Gå til innhold

GF4 TI4200, trøbbel med HL2 (spillet starter ikke)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har et problem som jeg håper noen har vært borti i før. Jeg har en maskin med 512mb ram, 2.56mhz prosessor og et GF4 TI4200. Jeg vet at dette ikke akkurat er ideellt til å spille HL2, men jeg vet at det skal gå (dog med middels kvalitet).

 

Problemet mitt er at jeg ikke får startet spillet engang. Når jeg kommer til den første "loade-screenen" så blir jeg kastet ut av spillet med beskjed om at "riktige graphics-innstillinger ikke fungerer" (noe sånt noe, er ikke ved den maskinen nå).

 

Jeg har lastet ned nyeste drivere fra nvidia (ja, det er et nvidia kort) og oppdatert directx. Det siste der mistenker jeg kanskje kan være en tabbe. Kan det hende at kortet rett og slett ikke støtter directx9.0? Ellers fungerer alt upåklagelig.

 

Setter stor pris på noen tips og råd.

 

Fint hvis noen også evt kan slenge inn tips til et godt brukbart skjermkort til HL2, men ikke for dyrt (absolut maks 1500) da jeg får ny maskin om 6mnd.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306430&cks=PRL

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305051&cks=PRL

 

noe slikt kanskje?

 

Du kan jo også prøve å resette directx tilbake til forrige versjon da, men synes det er rart at directx skal være problemet. Har du også rensket opp i systemregister og drivere? Hadde problemer med bf2 helt til jeg rydda opp der selv.

Vet det ikke kan sammenlignes med cs, men alt av tips er vel ønskelig? :p

Per i dag får du vel mest performance med rimeligst pris med 6600Gt...så se etter det ;)

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...