Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med instalasjon og anti-virus

Anbefalte innlegg

PC'n

Intel P4 2.8 Ghz(533)

512mb PC2700/333mhz ram

160gb Ultra DMA-harddisk(7200rpm)

(DVD-Spiller 16x og ATI Radeon 9700 Pro om det hjelper noe...)

Det er en hp pavilion t150(står det på utsiden)

Kjører Windows XP Home Edition(Norsk) Service Pack 2 og t.o.m idag kjørt Norman AntiVirus control (har ikke vært oppdatert siden påske..abonnementet gikk ut(gratis fra skolen)).

Problemet:

Det hele startet da broren min hadde prøvd å instaler iTunes med cd'n fra iPod Mini esken...uten hell. Programmet installerte seg men hver gang den ble startet tok det 5min før selve vinduet kom opp...først trodde jeg at pc'n kræsja men den brukte 0-4% prossesorkraft og programmer som DC++, IE6 og WinMediaPlayer10 startet i mellom tiden???. Når programmet(iTunes) først kom igang fungerte det greit(måtte instaler iPod update og oppdatere firmware på ipod'n før iTunes fant den men ellers gikk alt greit. Ble etterhvert lei av å vente 5min hver gang iTunes skulle starte så prøvde å uinstalere(kontrollpanel<fjern-legg til-iTunes og Ipod update). I tillegg tømte jeg temp folderen(en eller annen hadde sagt at det kunne hjelpe), restarta maskinen og instalerte på nytt. Programmet ville ikke fullføre instalasjon fikk bare "1603- ikke nok diskplass" noe som er tull siden det er nærmere 130gb ledig på C:/.

Tok en "kaffepause"(dengte løs på en murvegg i frustrasjon :cry: ) før jeg sjekka litt rundt på forumet her og www.ipodlounge.com for å finne en løsning.

Fant ut at andre hadde problemer med iTunes og bestemte å bytte til programmet ephpod. Lasta ned og instalerte men programmet kom med meldingen "feil ved instalasjon prøv å reinstalere programmet på nytt" eller noe sånt...prøvde det uten hell.

Lurte på om det var virus så jeg uinstalerte Norman og prøvde Norton Internet Security 2005(gratis fra online.no pga. telenor bredbånd). Instalasjonen ble ikke fullført pga. en melding lignende de jeg hadde fått før om et eller annet feil.

Bestemte meg da å prøve en siste gang med AVG Free Anti-Virus som nektet og instalere,kræsjet pc'n og etter restart var programmet plutselig instalert alikevel men det hang seg opp hele tiden og ville ikke fullføre verken internet update eller virus scan.

Så nå er jeg tilbake ved murveggen :cry:

Antar det er noe feil med pc'n og ikke programvaren her men vet ikke helt om jeg er ved stadiet hvor jeg instalerer Windows på nytt(gjorde det "netopp" før påske.

BTW De andre programene fungerer fint men det går dårlig men en ipod uten program og en pc uten brannmur.

EDIT: Leif hvar her....

Endret av vatever
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke opplevd dette før, men jeg tror du kan prøve to ting...

1. Installer SP2 på nytt, vet ikke om det går an, men prøv så slipper du å reinstallere XP

2. Fjern alt av ikke-virkende eller fjernet programvare ved hjelp av et program som heter noe sånt som UnInstallShield... Freeware... Leter etter det nå, poster så fort jeg finner det :)

EDIT: Sorry, finner det ikke... Men det finnes mange avinstalleringsprogrammer som kan fjerne delvis avinstallerte eller installerte programmer. Ta en titt rundt og prøv dem. Kanskje de hjelper deg :)

Endret av Jonhoo
Lenke til kommentar

Takk skal prøve det.

Vatever

EDIT: Prøvde begger punktene men Uinstalshield kræsja halvveis. Fjernet AVG og tar når en online scan fra Trend Microsystems for å sjekke etter virus. Lurer på om det kan være noe feil i registeret pga. mislykket uninstall osv. Noen som vet noe bra register fixe program eller er det bare å finne et freeware prog på download.com?

Endret av vatever
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...