Decline Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Tenker på å oppgradere PCen min litt til høsten nå. Begynner å bli litt slapp pcen nå, har heller ikke brukt den veldig mye siste året annet enn til litt smågamle spill og Photoshop grafikk. Det jeg har nå er: -ASUS a7a hovedkort - støtte for både SD og DDR-ram (en om gangen seff..) -AMD XP @ 1,7 ghz -Nvidia geforce 4 mx 460 -Mus som er grei (logitech ettellerannet optisk MED ledning!) -tastur som ikke funker!! mottakeren svikta meg her om dagen! -harddisk 120 gb (ja det holder en stund til) -768 mb SDRAM (!) - 400 w strømforsyning og kabinett som ser greit ut (svart osv) -CD-rom, brenner, diskettstasjon, lydkort, nettverkskort, godt vett. 1. Jeg har LAVT budsjett. Et par tusen må greie seg, for jeg må nemlig også kjøpe meg ny skjerm nå! 2. Jeg bruker pcen hovedsakling til nettbruk (som om det krever noe...), grafikk (photoshop, dermed ingen kraftige 3d renderinger), samt noe spilling. Jeg har derimot veldig lyst til å spille hl2 og battlefield 2 nå! Er litt i tvil om jeg skal ta socket 939 eller 754! 939 er jo best, men da blir også prosessoren noe dyrere...hm men på den andre siden ble jo også skjermkortet ganske billig da! (PCI-e) Her er noe jeg har tenkt på: Asus A8NE-FM, nForce4, Socket-939, Bulk m-ATX, S-ATA, Firewire, Raid, PCI-Ex16 699 AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 1290 Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 419 Asus EN6200TC GeForce 6200 TurboCache PCI-Express, supports 256MB, TV/DVI 479 Logitech Media Keyboard, Sort, PS/2 Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 189 stk 2005-07-16 (huff! men vil ha dette...!) 195 Totalt: 3082 Hva sier dere? Funker Battlefield på detta? Er skjermkortet veldig piss eller funker det? (NEI, jeg trenger ikke superkvalitet på spillet! Bare det funker med OK kvalitet!) Og det passer vel sammen? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 ja, synspunkter tas imot.. Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har testa 6200TC til spill, så veldig er det ikke men det går bra i de aller fleste spill uten hakking. Doom3 fikk jeg aldri helt bra, men jeg hadde da litt slappere CPU enn den du har valgt. Men ikke kjøp det Asus-skjermkortet uansett, det har vært testa på HW.no og ga mye støy i bildet, det gjorde også mitt, mye mer enn hva som kan kalles akseptabelt. Det blir bra med DVI, så hvis du har det på skjermen din er det ok. Og s939 bør det være ja. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hovedkortet du har valgt er et mikro-ATX. Er det det du skal ha? Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Morten K: Ah det la jeg ikke merke til faktisk... nei, jeg vil ha et standard kort helst ja. Men billigst mulig (sjekker på nytt..) th-3: Tror nok skjermkortet holder til mitt bruk uansett. Nå var det heller ikke så mange merker å velge mellom...med den modellen og den PRISEN. Har forøvrig ASUS kort nå uten at det har vært problematisk. Har alltid hatt et godt forhold til ASUS... Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Det var forresten komplett jeg fant tingene på! Hva med dette hovedkortet da? Utrolig billig, vanlig ATX, 1000 mhz bus, PCIe osv... http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307851&cks=PRL 690 norske kroner! Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ville anbefalt deg å spare opp 1000 kr til. Da klarer du kanskje 6600GT og 1 giga ram, og en slik oppgradering vil du kunne leve mye lengere på enn den du tar nå. For å skaffe pengene kan du jo spørre foreldrene dine eller bekjente om de har en jobb til deg. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Hehe... vel jeg har et par jobber på lur som omhandler webdesign etc. Regner med at pengene jeg har regnet med så langt kommer herfra Men jeg skal uansett vente en stund med å bestille. Ihvertfall må jeg ha pengene først Og så skal jeg jo begynne å studere i høst.. Får jo ganske stort studielån i August da... Men uansett, RAM kan jeg alltids kjøpe mer av senere. Om jeg får PCIe skjermkort som dette tror jeg egentlig det skal holde. Hvis du tenker på det jeg er vant til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå