hehe, var en skikkelig bamse av en minnekjøler det der ja :p Men kjører dem jo bare på stock hastighet, samtidig så har jeg en 120mm vifte i siden på kabinettet som blåser på dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...