Gå til innhold

God vannkjøling, trenger anbefalinger og svar

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å planlegger meg en ny PC til høsten, og i denne vil jeg ha en god kvalitets vannkjøleløsning. Selv om jeg sier at jeg vil ha god kvalitet, betyr ikke det at jeg vil bruke halve budsjettet på det ;) Jeg tenker rundt to høvdinger.

- Hvilket sett?

Jeg har planlagt å kjøle CPU og GPU. Jeg har festet blikket på et MIST Tsunami vannkjølingssett,Singel rad. Jeg leste en test av det på overklokking.no, og den så ganske OK ut. Jeg liker også de skrutilkoblingene, har de på BigWater settet mitt nå, og det har et fint utseende :) Har noen andre forslag, eventuelt innspill?

- Single eller dual radiator?

Jeg ser det finnes både single og dual radiator, hvor stor er gevinsten med en dual i forhold til single? Det kan hende jeg også skal vannkjøle chipsettet, kan det være lurt å ha dual da?

- Montering:

Hvor kan det være lurt å plassere radiatoren? Jeg skal ha meg et Thermaltake Xaser Tsunami. Jeg tenkte å plassere det i toppen, da dette hadde sikkert sett greit nok ut. Jeg vet jo at varme stiger, men vil dette ha en veldig stor effekt på kjøleevnen? Forslag til andre plasseringer? Jeg går med en tanke om å plassere den utenfor kabinettet, for å få fraktet varmen helt ut, samtidig som jeg kjøler med luften som er utenfor kabinettet. Forslag?

Edit: Skrivefeil.

- Azton

Endret av Azton
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...