raakken Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei Da jeg kom hjem en dag, skulle jeg sjekke mailen min, men firefox nektet å starte. Siden den hadde stått på en stund, tenkte jeg kanskje det bare var det og restartet maskinen. Men problemet var der fremdeles. Jeg trykker på firefox, programmet kommer på "bar'en" nederst og det tenke symbolet snurrer. Slik står den en stund før den står helt normalt, uten noe firefox. Greier heller ikke starte det fra terminal, der hopper den bare til neste linje uten at noe skjer. Ble forbannet og fjernet firefox og installerte det på nytt. Men det hjalp ikke. Det eneste jeg prøvde å gjøre, som jeg husker, er å installere en værvarsler i firefox, og da måtte jeg installere noe, kanskje, husker ikk ehelt. Men dette skulle da være borte da jeg fjernet det og la det inn på nytt? Kan noen hjelpe meg? takk Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Prøv å fjerne ~/.mozilla katalogen i hjemmeområdet ditt. Eller flytt den til en annen plass, er kanskje bedre. EDIT: Denne katalogen blir ikke fjernet når du avinstallerer programmet. Den inneholder alle instillinger, og også skins og extensions, så den vær tingen ligger nok definert der. Endret 5. juli 2005 av kakkle Lenke til kommentar
krigun Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ellers så kan du starte firefox fra kommandolinja, og se hvilke eventuelle feilmeldinger den gir. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ellers så kan du starte firefox fra kommandolinja, og se hvilke eventuelle feilmeldinger den gir. Eller man kan lese trådstarters post om igjen . Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Instaler opera, har aldri hatt problemer med det før Lenke til kommentar
raakken Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 takker får prøve å flytte mappa.... merkelig greier da Lenke til kommentar
zokra Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Instaler opera, har aldri hatt problemer med det før Kan du ikke komme med noe enda mer usakelig? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Er nok berre ein brukarinstilling eller liknande. mv ~/.mozilla ~/.mozilla.old Vil gi mappa nytt namn. Så kan du prøve å starte Firefox. No har du mista favorittane dine, men dei kan du finne i .mozilla.old. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Eventuelt les på siden om Firefox. Lenke til kommentar
krigun Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 ellers så kan du starte firefox fra kommandolinja, og se hvilke eventuelle feilmeldinger den gir. Eller man kan lese trådstarters post om igjen . Hehe, så rett, så rett... Beklager det, jeg må bare ha lest annenhver linje. Lenke til kommentar
raakken Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 ok, dette er bare sært. I går skulle jeg starte firefox en siste gang, bare for å teste gang nr 15 ellernoe, og da funka det. Merkelig greier... men jeg er fornøyd, men lurer litt på det var.. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har hatt et slikt problem, og da var årsaken at jeg ikke hadde leserettigheter til ttf-fontene jeg hadde lagt inn. Dårlig design å bare kræsje for en sånn filleting, måtte bruke strace i kommandolinja for å fange opp feilmeldinga. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hadde akkurat samme problemet selv. Tilslutt reinnstallerte jeg og da fungerte den igjen. Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Plages med det samme jeg også. Firefox krasjer hele tiden. Har Epiphany innstallert , og den har begynt å oppføre seg på presis samme viset. Så det må være noe de bruker felles, men hva? Edit: Starter jeg Firefox fra kommandolinja kommer ingen feilmelding, men med Epiphany fra kommandolinja kommer det feilmeeldinger om ett eller annet med fonter. Endret 8. juli 2005 av olais Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Prøv å starte firefox fra kommandolinja med "strace firefox", og se om det dukker opp noe forståelig nær slutten av all teksten som blir pumpet ut. Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 "Command not found" får jeg med "strace firefox" Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Da laster du ned strace med pakkebehandleren din. sudo apt-get install strace sudo pacman -S strace e.l. Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Prøv å starte firefox fra kommandolinja med "strace firefox", og se om det dukker opp noe forståelig nær slutten av all teksten som blir pumpet ut. Tror ikke det var noe av dette som var forståelig for meg nei Her er iallefall de siste linjer. access("/root/.mozilla/firefox/init.d/S*", X_OK) = -1 ENOENT (No such file or di rectory) rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, [iNT CHLD], [], 8) = 0 _llseek(255, -91, [6247], SEEK_CUR) = 0 clone(child_stack=0, flags=CLONE_CHILD_CLEARTID|CLONE_CHILD_SETTID|SIGCHLD, chil d_tidptr=0xb7f4e708) = 5258 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, [CHLD], [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, [CHLD], [], 8) = 0 rt_sigaction(SIGINT, {0x807603b, [], SA_RESTORER, 0x8e68c8}, {SIG_DFL}, 8) = 0 waitpid(-1, 0xbff80448, 0) = ? ERESTARTSYS (To be restarted) --- SIGWINCH (Window changed) @ 0 (0) --- waitpid(-1, 0xbff80448, 0) = ? ERESTARTSYS (To be restarted) --- SIGWINCH (Window changed) @ 0 (0) --- waitpid(-1, 0xbff80448, 0) = ? ERESTARTSYS (To be restarted) --- SIGWINCH (Window changed) @ 0 (0) --- waitpid(-1, 0xbff80448, 0) = ? ERESTARTSYS (To be restarted) --- SIGWINCH (Window changed) @ 0 (0) --- waitpid(-1, 0xbff80448, 0) = ? ERESTARTSYS (To be restarted) --- SIGWINCH (Window changed) @ 0 (0) --- waitpid(-1, EDIT: Dette kom etter at jeg måtte kjøre tvungen nedstegning etter at den hadde låst seg igjen: waitpid(-1, [{WIFEXITED(s) && WEXITSTATUS(s) == 1}], 0) = 5258 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 --- SIGCHLD (Child exited) @ 0 (0) --- waitpid(-1, 0xbff800bc, WNOHANG) = -1 ECHILD (No child processes) sigreturn() = ? (mask now []) rt_sigaction(SIGINT, {SIG_DFL}, {0x807603b, [], SA_RESTORER, 0x8e68c8}, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 read(255, "exitcode=$?\n\n## Stop addon scrip"..., 6338) = 91 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 open("/root/.mozilla/firefox/init.d/", O_RDONLY|O_NONBLOCK|O_LARGEFILE|O_DIRECTORY) = -1 ENOENT (No such file or directory) open("/usr/lib/firefox-1.0.4/init.d/", O_RDONLY|O_NONBLOCK|O_LARGEFILE|O_DIRECTORY) = 3 fstat64(3, {st_mode=S_IFDIR|0755, st_size=4096, ...}) = 0 fcntl64(3, F_SETFD, FD_CLOEXEC) = 0 getdents64(3, /* 3 entries */, 4096) = 80 getdents64(3, /* 0 entries */, 4096) = 0 close(3) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 access("/root/.mozilla/firefox/init.d/K*", X_OK) = -1 ENOENT (No such file or directory) rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, [CHLD], [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 access("/usr/lib/firefox-1.0.4/init.d/K*", X_OK) = -1 ENOENT (No such file or directory) rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, [CHLD], [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_BLOCK, NULL, [], 8) = 0 rt_sigprocmask(SIG_SETMASK, [], NULL, 8) = 0 exit_group(1) = ? Endret 8. juli 2005 av olais Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Vet ikke hvorfor den krasjer, men ser at du kjører firefox som root; det er dårlig vane å bruke superbrukeren til annet enn system-administrasjon. Prøv med en vanlig bruker og se om du får et annet resultat. Lenke til kommentar
olais Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Men jeg er ikke pålogget som root, bare som vanlig bruker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå