Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Ja-a, så var det problemer igjen. Jeg kjøpte for en stund siden et kontrollerkort fra komplett.no. Når jeg innstallerte dette i PCen min ble det noe kluss med driverne, C-disken ble satt i PIO-modus (PIO er tregt, skulle vært (U)DMA). Så for å fikse problemet avinnstallerte jeg driverne til kontrollerkortet, og håpte på at det virket. Da jeg startet på ny merket jeg med en gang at disken var tilbake u DMA-modus, men widows kommer opp med "ny maskinvare funnet" hver oppstart. Dette er altså driverne til hovedkortets IDE-kanaler som mangler, disse blir innstallert fra XP-CDen, men nå er de borte etter jeg fjernet driverne til kontrollerkortet. Er det noen som vet hvordan jeg kan få innstallert driverne på ny uten å måtte legge inn windows på ny? (Å legge inn windows på ny er uaktuellt, noe jeg sjelden gjør) På forhånd takk. EDIT: Du Leif, du Leif... EDIT2: Slik er det nå: Endret 5. juli 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hva med å prøve å installere chipset driverene fra cden du fikk med hovedkortet på nytt? kan funke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hva med å prøve å installere chipset driverene fra cden du fikk med hovedkortet på nytt? kan funke.. Kjøpte pakke-pc, og det er ikke noe spesifikke chipsetdrivere med Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Regner med at det fulgte med en CD med hovedkortdrivere, lydkortdriver, brukermanual i pdf format og mye anna stuff.. Burde ligge der eventuelt at det sto beskrevet i brukermanualen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg vet det fulgte med masse CDer, men jeg ahr allerede sjekka dem. Er kun til lydkort og skjermkort. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg vet det fulgte med masse CDer, men jeg ahr allerede sjekka dem. Er kun til lydkort og skjermkort. gå inn på siden til HK produsenten å last ned chipset driverene derifra da.. er nok der problemet ligger mest sansynlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå