brannslange Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Hei, Nedenfor følger en skremselshistorie fra en tilsynelatende "seriøs" nettbutikk. Saken er fullstendig låst og jeg regner enhver krone jeg får tilbake fra denne butikken som ren bonus. I midten av februar i år kjøpte jeg et billig PCI-skjermkort til rundt 450 kr på nettbutikken MPX.no. Kort tid etter (dvs. etter noen uker) sluttet dette skjermkortet å fungere. Etter avtale med MPX.no ble skjermkortet sendt tilbake til butikken på garantien og jeg ble lovet et nytt kort sendt umiddelbart. Jeg spurte først om å få tilsendt en ferdigfrankert lapp fra Posten (slik som flere andre nettbutikker sender), men dette var aldri aktuelt. Jeg skulle heller sende med kontonummeret mitt og deretter skulle MPX.no overføre fraktbeløpet til kontoen min. Greit nok. Halvannen uke etter at kortet var sendt inn ringte det noen fra MPX.no og fortalte at kortet ikke lenger kunne skaffes og at de i stedet ville overføre kjøpesummen til min konto. MPX.no ville ikke overføre hele kjøpesummen, kun det skjermkortet kostet pluss returporto. Porto begge veier var ikke aktuelt selv om jeg har rett til dette iht. kjøpsloven. Jeg foreslo i stedet å få tilsendt et tilsvarende skjermkort (MPX.no hadde vel en 4-5 forskjellige PCI-skjermkort inne i den perioden), men det ønsket de ikke. Jeg tenkte vel ikke så mye mer på saken, kjøpte et nytt skjermkort hos en konkurrent og regnet med at jeg i alle fall fikk dekket noe av tapet hos MPX.no. I og med at beløpet var såpass lite brydde jeg ikke meg så mye med det heller. Ved en tilfeldighet sjekket jeg nettbanken min i begynnelsen av mai måned og oppdaget at MPX.no ikke hadde overført noe allikevel. Jeg kontaktet da nettbutikken som kunne fortelle meg at de i stedet hadde sendt en bankgiro - som jeg ikke hadde mottatt. Jeg ba dem kansellere denne giroen og i stedet overføre til kontoen. Det kunne de, men de måtte først ha bankgiroen tilsendt. Lett, når jeg ikke hadde mottatt den i første omgang. Etter mye om og men lovte de likevel å overføre kjøpesummen. Flere uker senere kontakter jeg MPX.no på nytt og forteller at kjøpesummen fremdeles ikke er overført min konto. De sjekker systemet sitt og forteller at - jo, kjøpesummen er nettopp overført. Jeg lar det derfor gå litt tid før jeg sjekker kontoen min på nytt. Flere uker senere, i midten av juni, sjekker jeg kontoen min på nytt og oppdager at beløpet fremdeles ikke er overført. Jeg sender da en mail jeg ikke har fått svar på. Neste steg er vel å sende et skriftlig krav til MPX.no, vente noen uker og deretter kontakte forbrukerrådet for videre behandling. Men det dreier seg tross alt om småpenger og jeg er ikke sikker på hvor mye jeg gidder å anstrenge meg. Men jeg vil i alle fall benytte anledningen til å advare mot butikken MPX.no. Oppdatering 10.7.2005 Kort tid etter at dette innlegget var skrevet fikk jeg en PM fra MPX.no. De lovet å ordne opp i saken og overføre det utestående beløpet til min konto umiddelbart. De beklaget også hele saken, men ønsket at jeg redigerte innlegget mitt fortest mulig med disse opplysningene. Ettersom hele totalbeløpet (inkl. frakt) nå har ankommet min konto synes også jeg selv at det nå er på tide å oppdatere denne tråden. Jeg var selvfølgelig klar over at det å poste på forumet her kunne bidra til å løse denne saken raskere, men synes egentlig det bare er trist å se at en er nødt til å gå gjennom slike kaneler for å låse en i utgangspunktet så enkel sak. Endret 10. juli 2005 av brannslange Lenke til kommentar
wotg Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Det er stusselig av MPX. En slik liten sum må de jo kunne klare å utbetale. Å ikke betale er vel på mange måter den dyreste løsningen for butikken da de sikkert vil tape mange kunder på dette. Endret 5. juli 2005 av wotg Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 For all del, ikke gi opp - selv om d bare er en "liten sum". Stå på krava! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Kjøpte selv en bærbar pc hos mpx.no for to-tre år siden. Betalte med kredittkort, men mottok aldri noe pc. Til slutt viste seg at pcen var stjålet fra postkontoret ved hjelp av en forfalsket hentelapp. Jaja, ikke mitt problem tenkte jeg, men akk så feil. Klagde til Mpx og Posten og det hele pågikk i over et år før jeg gav opp og avskrev de snaue 10.000 på kontoen for idiotiske feilinvesteringer. Hva kan vi lære av dette? 1. Ikke betal med kredittkort, selv ikke til en seriøs nettbutikk. 2. Ikke regn med at Mpx.no hjelper deg hvis Posten fucker opp! Lenke til kommentar
xB^ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hah! Hatt akkurat samme problem med MPX! bestilte som bedrift, til en bedrift der jeg driver litt it suport iblant. Så var det et skjermkort da, jeg skulle returnere. Det var et Asus 6800GT 128 mb , returnerte det pga at det ikke var opplyst på MPX siden sider, att dette kortet hadde tregere ram en 6800 GT spesifikasjonene tilsier, og dermed lavere ytelse. Dette var greit nok , og det godtok de. Så begynte morroa.. Jeg sendte inn skjermkortet som helt vanlig norgespakke,som er den som er tilgjengelig for privat personer. Fulgte med på pakkesporet.. og da viste det seg at pakken ble liggende på postkontoret i sandefjord. Kontaktet MPX igjen , og hun sa sån nesten standardsvar "Har du sendt i oppkrav ? Sendte du som norgespakke ?" .. Nei hvorfor ville jeg væer så dum å sende et returkort i oppkrav, når det står klart og tydelig at slike pakker ikke ville bli avhentet .. Kontaktet posten på kundeservice, og de sa at norgespakker måtte hentes på postkontoret.. mens mpx derimot på sin side, sier de har serviceavtale med posten , som gjør at de kommer ut til dem. Så da ble det ord mot ord.. hadde ikke no anna valg en å la kortet ligge 2 uker, til det kom i retur da. Så prøver vi på nytt.. denne ganga me Bedriftspakke dør til dør. Joda.. denne kommer frem, for det sjekker jeg på sporinga. Sender mail samme dag jeg ser den er motatt.. ingen svar. Sender purring igjen etter 4 dager , da får jeg svar "Denne pakken kan ikke vi finne på retur avdelingen .. er du sikker bla bla bla (instert more rubbish here)" .. Så .. etpar purremails senere , så får jeg svar av samme kundebehandler igjen. Anette som har ansvar for retur. Da hadde ho vært på ferie 2 uker, og skulle ordne opp asap. Enda 4-5 dager går, og joda nå var det i orden.. varen krediteres. Endelig tenkte jeg .. da ordner det seg. Men .. nok etpar purremails til, så får jeg endelig sån giroutbetaling etter 2 nye uker. Men tror du ikke det er for bare 80% av beløpet ? .. GRRR kan de aldri gjøre NOE rett. Nok etpar mailer.. før jeg får siste delen. Total tid på å få returnert et skjermkort på angrefrist : ca 6-7 uker, og 20 mails til diverse folk , + 2 giroutbetalinger/turer til banken. ALDRI mer om jeg handler noe av MPX , ever.. Greit de er billige, og utrolig raske på leveranse.. men er når du faktisk skal returnere noe, helv..** begynner. Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 uff, her nettop bestilt RAM fra mpx, håper det ikke er noe galt med det da Lenke til kommentar
Mr_Jonez Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Jeg returnerte et Radeon 9700 Pro som døde 4 dager før garantien gikk ut (!) Fikk beskjed om å sende det i retur. Dagene gikk og jeg hørte ikke noe mer. Sjekket pakkesporingen, der stod det at de hadde mottatt kortet for flere dager siden. Jeg ringte til dem. Nei de hadde ikke mottatt noe kort!! Da ble jeg irritert og leste opp pakkesporings nummeret til dem. 1 uke senere hadde jeg et Radeon 9800 Pro i postkassa (9700 var da utgått vare) Er irriterende at en må purre på dem for å service Endret 5. juli 2005 av Mr_Jonez Lenke til kommentar
*Thug* Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 *Sjokkert* Har faktisk alltid holdt mpx.no for å være en av de mest seriøse på markedet, men akk.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Meget triste saker. Men stå på, du har retten på din side, sjølv om det er lite du kan gjere med det bør du ikkje gi opp. Skulle hatt ein organisasjon som ordna opp i slike saker, på linje med FBI og TV2 Hjelper Deg, men med støtte frå staten og fulltid på området. Lenke til kommentar
pr-koht Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Skulle hatt ein organisasjon som ordna opp i slike saker, på linje med FBI og TV2 Hjelper Deg, men med støtte frå staten og fulltid på området. Denne eksisterer, og kalles Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Kjøpte selv en bærbar pc hos mpx.no for to-tre år siden. Betalte med kredittkort, men mottok aldri noe pc. Til slutt viste seg at pcen var stjålet fra postkontoret ved hjelp av en forfalsket hentelapp. Jaja, ikke mitt problem tenkte jeg, men akk så feil. Klagde til Mpx og Posten og det hele pågikk i over et år før jeg gav opp og avskrev de snaue 10.000 på kontoen for idiotiske feilinvesteringer. Hva kan vi lære av dette? 1. Ikke betal med kredittkort, selv ikke til en seriøs nettbutikk. 2. Ikke regn med at Mpx.no hjelper deg hvis Posten fucker opp! Du skulle jo aldri gitt deg på det der. Det er jo en slam-dunk-sak. Lenke til kommentar
Nagel Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei, Nedenfor følger en skremselshistorie fra en tilsynelatende "seriøs" nettbutikk. Saken er fullstendig låst og jeg regner enhver krone jeg får tilbake fra denne butikken som ren bonus. I midten av februar i år kjøpte jeg et billig PCI-skjermkort til rundt 450 kr på nettbutikken MPX.no. Kort tid etter (dvs. etter noen uker) sluttet dette skjermkortet å fungere. Etter avtale med MPX.no ble skjermkortet sendt tilbake til butikken på garantien og jeg ble lovet et nytt kort sendt umiddelbart. Jeg spurte først om å få tilsendt en ferdigfrankert lapp fra Posten (slik som flere andre nettbutikker sender), men dette var aldri aktuelt. Jeg skulle heller sende med kontonummeret mitt og deretter skulle MPX.no overføre fraktbeløpet til kontoen min. Greit nok. Halvannen uke etter at kortet var sendt inn ringte det noen fra MPX.no og fortalte at kortet ikke lenger kunne skaffes og at de i stedet ville overføre kjøpesummen til min konto. MPX.no ville ikke overføre hele kjøpesummen, kun det skjermkortet kostet pluss returporto. Porto begge veier var ikke aktuelt selv om jeg har rett til dette iht. kjøpsloven. Jeg foreslo i stedet å få tilsendt et tilsvarende skjermkort (MPX.no hadde vel en 4-5 forskjellige PCI-skjermkort inne i den perioden), men det ønsket de ikke. Jeg tenkte vel ikke så mye mer på saken, kjøpte et nytt skjermkort hos en konkurrent og regnet med at jeg i alle fall fikk dekket noe av tapet hos MPX.no. I og med at beløpet var såpass lite brydde jeg ikke meg så mye med det heller. Ved en tilfeldighet sjekket jeg nettbanken min i begynnelsen av mai måned og oppdaget at MPX.no ikke hadde overført noe allikevel. Jeg kontaktet da nettbutikken som kunne fortelle meg at de i stedet hadde sendt en bankgiro - som jeg ikke hadde mottatt. Jeg ba dem kansellere denne giroen og i stedet overføre til kontoen. Det kunne de, men de måtte først ha bankgiroen tilsendt. Lett, når jeg ikke hadde mottatt den i første omgang. Etter mye om og men lovte de likevel å overføre kjøpesummen. Flere uker senere kontakter jeg MPX.no på nytt og forteller at kjøpesummen fremdeles ikke er overført min konto. De sjekker systemet sitt og forteller at - jo, kjøpesummen er nettopp overført. Jeg lar det derfor gå litt tid før jeg sjekker kontoen min på nytt. Flere uker senere, i midten av juni, sjekker jeg kontoen min på nytt og oppdager at beløpet fremdeles ikke er overført. Jeg sender da en mail jeg ikke har fått svar på. Neste steg er vel å sende et skriftlig krav til MPX.no, vente noen uker og deretter kontakte forbrukerrådet for videre behandling. Men det dreier seg tross alt om småpenger og jeg er ikke sikker på hvor mye jeg gidder å anstrenge meg. Men jeg vil i alle fall benytte anledningen til å advare mot butikken MPX.no. Ikke glem å kreve forsinkelsesrenter og erstatning for alle utgifter. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Den karakteren til MPX i webshopguiden er jo ganske uforståelig, jeg mistenker dem for å legge inn karakter på seg selv for å ikke ramle like langt ned som Databutikken.no var i sin tid. Jeg returnerte vare til MPX for en stund siden, skulle få pengene igjen, når jeg etterspurte pengene et par uker senere fikk jeg vite at jeg hadde fått en tilgodelapp isteden! Deretter tok det vel 3 uker før jeg så pengene igjen. Lillebror kjøpte mobil nettopp med "kjøp nå" betal om fire mndr. telefonen var søppel og ble levert tilbake. Lillebror fikk regninger fra "Her&Nå kontant" i 3 mndr. før MPX rydda opp. Da hadde han vært i telefonisk kontakt med dem 2 ganger i uka! Retur Service hos MPX er en vits! Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Vel... sendte du inn på angrerett? om ikke så kan du være glad at du fikk en tilgodelapp. om kjøpet ble hevet på mobilen så er det nok firmaet "her og nå" som er problemet. Kan ikke se at de har gjort stort galt... er jo tross alt mennesker som jobber der også. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Siden jeg var student, ble jeg lovet gratis frakt. Så fikk jeg pakken i posten. Fikk ikke noen rabatter som lovet. Jeg skrev mail. Han som lovet meg det hadde sluttet, så de ville ikke gi meg det alikevell. Razer musen (en av varene) som lå i den pakken måtte reklamere på den pga ulyder på venstre knapp. Alt gikk greit, men det tok LAAAANG tid før at de satt penger på kontoen min(fraktpenger). Når de først gjorde det, svindlet de meg for 10 kr. fikk bare 100kr, jeg betalte 110kr... Bortsett fra det, har jeg bare gode erfaringer. Men så har jeg bare handlet 3 ganger der.... Endret 6. juli 2005 av Navitas87 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Siden svindel er straffbart foreslår jeg umiddelbar politianmeldelse. Eventuelt kan man prøve å begrense ordbruken til noe som er i nærheten av realistisk. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Vel... sendte du inn på angrerett? om ikke så kan du være glad at du fikk en tilgodelapp.om kjøpet ble hevet på mobilen så er det nok firmaet "her og nå" som er problemet. Kan ikke se at de har gjort stort galt... er jo tross alt mennesker som jobber der også. Jeg nevnte 2 saker som har skjedd meg/min familie, 2 separate ting altså. Glemte den tredje. Stammer fra den tiden da MPX oppga fjernvarer som lagervarer og brukte 4dager+ på å behandle ordrer. Jeg måtte vente ca 1,5måneder på å få pengene mine igjen. Min bror ringte dem 2 ganger i uka og purret på dem, likevel brukte altså MPX 3mnd på å sende pengene i retur til "Her&Nå". Det er uakseptabelt. Poenget mitt var egentlig at når de ikke klarer å behandle en eneste av klagesakene på en tilnærmet ok måte ihvertfall, så må man lure på hvordan de klarer å klamre seg fast på topp15 lista i webshopguiden? Endret 6. juli 2005 av Joey1313 Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 I midten av februar i år kjøpte jeg et billig PCI-skjermkort til rundt 450 kr på nettbutikken MPX.no....... Flere uker senere kontakter jeg MPX.no på nytt og forteller at kjøpesummen fremdeles ikke er overført min konto. De sjekker systemet sitt og forteller at - jo, kjøpesummen er nettopp overført. Jeg lar det derfor gå litt tid før jeg sjekker kontoen min på nytt. Flere uker senere, i midten av juni, sjekker jeg kontoen min på nytt og oppdager at beløpet fremdeles ikke er overført. Jeg sender da en mail jeg ikke har fått svar på. ..... Neste steg er vel å sende et skriftlig krav til MPX.no, vente noen uker og deretter kontakte forbrukerrådet for videre behandling. Men det dreier seg tross alt om småpenger og jeg er ikke sikker på hvor mye jeg gidder å anstrenge meg. Men jeg vil i alle fall benytte anledningen til å advare mot butikken MPX.no. Ser at veldig mange bruker den lange ventetid som forbrukerrådet/tv2/fbi eller hva de heter. Hvis du har fått så klar svar fra MPX, så er det egentlig nok med å kreve inn penger med hjelp av namsmannen??? Det vil koste og svi pungene til MPX ... Eller?? Lenke til kommentar
Winged Monkey Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hmm.. Får vel legge til min egen "horror-historie" fra handel med MPX.no.. Den blekner riktignok en del i forhold til hva trådstarter og enkelte andre i tråden har opplevd, men likevel.. Jobber med IT i en mindre bedrift, og bestiller ofte inn PC'er/PC-komponenter til kolleger. For et halvårs tid siden bestilte jeg en Acer laptop til en medarbeider fra MPX.no. Etter kort tid viste det seg at USB-portene på hovedkortet var defekte; masselagringsenheter (digitale kamera, usb-penner osv.) ville ikke bli gjenkjent av systemet. Etter litt frem og tilbake med teknisk support (som i og for seg var greie nok å ha med å gjøre) kom vi frem til at pc'en måtte returneres. På dette tidspunktet var min kollega blitt så lei av hele bruduljen at hun ville jeg skulle prøve å få MPX til å betale tilbake pengene for laptopen så hun kunne kjøpe en tilsvarende laptop lokalt... PC'en ble kjøpt som bedrift, så jeg regnet det som lite sannsynlig at MPX ville gå med på en slik ordning, og ble derfor positivt overrasket da jeg snakket med en kundekonsulent som bedyret at det ikke var noe problem! Javel, så jeg informerer kollegaen om at det ordner seg, og ber henne ta med seg laptopen på jobb i nærmeste fremtid så vi kan pakke den inn og sende den tilbake. Når laptopen er klar for tilbakesending ringer jeg MPX en gang til for å få et returnr, men til min store overraskelse sier kundekonsulenten jeg snakker med nå at pengene for laptopen ikke kan refunderes. Referer da til min samtale med kundekonsulent som lovet at pengene kunne tilbakebetales, men får da beskjed om at dette "ikke er noe de har registrert". Når jeg så spør om å få snakke med kundekonsulenten jeg snakket med første gang viser det seg at han er sykmeldt. På dette tidspunktet ber jeg om å få snakke med noen med overordnet ansvar, men dette viser seg å være umulig, siden alle med "administrativt ansvar" på returavdelingen er sykmeldte! Vurderte å slenge inn en syrlig kommentar ang. det generelle helsenivået til bedriften MPX.no men holdt meg for god. Istedenfor ventet vi i 1 og en halv uke før vi fikk pratet med noen med "myndighet" uten at det hjalp nevneverdig.. Kundekonsulenten vi snakket med første gang hadde feilinformert, og pc'en måtte returneres til reperasjon. Etter en måned fra problemene begynte kunne min kollega igjen bruke laptopen, men travlere kundebehandling har jeg ikke opplevd siden jeg var kunde hos tele2 (boy, don't get me started.. ) Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Min historie om MPX, som slettes ikke er noe galt med. Razer Diamondback En dag satt jeg og gamet litt wow, plutselig slokna datan, og den starta ikke opp igjenn... Jeg tenkte NOOOO, nå har datan gått føkk..... Jeg tok ut musa da startan , putta musa inn den stoppa... Jeg tok da musa over til en gammel 800mhz computer... Da starta ledningen og smelte... Var 1ohm i ledingen mellom +og-, og det er farli det =) Sendte mail til MPX, dem ordna retur nummer Jeg somla rundt 3uker før jeg orket og dra til postkontoret og levere inn... Jeg sendte musa med vanlig brevpost og det kostet meg 14kr, en sum jeg ikke gidder og krangle med MPX for og få reffundert... Når musa var sendt ( På en fredag ) Så fikk jeg en ny en i posten på Onsdagen, og det ble jeg gla for =) Og når det gjelder kundeservicen der så har jeg aldri tatt kontakt over TLF men kun over E-Mail.. Noen ganger er dem trenge noen ganger er dem kjappe... Historie2=) Det var engang at jeg kjøpte et 6800Gt kort derifra, på netshoppen sto det 3.600 når jeg bestilte det..... Mener og huske at det kostet 2.999kr for 2uker tilbake( da var det ikke på lager).... Jeg bestilte det og la til i kommentar at jeg hadde ventet på og bestille til det kom på lager og ville gjerne ha kortet for 2.999kr.. Og det fikk jeg også Kortet er dønnstabilt og funker fett.. Har ikke hatt noen negative opplevelser med MPX.NO.... MvH Marius Endret 15. september 2011 av WiSLE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå