anders888 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei! Jeg skal snart på ferie i 2 uker så jeg lurte på om det var farlig å ha pcen på når jeg er vekk uten tilsyn? Har hørt at man ikke skal ha tv`en og sånt på fordi det kan begynne å brenne! Svar vist du har peiling, og ikke hva du tror.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Alt elektrisk utstyr kan brenne, men det er meget liten sjanse for det. Skjermen kan du dra ut, og la maskina stå og surre. Er det ein server? Om du må\vil ha den på så la den stå på. Endret 5. juli 2005 av zeph Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Det er ikke mye i en pc som kan begynne å brenne, i skjermen derimot. Som sagt la pc'en stå på,men plugg ut skjermen. Det skader ikke å ha noe slags for for overspennings vern på pc'en (lyn o.l) håvard Lenke til kommentar
anders888 Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Nei det er ikke en server.. Har bare lyst på mange filmer når jeg kommer hjem:P Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg skrur aldri av PC'n, så du kan nok trygt la den stå på i to uker. Som nevnt er det lurt å ha et overspenningsvern på den. Hmm, burde kanskje skaffe det snart... Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Så lenge den ikke er full av lo og greier (eller neddynget i papir/skittentøy/whatever) så er vel risikoen for brann minimal. Tenk bare på de millioner av PC'er/servere som står på døgnet rundt. Men med tanke på strømforbruk og evt. ekstra risiko så kan du jo skru av alt annet enn selve maskinen og helt nødvendig utstyr - ikke noe poeng å la skjerm eller høyttalere stå på når du er borte f.eks. Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Så lenge ikke viftene slår seg av og systemet ikke overopphetes, er det ingen fare, bare du passer på at PCen ikke får seg en trøkk av lynet eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå