Drizt Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Topic sier det meste. Nå når 7800GTX er kommet på markedet, så hører jeg det er store muligheter for at det ikke kommer i AGP versjon. Jeg sitter på et relativt nytt og høytytende Socket 754 system, og vil nødig bytte ut hele maskinen for å oppgradere skjermkortet (har Geforce4 fra før). Vet noen om det fins, eller eventuelt om det er planlagt en AGP til PCix "bracket" som man kan plugge direkte på HK? Eller må jeg bite i det sure eplet? Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det finnes det, ja, men da vil kortet stikke omtrent 5 cm høyere opp, og kansskje kollidere med kabinettet. Vet ikke helt hvor jeg så det da.... Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg må advare deg om at kortet er utrolig stort fra før av, så når du slenger på en bro, så vær forsiktig med at du får plass til dette. Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Okei, takk for tipsene, men hvor får jeg kjøpt en slik bro da? Hva hvis jeg kjøper X800XT i PCIxpress? Går det bedre med tanke på plass? Endret 5. juli 2005 av Drizt Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Okei, takk for tipsene, men hvor får jeg kjøpt en slik bro da? Hva hvis jeg kjøper X800XT i PCIxpress? Går det bedre med tanke på plass? Da kan du like gjerne kjøpe AGP versjonen av X800XT. Ingen nevneverdig forskjell Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Okei, takk for tipsene, men hvor får jeg kjøpt en slik bro da? Hva hvis jeg kjøper X800XT i PCIxpress? Går det bedre med tanke på plass? Da kan du like gjerne kjøpe AGP versjonen av X800XT. Ingen nevneverdig forskjell Dette har jeg tenkt på, tro meg . Men SKAL ha PCI xpress, med tanke på framtidige økonomiske begrensninger. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Okei, takk for tipsene, men hvor får jeg kjøpt en slik bro da? Hva hvis jeg kjøper X800XT i PCIxpress? Går det bedre med tanke på plass? Da kan du like gjerne kjøpe AGP versjonen av X800XT. Ingen nevneverdig forskjell Dette har jeg tenkt på, tro meg . Men SKAL ha PCI xpress, med tanke på framtidige økonomiske begrensninger. Kan du ikke kjøre med agp så lenge det holder og så bytte til pci-e (helt nytt sys)? Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det finnes det, ja, men da vil kortet stikke omtrent 5 cm høyere opp, og kansskje kollidere med kabinettet.Vet ikke helt hvor jeg så det da.... Hvor? En link hadde vært greit... Har ALDRI hørt om slik overgang! Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Nå har jeg trålet rundt de største webshoppene og ingen slik overgang finnes. Kan noen som vet svare? Tror det sitter mange med et høytytende socket 754 system som lurer på det samme. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Kan ikke gi et helt pålitelig svar, men kan si at det er ikke så lenge siden jeg leste nyheten om en slik bro, og du bør være obs på at den kanskje fremdeles er under planlegging? Sjekka etter en slik bro for en kamerat selv, og fant ingenting utenom nyhetsartikler ser du. Endret 5. juli 2005 av AciD18 Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Okei, da får jeg vente og håpe på at en slik bro kommer før eller siden. Takk for hjelp Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hva med dette ? ...er vel bare til å purre på nettbutikkene om å ta det inn tenker jeg. Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Kan ikke gi et helt pålitelig svar, men kan si at det er ikke så lenge siden jeg leste nyheten om en slik bro, og du bør være obs på at den kanskje fremdeles er under planlegging? Sjekka etter en slik bro for en kamerat selv, og fant ingenting utenom nyhetsartikler ser du. Er vel ikke denne Albatron ATOP du tenker på vel? For den er for å kunne bruke AGP-kort på hovedkort med PCIe port... EDIT:Tok vekk noe... Endret 5. juli 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) 10% lavere ytelse, nei dette virket som en heller dårlig løsning, får egentlig bare kjøpe et high end AGP kort, og kjøpe helt nytt system når jeg oppgraderer. Takk for all hjelp Endret 5. juli 2005 av Drizt Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Lykke til Drizt =) Er pga den problemstillingen der at jeg oppgraderte til pci express i fjor høst =) Geforce 7800gtx hjemme i dataen nå Lenke til kommentar
Drizt Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Lykke til Drizt =)Er pga den problemstillingen der at jeg oppgraderte til pci express i fjor høst =) Geforce 7800gtx hjemme i dataen nå Ja, og jeg var så teit at jeg kjøpte et AGP basert system på samme tida.. Gratulerer med skamrått kort Lenke til kommentar
X-Fiesta Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) 10% lavere ytelse, nei dette virket som en heller dårlig løsning, får egentlig bare kjøpe et high end AGP kort, og kjøpe helt nytt system når jeg oppgraderer. Takk for all hjelp Ja, og som sagt, det går "feil vei"! PCIe til AGP, slik at man kan bruke AGP på PCIe-porten... Grunnen til at jeg postet den linken, var fordi jeg lurte på om AciD18 hadde misforstått... EDIT:Skrivefeil... Endret 5. juli 2005 av Fiesta Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Kan være mulig at jeg misforstår Fiesta, sent på arbeid og surrer så =) Men beklager om jeg har sagt noe feil i så fall =) Det jeg snakket om var uansett en middel-ledd mellom pci-ex porten og agp porten som gjør at en kan kjøre et agp-kort på pci-ex med det bindeleddet. Drizt: Takket være en powersupply på 300w har jeg hatt kortet i 5 dager og kun enda bare fått bruke det i 5 minutter...Gleder meg til å komme hjem fra jobb nu HF med AGP =) Endret 5. juli 2005 av AciD18 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå