Concubine Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 Villmark og Elling er fantastiske norske filmer. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 26. august 2006 Del Skrevet 26. august 2006 (endret) Delt førsteplass -Den Brysomme Mannen -Flåklypa Grand Prix -Døden på Oslo S Andre underholdene filmer -Mongoland -Izzat -Svidd neger -Olsenbanden - De fleste av filmene (Norges svar på James Bond) -Buddy Endret 24. oktober 2006 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 1. De Dødes Tjern 2. Villmark 3. Flåklypa Grand Prix Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 Uno og Villmark Lenke til kommentar
Inc Skrevet 27. august 2006 Del Skrevet 27. august 2006 norske byggeklosser. OMBA film Lenke til kommentar
prellmaster3000 Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 SVIDD NEGER ROCKS! Lenke til kommentar
Sinnerboy Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Må si meg enig med trådstarter angående Orions Belte.. Uten tvil den beste Norske filmen som er laga. Alt er liksom så gjennomført, den er så.. ja, Norsk. Heh. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Lasse og Geir Gategutter Ni Liv Flåklypa Olsenbanden-filma Pelle og Proffen-filma Reprise Norske Byggeklosser Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Elling Villmark Izzat Lenke til kommentar
Tatt av vinen Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Synes synd på dere som sier Uno, som er en drittfilm av ypperste kaliber. Ellers synes jeg at de to Elling-filmene er bra, og at Izzat scorer høyt. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Svidd Neger En någet svart komedie hvor replikkene er helt på topp,egentlig en litt snodig film men latteren sitter løst hele veien. "Æ fær på havet." De Dødes Tjern En klassiker,denne filmen klarer faktisk å få frem en viss uhygge tross i at den er helt blottet for dagens effekter noe som bare viser hvor bra gjennomført den er,til sammenligning med mange av dagens filmer i samme sjanger som ikke ville overlevd sin egen spilletid uten en haug av billige effekter. Livredd En spennende norsk film fra 97,som går under huden på deg. regissert av Are Kalmar Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 De Dødes Tjern! Flåklypa Grand Prix Villmark Pelle og Proffen: Døden på Oslo S Schpaaa Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 Norske byggeklosser er jo alltid en klassiker Nå syntes jeg Elling var veldig søt også. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Svidd neger Orions belte Slipp Jimmy fri Uno Flåklypa Olsenbanden Vanskelig å velge... Off topic: Er det ingen som har lært på skolen at det bare er det første ordet i titler på norsk som skal ha stor forbokstav? (Nåja, det har forsåvidt ikke jeg heller.) Endret 27. oktober 2006 av Endre Lenke til kommentar
nilox Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 1. De Dødes Tjern Genial film som fortsatt var kjempeskummel da jeg så den på tv for et par år siden. Husker den skremte livet av meg da jeg var mindre. 2. Flåklypa Grand Prix Kommentarer er vel overflødige her. 3. Svidd Neger Hysterisk morsom film! En slags crazy slap-stick moderne vikingsaga. Et friskt pust fra andre norske filmer som jeg syns kan være ganske selvhøytidelige. Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Jeg er ingen stor fan av norsk film, men det har helt klart blitt produsert en del filmer jeg har kosa meg skikkelig med: På en soleklar førsteplass vill jeg å plassere Flåklypa Grand Prix, den er en av mine definitive favoritter egentlig uansett nasjonalitet. Erik Skjoldbergs Insomnia er også en film jeg likte svert godt, den amerikanske re-maken var også relativt god, men den norske er helt klart bedre. Norske byggeklosser er en film jeg ler utrolig godt av hver eneste gang jeg ser den. Jeg som håndverker ser også hvor virkelighetsnær filmen er, klart det er satt på spissen, men den er ikke langt ifra sannheten. Olsen-banden filmene er filmer jeg har vokst opp med og bedre humor skal en lete lenge etter. Nå i høst så jeg filmen Reprise den ble jeg svert positivt overasket over. Hele filmen var veldig u-norsk på en måte. Filmen er i alle fal for meg et tegn på at norsk film er på veg mot noe bedre en det har vært. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Livredd En spennende norsk film fra 97,som går under huden på deg. regissert av Are Kalmar 7146502[/snapback] Haha, morsomt at denne ble nevnt. Typisk overbevisende 90-tallsskuespill og gamle soloflasker. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ingen over, ingen ved siden; Svidd Neger er slik alle norske filmer burde være. Lenke til kommentar
EDB Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Buddy troner i denne kategorien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå