Calm Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Men det er jo uansett ikke switchen som deler linja! Det er jo nettopp SWITCHEN som åpner muligheten for flere maskiner å bruke "boksen" ISP'en leverer som gateway ut av det lokale nettverket (siden "boksen" som regel kun har én LAN port), og hvis ikke det kan kalles å DELE linjen så vet ikke jeg. Endret 6. juli 2005 av Calm Lenke til kommentar
jøran Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Her ble det diskusjon ja.......... Jeg har Internett fra Tele2, da er vel alt jeg trenger for å få nett (både internett og lokalt) på flere PC'er en switch? Endret 6. juli 2005 av jøran Lenke til kommentar
Calm Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Her ble det diskusjon ja.......... Jeg har Internett fra Tele2, da er vel alt jeg trenger for å få nett (både internett og lokalt) på flere PC'er en switch? Det kommer an på utstyret Tele2 har levert deg. Må du logge på med brukernavn og passord (PPPoE) eller kobler du deg bare rett i boksen også er du på nett? Kjører Start --> Run --> cmd.exe --> ipconfig Hva får du opp som IP? Lenke til kommentar
jøran Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Kobler meg bare i boksen så er jeg på nett ja.... Lenke til kommentar
Calm Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Da skal du etter alt sigende ikke trenger noe annet enn en switch. På Komplett har de flere switcher til en billig penge. Kjøpte selv en 5 porters ST Labs/Sunsway switch der for under 200 kr for et par år siden for å dele NGT-linjen min, og den fungerer helt utmerket fortsatt. Hva er er navnet og modellen på boksen du har fått fra Tele2? Endret 6. juli 2005 av Calm Lenke til kommentar
th-3 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Ok, så da er det som det blir i et mer vanlig nettverk med eksterne adresser, dvs man må ha minst 3 tilgjengelige adresser for å bruke 2 PC'er. Er det slik UPC fungerer? Og uansett er det ikke switchen som deler linja! Det må IP-adresser til for å komme på internett, switcher jobber med MAC-adresser. Hvis en switch skulle kunne gjøre slikt alene så ville hver port på switchen trengt sin egen IP-adresse, hvilket de ikke har. Dette har du null peiling på dessverre, og du nekter å lese poster og motta ny info så... Switchen kobler sammen PC'ene på ditt lokale netverk, og ingenting annet, UPC eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå