Gå til innhold

Din aller første post på forumet! :o)


Bone

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan noen hjelpe meg med et problem jeg har i netverket mitt? Jeg har kjøpt en 5-porters switch for å dele internett tilkoblingen mellom 2 pc-er. Jeg har bluecom bredbånd (704 kBit inn, 128 kBit ut) så det skulle ikke være noe problem. Saken er at jeg får internett på begge pc-ene men de kan ikke se hverandre. Når jeg skriver NET VIEW på den nye pc-en (Windows XP Home Ed) finner den ikke den gamle (Windows 98 Secound Ed). Jeg har installert Windows 98 på nytt uten noe hjelp, og har forskjellige navn på pc-ene, og de er i samme workgroup. Hva kan være galt?

 

Takk for alle svar.

 

Maskinen med Windows 98 er selvsagt ribbet og ødelagt for lenge siden - nå for tiden benytter jeg karbinettet som kombinert oppbevaringsskap og bord. Den er LANGT mer nyttig da.

Lenke til kommentar

:p

Messenger bruker disse portene:

 

1838 : TCP MSN Messenger (Gamevoice)

1863 : TCP/UDP MSN Messenger hovedstrøm (incoming)

5004 : UDP MSN Messenger, ports 5004-65535. Brukt til AUDIO og VIDEO

5190 : UDP MSN Messenger (incoming)

6891 : TCP MSN Messenger Filoverføringer (incoming) - ports 6891 - 6900, en port per filoverføring.

 

Er disse portene de samme som du hadde fra før?

Lenke til kommentar
Heisann folkens!

Jeg har tenkt å kjøpe meg et skjermkort, og jeg har ca 3500-4000kr til disposisjon.

Uansett hvor jeg kommer så har folk egne meninger om hvilket kort jeg bør kjøpe,og hver gang sitter jeg igjenn som et spørsmålstegn. :hmm:

Jeg har fra før et geforce4 mx 440, og dette er jo ikke akuratt en råtass på spill :p

Jeg gleder meg til half life 2 kommer, og jeg vil ha et kort som klarer dette spillet uten problem.

Håper noen kan gi svar på problemet mitt.

Venlig hilsen Tommy.

Lenke til kommentar

Siden mine første poster er borte fra serveren kan jeg ta med den første som er registrert her.

 

Vel...  MP er ikke bedre.

 

Hvor er den bedre? Den har ikke no mer Cache eller andre forbedringer fremfor XP?

Den er bare lagd for å komunisere med andre prosessorer.

 

 

Dette var i en diskusjon om XP vs MP.

Lenke til kommentar

Den tragiske første posten til Fanta Boy :)

 

Heysann, jeg skulle kjøre Max payne1 på datan

Kjøpte det nå, skulle instalere det, og det gikk fint. Skulle spille BOM

Når det lader lukker Max payne seg¨. HVA ER GALT????? :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:  :cry:

 

Mine specs:

Windos XP professional

DirectX 9.0¨

godt med RAM og GB.

 

Dette er min første "egentlige" post, har laga en anna, men den vakke noe morsom :p

Lenke til kommentar
Har en compaq 1720 (17" LCD skjerm) som jeg har koblet til skjermkortet med en DVI-kabel, men likevel, når jeg går til properties > settings > advanced > monitor så kan jeg fortsatt ikke velge noen høyere refresh rate enn 60 (og det er vel sånn at med DVI kan man kjøre høyere Hz enn ved vga?) pluss at når jeg prøvde et spill, så var grafikken like tragisk som med vga kabel. Er det noe spesielt triks som jeg ikke finner/skjønner for å få skjermen til å fungere ordentlig med DVI kabel? (skjerm og skjermkort støtter dvi). :blush:

 

eller vet noen om noen bra guider for set-up av skjermen med DVI?

 

Første post... i Skjerm- og Skjermkort forumet... Fant ut at problemet egentlig var at det var for dårlig responstid på skjermen min (>20 ms) og det skapte "ghosting" i skjermen...

Lenke til kommentar

Hmmmm.

Min første post er bare så utrolig teit. Kult å se hvor mye man har "utviklet" seg da.

Hmmm. Hvordan spiller man offline på CS??

 

Men jeg er piss forbanna på folk som bruker WH og sånn på Cs. de topepr alltid og alle de andre ligger så langt etter. Da blir det ike noe gøy når man nesten ikke får drept noen siden WH løper foran og skyter alle. :grumpy::evil:

 

Geez, jeg kan ikke ha vært helt tilstede når jeg skrev den posten.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar
Hvis n er tallet du opphøyer 3 i for det høyestte tallet og y er summen totalt.

n = 0, y = 1

n = 1, y = 3+1

n = 2, y = (3+1)*3+1

n = 3, y = ((3+1)*3+1)*3+1

n = 4, y = (((3+1)*3+1)*3+1)*3+1

osv...

Dette er en formel som ikke er lett å lage lett i Excel. Den bare vokser for hver gang du øker n.

Du kan skrive inn en hver formel for hver n. Det er lettere å bare summere alt sammen og sørge for at du tar med nok celler i summeformelen. Det må jo være et begrenset antall tall som skal summeres.

 

Jeg skulle hjelpe noen med å sette opp en rekke av tall i Excel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...