Gå til innhold

Dine norske yndlingsfilmer!

Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delt førsteplass

-Den Brysomme Mannen

-Flåklypa Grand Prix

-Døden på Oslo S

Andre underholdene filmer

-Mongoland

-Izzat

-Svidd neger

-Olsenbanden - De fleste av filmene (Norges svar på James Bond)

-Buddy

Endret av Tomat-Ulf
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Svidd Neger En någet svart komedie hvor replikkene er helt på topp,egentlig en litt snodig film men latteren sitter løst hele veien. "Æ fær på havet."

De Dødes Tjern En klassiker,denne filmen klarer faktisk å få frem en viss uhygge tross i at den er helt blottet for dagens effekter noe som bare viser hvor bra gjennomført den er,til sammenligning med mange av dagens filmer i samme sjanger som ikke ville overlevd sin egen spilletid uten en haug av billige effekter.

Livredd En spennende norsk film fra 97,som går under huden på deg. regissert av Are Kalmar

Lenke til kommentar

Svidd neger

Orions belte

Slipp Jimmy fri

Uno

Flåklypa

Olsenbanden

Vanskelig å velge...

Off topic: Er det ingen som har lært på skolen at det bare er det første ordet i titler på norsk som skal ha stor forbokstav? (Nåja, det har forsåvidt ikke jeg heller.)

Endret av Endre
Lenke til kommentar

1. De Dødes Tjern

Genial film som fortsatt var kjempeskummel da jeg så den på tv for et par år siden. Husker den skremte livet av meg da jeg var mindre. :p

2. Flåklypa Grand Prix

Kommentarer er vel overflødige her.

3. Svidd Neger

Hysterisk morsom film! En slags crazy slap-stick moderne vikingsaga. Et friskt pust fra andre norske filmer som jeg syns kan være ganske selvhøytidelige.

Lenke til kommentar

Jeg er ingen stor fan av norsk film, men det har helt klart blitt produsert en del filmer jeg har kosa meg skikkelig med:

På en soleklar førsteplass vill jeg å plassere Flåklypa Grand Prix, den er en av mine definitive favoritter egentlig uansett nasjonalitet.

Erik Skjoldbergs Insomnia er også en film jeg likte svert godt, den amerikanske re-maken var også relativt god, men den norske er helt klart bedre.

Norske byggeklosser er en film jeg ler utrolig godt av hver eneste gang jeg ser den. Jeg som håndverker ser også hvor virkelighetsnær filmen er, klart det er satt på spissen, men den er ikke langt ifra sannheten.

Olsen-banden filmene er filmer jeg har vokst opp med og bedre humor skal en lete lenge etter.

Nå i høst så jeg filmen Reprise den ble jeg svert positivt overasket over. Hele filmen var veldig u-norsk på en måte. Filmen er i alle fal for meg et tegn på at norsk film er på veg mot noe bedre en det har vært.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...