Mammuten Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ja, topic taler.. Jeg har en SYK døgnrytme. Er våken om natta, legger meg klokka 21/22, sover til klokka 5 utpå neste dag, er våken natten som følger, og sånn går det om og om igjen HELE tiden. Jeg trenger HJELP! Jeg begynner i læra neste uke, og det vil si opp klokka 5.30 HVER morgen Noen som er "eksperter" på området? Mvh: Mammuten Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 utdype det hadde vært fint? på norsk, kanskje? Sovemedisin, er det det du prøver og si? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Beste som er eks hvis du er trøtt og vil legge deg 12på morran, så holder du ut alt du kan til 22 samme deg og legger deg da, da våkner du tidlig neste dag og bare hold deg der edit; trur jeg missforsto... vel vel Endret 5. juli 2005 av skate4life Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 utdype det hadde vært fint? på norsk, kanskje? Sovemedisin, er det det du prøver og si? Det er skikkelig, skikkelig vanskelig å finne info om det på Internett, tenker jeg... Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har samme problemet. Jeg våkner 6, og er våken til 7 om natta. Løsningen er å gå en lang tur. Våknet 3 i dag God start iallefall! Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Dette her krever disiplin, OK? Hvis du ikke har noen som helst form for disiplin så ikke les videre. Jeg har gjort dette selv et par ganger og det kan være veldig "krevende" for å si det på den måten. 1, Du står opp 17:00. Ikke legg deg igjen før 20:00 neste dag. 2, Sov godt ut og la kroppen din hvile. Sett vekkerklokken til å ringe 10:00. 3, Hvis du står opp 10:00 har du altså fått 14 timers søvn. 4, Når mørket kommer så legg deg 20:00 eller 21:00. 5, Neste dag står du opp 05:30. Dette kan være hardt. Slik holder du på i dagene fremover, til du skal gå i lære. Blir du trøtt og ønsker å legge deg FØR 20:00 eller 21:00 så gjør du det. Bare pass på å stå opp 05:30 neste dag. Håper dette hjelper deg og at du får dette til. Vet hvor jævlig det er å få døgnrytmen i orden igjen. Lykke til! Lenke til kommentar
~Joakim~ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Har "døgnan" flere ganger, noen ganger faller jeg i sammen og sovner, men det bruker å gå godt. Se frem til å bli horetrøtt ved et par anledninger. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har samme problemet. Jeg våkner 6, og er våken til 7 om natta. Løsningen er å gå en lang tur. Våknet 3 i dag God start iallefall! Hehe, sykla 10 kilometer lange turer osv siste halvannen uka. Men vrikka beinet på en svært hopp funker ikke noe særlig for meg. Bare svett som søren og utslitt. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Dette her krever disiplin, OK? Hvis du ikke har noen som helst form for disiplin så ikke les videre. Jeg har gjort dette selv et par ganger og det kan være veldig "krevende" for å si det på den måten. 1, Du står opp 17:00. Ikke legg deg igjen før 20:00 neste dag. 2, Sov godt ut og la kroppen din hvile. Sett vekkerklokken til å ringe 10:00. 3, Hvis du står opp 10:00 har du altså fått 14 timers søvn. 4, Når mørket kommer så legg deg 20:00 eller 21:00. 5, Neste dag står du opp 05:30. Dette kan være hardt. Slik holder du på i dagene fremover, til du skal gå i lære. Blir du trøtt og ønsker å legge deg FØR 20:00 eller 21:00 så gjør du det. Bare pass på å stå opp 05:30 neste dag. Håper dette hjelper deg og at du får dette til. Vet hvor jævlig det er å få døgnrytmen i orden igjen. Lykke til! Den skal jeg ta for alvor. Begynne med det idag, altså legge meg klokka 20/21 og sove til klokka 10 ellernoe (skal innover med mutter'n ) Så legger jeg meg klokka 20/21, står opp 5.30, legger meg 20/21 og fortsetter slik helt frem til læra. Det var slettes ikke dumt. Tusen takk for seriøst forslag Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ikke noe problem, bare glad jeg kan hjelpe jeg, Mammuten. Håper at det fungerer for deg! Det er sinnsykt hardt å sove til 17:00 og være oppe til 20:00 neste dag, så det kan godt hende du sovner før. Det gjør muligens ikke noe, så lenge du er oppe 10:00 neste dag. Skjønner? Det som er viktigst er når du står opp, altså klokken 10:00, og ikke når du legger deg. Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Been there en del ganger, min personlige favoritt er å skippe over en "natt" med søvn, og så bare legge meg på det tidspunktet jeg ønsker for uka. Fordeler: Idiot-enkelt. Krever bare ca. 24 timer, da får du mer ut av whatever du er oppe på natta for. Ulempe: Krever fleksibilitet i hva det nå er som styrer søvn. Hvis du skal være oppe i mer enn 18 timer så er sukker en fin løsning. Bare gi f i vanlig spising og drikk omtrent 1 liter cola for hver femte time. Funker kjempebra opptil 24 timer for meg. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Er ikke trøtt enda! Lurer på om jeg skal tyne meg HELT ut.. skal opp klokka 8 i morgen Måtte være med mutter'n innover til byen, hu sku til legen elns. Legge meg om ett par timer kasnkej Er ikke så altfor trøtt nå. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Legg deg rundt 22:00-23:00 og sett på vekkerklokka til et sted rundt 07:00-08:00. Gjør dette en god stund så har du en døgnrytme. Du kan jo selvfølgelig gjøre om den til noe som passer for deg da. EDIT: @ Ha|tan: Jeg tviler på at det er så ille, og i tillegg Melatonin has been shown to increase the lifespan of mice by 20% in some studies. Endret 5. juli 2005 av Rune_F Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) utdype det hadde vært fint? på norsk, kanskje? Sovemedisin, er det det du prøver og si? Det er skikkelig, skikkelig vanskelig å finne info om det på Internett, tenker jeg... Arrogante tulling. Tving deg opp tidelig om morgenen.. øver det til stadighet selv og misslykkes Endret 6. juli 2005 av Bogan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå