Feynman Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Fra artikkelen Dramatisk publikumssvikt truer Oslo-kinoer: At OK økte billettprisene ved årsskiftet er ikke nok til å kompensere den kraftige publikumsnedgangen i selskapets regnskap. Neivel. Gjett tre ganger hva som er min hovedgrunn for tiden mellom mine kinobesøk blir lengre og lengre. Er det noen logikk i å sette opp prisen når lave besøkstall er problemet? Nå er det heldigvis noen som har fått øye opp for reellt problem: Fortellingene i filmene har ikke vært det folk er ute etter. Folk lengter etter gode, romantiske historier, filmer som skaper entusiasme og beruselse. I stedet får de så mye skakende og vanskelig, tamme romantiske komedier og spenningsfilmer av heller kjølig og likegyldig karakter Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Den absolutt største årsaken til at jeg har kuttet mer og mer ned på kinobesøk,(Nå drar jeg bare unntaksvis på kino og da kun i forbindelse med andre "eventer"), er definitvt prisen. Det er rett og slett ikke verdt en hundrelapp for å se en film som man ikke engang vet om man vil like eller ikke. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Er det noen logikk i å sette opp prisen når lave besøkstall er problemet? Bare en spekulasjon fra min side: For kommunale bedrifter er det faktisk det. Bystyret eller hvem det måtte være setter opp et kommunebudsjett som regner med en viss inntekt fra ulike sektorer, inklusive kinodriften. Å nå de årlige inntektsmålene er overordnet det å drive sunn butikk for fremtiden. Det er kanskje absurd, men slik tror jeg det er.. Geir . Lenke til kommentar
Vice Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er kanskje absurd, men slik tror jeg det er.. Man kan jo sette opp helt ville prognoser og så basere budsjettet sitt på dette men det vil jo slå kraftig tilbake ved regnskapsårets slutt. Jeg tror(og håper) at det ikke er så mange som benytter seg av denslags "skyt deg selv i foten" taktikk, selv i det offentlige. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det jeg liker minst med kino er at; Når man betaler 70-100 kr for å se en film må man på toppen av det hele sitter å glane på reklame i 15-20 minutter Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Man kan jo sette opp helt ville prognoser og så basere budsjettet sitt på dette men det vil jo slå kraftig tilbake ved regnskapsårets slutt. Jeg tror(og håper) at det ikke er så mange som benytter seg av denslags "skyt deg selv i foten" taktikk, selv i det offentlige. Det har vært en del interessante problemstillinger i den forbindelse. For eksempel da det viste seg at Trafikketaten brakte inn langt mindre penger enn budsjettert, og politikerne gikk ut og lovet at "Nei, parkeringsvaktene skulle ikke behøve å skrive ut bøter i hytt og pine for å komme i mål"... Husker ikke om det var i Bergen eller Oslo, dette. Geir Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) At filmer er blitt mer og mer rævva er helt klart. Men så kan det bare være at jeg blir gammal og da. Prisen bryr jeg meg fint lite om, men jeg kan forstå at ungdom syntes det er dyrt. Men kinoene er overfor en utfordring, helt klart. Men hva kan de egentlig gjøre når man ser på produktene? Syntes filmer lider litt av det samme som spillmarkedet. Man fokuserer mer på grafikk og effekter fremfor en bra historie. Men igjen, er sikkert bare jeg som begynner å bli gammal Endret 5. juli 2005 av Dotten Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Men igjen, er sikkert bare jeg som begynner å bli gammal Jeg er 17 år og synes kvaliteten på gjennomsnittsfilmen er begredelig. Jeg synes filmeffekter er knallkult og kan jo være tøft å se en film for å studere de sådan, men det er absolutt ikke effekter alene som gjør en film til en bra film. Synes alt for mange av filmene idag er "sjematiske", de følger en sjema, en slags "template" hvor "filmskaperene" bare har fylt inn litt her og der. Dette gjør at filmene er veldig forutsigbare, og dermed: kjedelige. Men noen perler her og der er det jo, husk at det finnes annen film enn mainstream-hollywood. De sender jo litt "alternativ" filmer her og der, så "Origamijenta" på søndag(på Edda-Kino), var en fin om ikke litt uvanlig film synes jeg. Men sånn generelt så er det dårlig tankegang å øke bilettprisene sånt, det er trossalt mange ungdommer som ser kino og for dem så kan nok dette ennde med at det blir litt i det meste laget i lengden. Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 mange av filmene i dag er "masseproduserte" filmer hvor du kan si 90% av handlingen ved å lese hva filmen handlet om. f.eks Mr and Mrs. Simth. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er enkelt å greit, jeg går ikke på kino og betaler opp til 100,- for å se en film untatt når det store filmer ute å går. Ellers venter jeg heller til filmene kommer ut for leie. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er blitt alt for dyrt, og det har vært for mange skuffende filmer i det siste. For tiden går jeg mest på kino fordi dama liker å gå ut og se filmer. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det jeg liker minst med kino er at; Når man betaler 70-100 kr for å se en film må man på toppen av det hele sitter å glane på reklame i 15-20 minutter Problemet med reklame løses lett med å komme eller gå inn litt senere. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det jeg liker minst med kino er at; Når man betaler 70-100 kr for å se en film må man på toppen av det hele sitter å glane på reklame i 15-20 minutter Problemet med reklame løses lett med å komme eller gå inn litt senere. Er vel snakk om prinsipper... Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 I min kommune er det bare ein kino (det er eit par andre, men der er anleget og framvisingen så dårlig at det ikkje er vits å gå). Grunnen til at eg så skjeldent går på kino er at dei sender dei samme filmene omigjen heile tida. Når ein kun har 3 framvisinger i veko og skal vise samme filmen minst 4 ganger blir det lang tid mellom kvart kinobesøk. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det jeg liker minst med kino er at; Når man betaler 70-100 kr for å se en film må man på toppen av det hele sitter å glane på reklame i 15-20 minutter Problemet med reklame løses lett med å komme eller gå inn litt senere. Det løses med å gjøre noe som jeg har gjort siden jeg var 6år. annenhver reklame på sidemann,. kommer det mcdonalds reklame: å jeg eier mcdonalds. også neste bil shappe- å du har mange biler ass. utroooolig teit men funker :!: Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er blitt alt for dyrt, og det har vært for mange skuffende filmer i det siste. For tiden går jeg mest på kino fordi dama liker å gå ut og se filmer. Ja, de er ikke akkurat billig i drift Problemet med reklame løses lett med å komme eller gå inn litt senere. Dette er noe jeg har fått inntrykk er blitt en vanlig praksis. Og jeg må si at det ærlig talt irriterer vettet av meg. Har nå telt på hånden 7 ganger på rad de siste gangene jeg har gått på kino hvor jeg opplever at folk kommer ravende inn når filmen er startet og fjaser foran lerretet. Det er ille nok å betale opp mot 100 kr for en billett om ikke noen tomsinger skal fjase frem og tilbake foran trynet mitt. Starter filmen kl 1800 så bør man stenge dørene presis 1800. Kan godt være mulg å komme inn så lenge reklamen går, men når filmen er startet bør det ikke være noen bønn. Heldigvis er ringende mobiltelefoner blitt sjeldnere i salen. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Starter filmen kl 1800 så bør man stenge dørene presis 1800. Kan godt være mulg å komme inn så lenge reklamen går, men når filmen er startet bør det ikke være noen bønn. Poenget er vel at de ikke vet når reklamen er over. Står det på plakaten at filmen begynner kl. 18:00 ja da bør jo filmen begynne kl. 1800. Reklamen bør således sendes fra feks. 17:50 -> 18:00 og dørene følgelig også stenges kl. 1800. På den måten vil alle få en bedre opplevelse, samt at kunden blir heller ikke villedet med tanke på starttider slik det er idag. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg går sjeldnere og sjeldnere på kino. Grunnen er rett og slett at det er sjelden det er spesielt gode filmer der. Som mange sier her så er filmene i dag nokså forutsigbare, og det mest spennende er å se hvilke effekter som kommer. Det er langt mellom overraskelsesmomentene. En annen ting er at mange i dag laster ned DVD'er på nettet og spiller dem av på 42" flatskjerm med tilhørende hjemmekino anlegg. Da er man ikke langt borte fra kino-opplevelsen + at man har full frihet. Man kan kjøpe snacks på rema, se den når man vil og slippe reklame. Ringer mobilen så bare setter man på pause. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Syns prisnivået var greit på en femtilapp. Nå om dagen kan man heller kjøpe DVD-en og likevel spare penger. Man mister "litt" skjermplass og THX-lyd, men man slipper også de overnevnte knølene som snakker med hverandre, i mobiltelefonen, hoster og kremter, rasler med snopeposene sine og går frem og tilbake fordi de kjøpte en 1,5l-flaske med brus og ikke klarer å holde seg gjennom filmen. Å sette opp prisen vil nok ødelegge mer enn det hjelper. Er det ikke 85kr en billett ligger på for tiden? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 storsalen på coloseum koster 100 kroner tror jeg, husker ikke sist jeg var på kino, vuderer KANSKJE å gå på sin city. det er ikke bare prisene men det faktum at flere filmer kommer et halvt år etter de er sluppet i usa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå