Gå til innhold

Er et Micro-Star MS-6309 Hovedkort rævva?


Anbefalte innlegg

Jeg har en liten stund tvilt på om 3d-kortet mitt ble litt herpa da jeg overklokka det for en liten stund siden.(Satt det opp littegrann, ikke mye(sjekket i forumet hva som var forsvarlig og satt det litt under det). Da jeg prøvde gta3 kom det noen stygge streker på skjermen, så jeg satte det ned igjen med en gang.

 

Nå har jeg lagt inn Battlefield 1942 demoen og den går treigt som f***, selv i en oppløsning på 800x600 med de fleste detaljer på medium. Ligger bare på 10-30 fps! Har et AOpen Geforce3 ti200 med 128mb ram, og det burde jo prestere bedre enn det... Jeg sjekket for sikkerhets skyld Quake3 og der ligger fps'en gjevnt i 91 (i 1280x768 med alle detaljer o.l. på maks). Derfor lurte jeg på om det er noe annet som er problemet! Kanskje hovedkortet... eller prossessoren. Har et Micro-Star MS-6309 og prossessoren er en P3 866mhz (har forresten 256mb ram). Jeg har en følelse av at det en en av sistnevnte, siden Battlefield 1942 går mye treigere med flere fiender, og quake3 prøvde jeg med bare 1 bot).

 

Noen som har noen ide om det er hovedkortet? Eller er noe herpa...? Håper noen kan hjelpe :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at du fikk de stygge stripene på skjermen, satte du det helt ned da, eller bare noen hakk?

 

Jeg fikk et lignende problem med mitt Abit Siluro GF2MX, etter at jeg overklokket det. Det funket strålende i alle spill og benchmarks, men når jeg skulle spille Red Faction fikk jeg striper. Prøvde å klokke ned, men til slutt måtte jeg bare kjøre på standard klokking. (Jeg hadde jo runna det halvveis på en annen pc...)

 

Jeg fant uansett ikke ut av det, klokket bare opp igjen når jeg ble lei av Red Faction. Har derfor ingen løsninger til deg, kom bare med en erfaring. Lykke til uansett.

 

Mvh.

Mads Eriksen

 

[ Denne Melding var redigert av: Ramboy på 2002-07-27 18:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...