Cobos Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg har etterhvert innsett at jeg trenger mer plass på skrivebordet og vurderer derfor sterkt å bytte ut min Eizo 21'' T965 med en LCD skjerm. Jeg har veldig god erfaring både med kvaliteten og supporten til Eizo (kort fortalt ble det shippet med UPS en ny skjerm til meg fra Sverige 2mnd ETTER at garantien egentlig hadde gått ut for å erstatte en jeg hadde problemer med) slik at jeg gjerne kjøper en ny Eizo. Budsjettet mitt er da rundt 4000,- og de to LCD'ene passer bra til det. Men etter å ha lest litt rundt på nettet av tester og slikt er det tydelig at begge de to er gode skjermer, men er det noen som har prøvd begge eller evt har noen innspill til hvilken jeg burde velge ? For tiden er bruken min hovedsaklig 2D ting som programmering, kontor og surfing. Noe designarbeid og noe film, men film pleier jeg å kjøre ut til TV'en via TV-ut. Jeg ser for meg at etter en sannsynlig flytting så vil jeg bruke skjermen mer til film slik at det er viktig. For tiden spiller jeg ikke noe spill i det hele tatt og normalt hovedsaklig strategi, men jeg liker godt Max Payne f. eks. For øyeblikket sitter jeg med et Matrox Parhelia skjermkort som skulle si nok om hva slags gamer jeg er Jeg har vurdert større skjermer enn 19'' men siden jeg nå bruker min CRT på 1400x1050 og synes 16x12 er for lite på CRT'en så innser jeg at 20'' med 16x12 ikke er aktuelt og LCD 23''+ er altfor dyrt. Cobos PS: Hva er en god pris for en pent brukt Eizo T965 ? EDIT: forbedret emne litte grann. Endret 5. juli 2005 av Cobos Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Legger til et lite spørsmål... Er det noen som vet om en annen distributør av Eizo skjermer som ikke bruker Norek som har vettuge priser. Norek får ikke inn den svarte varianten inn før i beste fall midten av August. Cobos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå