Gå til innhold

Dine norske yndlingsfilmer!

Grundig

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Helt klart Svidd neger! En fantastisk med et fantastisk soundtrack.

Jeg har sedd denne filmen veldig mange ganger. Noe som jeg finner unikt med denne filmen er at den er like morsom hver gang. Første gang jeg så den hadde jeg mine tvil, men jeg oppdaget fort at dette var ækte nårsk humor som passet meg perfek. Denne filmen siteres mye her i gården, og den har også lært meg noe samisk :p

Edit: oppdaget først nå hvor gammel tråden er.. :blush:

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Jeg ser min tråd har blitt stengt til fordel for denne eldgamle tråden.

Ja,ja. det kan sikket begrense antall tråder. Hva med å flytte over postene?

Men jeg har jo sett "dykket" igjen etter å ha lastet den ned og Bjørn Sundquist har noen gullkorn der i dykkerklokka.

"E det nokka æ bør vit om dæ siden vi ska være et team? Ka blir du redd av? Ka blir du kåt av?" :D

Lenke til kommentar

1. Glasskår: Filmen er både sterk og inneholder mye god humor, rett og slett en herlig blanding. Historien er og knall bra, anbefales på det sterkeste ;)

2. Uno: Er en sterk, nervepirrende film med en svært god historie.

3. Buddy: En kamerat film som passer for begge kjønn. Mye god humor og en flott historie ;)

Må si den beste av disse filmene er Glasskår, fantastisk film :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Den brysomme mannen troner pidestallen for min del. Filmen er kanskje den eneste norske filmen jeg ikke ville ha nølt med å anbefale til ikke-nordmenn. Dessuten er den jo så god, at den tåler å bli sammenlignet med Lynch.

EDIT: Pølsefingre

Endret av Slettet-dUuoCe48tm
Lenke til kommentar
Sønner er en konge film!

bra skuespill, engasjerende historie og det er en viktig film.  Ikke mange som lager film om et så ømt tema.

anbefales på det sterkeste!

8492625[/snapback]

Nja, en heller typisk norsk film. Skal "alltid" handle om kontroversielle temaer.

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor men jeg ble bare forelsket i Fritt Vilt når jeg så den elsket skuespillerne, humoren, hele pakka. Ekte Norsk grøss spør du meg :p

8538466[/snapback]

Filmen er vel kanskje mer humor enn grøsser. Å se på en gruppe mennesker løpe rundt inne i en hytte blir alt for kjedelig for meg. Den er også kraftig inspirert av bla. The Shining. Filmen har elendige amatørskuespillere og elendig handling.

Min norske yndlingsfilm er Villmark, som knuser Fritt Vilt. Villmark har topp skuespillere, bra handling og dette er ekte norsk grøss. :w00t:

Lenke til kommentar
Vet ikke hvorfor men jeg ble bare forelsket i Fritt Vilt når jeg så den elsket skuespillerne, humoren, hele pakka. Ekte Norsk grøss spør du meg :p

8538466[/snapback]

Fritt vilt er jo ikke bra en plass, dårligste norske filmen jeg har sitt :(

Kill buljo derimot hehe :)

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye norsk film at det gjør noe, men:

1. Kill Buljo, fantastisk morsom film. Mista mange setninger i filmen pga. latter i salen (som det forøvrig ikke var fler enn 10 stk i. En av de siste dagene).

2. Lange flate ballær, syns denne også er ganske morsom, men ikke på langt nær på Kill Buljos nivå. "En øl, en øl, en øl, en øl, en VANN". :love:

Lenke til kommentar

ikke i noe spess rekkegølge: Sønner, Izzat, flåklypa, villmark, Slipp Jimmy fri og garantert Kill Buljo som jeg ikke har sett enda, men bor her oppe, så vet det er min humor : )

Endret av Oma-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...