Gå til innhold

Når nettbutikken (MPX.no) forsøker å svindle deg


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Kjøpte selv en bærbar pc hos mpx.no for to-tre år siden. Betalte med kredittkort, men mottok aldri noe pc. Til slutt viste seg at pcen var stjålet fra postkontoret ved hjelp av en forfalsket hentelapp. Jaja, ikke mitt problem tenkte jeg, men akk så feil. Klagde til Mpx og Posten og det hele pågikk i over et år før jeg gav opp og avskrev de snaue 10.000 på kontoen for idiotiske feilinvesteringer.

 

Hva kan vi lære av dette?

 

1. Ikke betal med kredittkort, selv ikke til en seriøs nettbutikk.

2. Ikke regn med at Mpx.no hjelper deg hvis Posten fucker opp!

Du skulle jo aldri gitt deg på det der. Det er jo en slam-dunk-sak.

 

Ja, jeg er klar over at det er en slam-dunk sak rent juridisk. Men ALT var forsøkt, neste steg var faktisk å føre saken for retten med alt det medfører av "hassle" og prosessrisiko og det var det ikke verdt.

 

Det er forskjell på å ha rett og å få rett... :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden svindel er straffbart foreslår jeg umiddelbar politianmeldelse.

Ikke alltid så lett det heller. Jeg ble svindlet av en nettbutikk som selger parabolutstyr (summen var ganske betydelig også, 3600,-).

Betalte pengene på forskudd (dumt ja, jeg vet det!), men fikk aldri noe vare.

 

Trasket inn på mitt lokale lennsmannskontor, men der fikk jeg bare beskjed om at "dette er en sivilsak". Ingen hjelp der i gården, må gå gjennom forbrukerkontoret og forliksrådet. Masse stress ja...

 

Når det gjelder MPX, så er jeg litt overrasket nå...har handlet i bøtter og spann fra dem, og aldri hatt noe problem....men det betyr jo seff ikke at andre ikke kan ha det....

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar

Godt jeg så denne posten. Før hørte jeg mye god-ord om mpx.no, men tror jeg skal slutte å handle derfra etter å ha lest her.

Hadde en vanskelig sak med pcutstyr.no angående angreretten, som jeg ikke vil oppleve igjen, men de ga seg etter at jeg skrev en post om det på forumet her.

Best å holde seg unna sånne useriøse bedrifter. Er evig glad dette forumet eksisterer, så webshop'ene blir 'pressa' til å holde seg på riktig side av loven.

Lenke til kommentar

Det er greit at det skjer feil hos supporten til bedrifter, det burde ikke skje, men det er ignorant å tro at alt kommer til å løse seg uten problemer.

 

Det er greit at folk lover ting de ikke kan holde, det burde heller ikke skje, og bedriften burde da ta lærdom av ting og kjøre på med fastere retningslinjer til hva man kan/ikke kan gjøre, osv. Men i bunn og grunn er det en person du sitter og snakker med, personer gjør feil.

 

Det er greit at man får en vare som ikke virker, eller ikke virker tilfredsstillende, og at man må krangle litt for å få gjennom at det er butikkens feil. Kunden har alltid rett fungerte sikkert veldig greit før, helt til "alle" begynte å benytte seg av dette for å lure tilbake penger de egentlig ikke skulle hatt.

 

Det er IKKE greit at man blir direkte hånet ut av en telefonsamtale med løgn på løgn som bare overgår det man fikk høre sist telefonsamtale med samme gjengen. Det at hele staben er sykemeldt er det latterligste jeg har hørt, og burde være evig god nok grunn til å sparke vedkommendet i supporten som lira noe sånt ut av seg. Jeg hadde tent på alle pluggene om en i andre enden av røret hadde prestert å si noe sånt til meg, fy fasiken det hadde vært noe å fortelle om senere på vorsch/nach med noen kompiser.

 

Jeg har aldri hatt noen problemer med retur av varer fra norske databutikker. En gang var det en godfjott fra et firma som selger bil-deler i USA som skulle være utrolig smart, men etter en del "høylytt diskusjon" så ble vi veldig enige.

 

Det er utrolig trist å tenke på at man som kunde i dag må loggføre alt kundesupport sier til deg, for å senere bevise hvilke tilbud man har fått. Møt dem neste gang med opptak av tidligere telefonsamtaler, er vel bare det som hjelper :(

Endret av JimL
Lenke til kommentar
Det er greit at det skjer feil hos supporten til bedrifter, det burde ikke skje, men det er ignorant å tro at alt kommer til å løse seg uten problemer.

 

Det er greit at folk lover ting de ikke kan holde, det burde heller ikke skje, og bedriften burde da ta lærdom av ting og kjøre på med fastere retningslinjer til hva man kan/ikke kan gjøre, osv. Men i bunn og grunn er det en person du sitter og snakker med, personer gjør feil.

 

Det er greit at man får en vare som ikke virker, eller ikke virker tilfredsstillende, og at man må krangle litt for å få gjennom at det er butikkens feil. Kunden har alltid rett fungerte sikkert veldig greit før, helt til "alle" begynte å benytte seg av dette for å lure tilbake penger de egentlig ikke skulle hatt.

Helt enig! Vi gjør alle sammen feil av og til. Det som karakteriserer god kundeservice, er evnen til å rette opp igjen disse feilene raskt og uten bekymmer for kunden.

 

MVH

 

TommyL

Endret av TommyL
Lenke til kommentar
Kjøpte selv en bærbar pc hos mpx.no for to-tre år siden. Betalte med kredittkort, men mottok aldri noe pc. Til slutt viste seg at pcen var stjålet fra postkontoret ved hjelp av en forfalsket hentelapp. Jaja, ikke mitt problem tenkte jeg, men akk så feil. Klagde til Mpx og Posten og det hele pågikk i over et år før jeg gav opp og avskrev de snaue 10.000 på kontoen for idiotiske feilinvesteringer.

 

Hva kan vi lære av dette?

 

1. Ikke betal med kredittkort, selv ikke til en seriøs nettbutikk.

2. Ikke regn med at Mpx.no hjelper deg hvis Posten fucker opp!

hei...

kjøpte selv et chassis hos psdata.no, det ble også sjålet på postkontoret...

PSData i samarbeid med posten brukte 2 dager på å få sendt et nytt kabinett :)

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Ja, jeg er klar over at det er en slam-dunk sak rent juridisk. Men ALT var forsøkt, neste steg var faktisk å føre saken for retten med alt det medfører av "hassle" og prosessrisiko og det var det ikke verdt.

Forsøkte du noen gang å få tilbake pengene dine via kredittkortselskapet?

Lenke til kommentar

Hadde en Maxtor OneTouch kjøpt på MPX som tok kvelden. Sendte den inn og fikk en ny. Denne tok også kvelden. Sendte den også inn. 3. disk tok også kvelden. Fikk ikke igjen returportoen for noen av dem. Sendte så en mail om dette, og returportoen kom inn på konto noen dager etter. De trenger noen spark i ræva

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Ja, jeg er klar over at det er en slam-dunk sak rent juridisk. Men ALT var forsøkt, neste steg var faktisk å føre saken for retten med alt det medfører av "hassle" og prosessrisiko og det var det ikke verdt.

Forsøkte du noen gang å få tilbake pengene dine via kredittkortselskapet?

 

Ja, etter kredittkjøpdloven har man rett til dette. Men etter den rentefrie perioden løper det jo åger-rente på utestående beløp. Derfor betalte jeg inn til kredittkortet så snart som mulig (regnet med at Mpx.no og Posten ordnet opp) og dermed mistet jeg muligheten til å "gå på" kredittkortselskapet. Hadde jeg ikke betalt, måtte Nordea gått til inkassosak mot meg for å få inn sitt krav. Den hadde de, etter all sansynelighet, tapt ettersom de ikke kunne dokumentere at jeg hadde mottatt varen fra Mpx.no.

 

Fordelen med kredittkortbetaling er altså betinget av at man ikke betaler inn for den varen man har kjøpt før saken er løst. Dessuten er det viktig at man melder tidlig ifra til kredittkortselskapet hvis man har trøbbel med et kredittkortkjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...