Liquid Crystal Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Forord: Jeg har alltid irritert meg over hvor skjøre vanlige kabinetter er. De har både dårlig form og dårlig styrke som ikke egner seg ute blant pa utsyr på konserter. Driver masse med lyd-jobber og trenger da et godt og holdbart kabinett. Prosjekt: prosjektet tok form ut i fra et behov for en kasse som Kunne: bli stablet med pa utstyr, tåle temperaturen på konserter og tåle uforsiktig behandling av innleide bæregutter. Vi setter i gang: Mod objekt (flight-case, her uten lister, hjørner og håndtak) Lister, hjørner og håndtak Etter et par blikk på kassa fant jeg fort ut at kassa "ikke er særlig LANvennlig" pga. størrelsen. Så den må kuttes ned. Måler opp og gjør klar til "nedslaktning" av kassa Kommet et stykke i skjæringa, noe som var skikkelig pain in the ass på grunn av noen digre hjørnebjelker. Etter sånn ca hundre oppspiste iskremer og en god del pause var jeg endelig igjennom. Så nå måtte jeg jo ha en bunn.... Menst en av mine venner (som kom innom) fortsatte og skjære på bunnen, begynte jeg og montere denne ^ modulen til hovedkort i kassa. Hull skåret ut bak og hovedkort-plate festet. Uttagbart hdd rack laget og montert på bunnen som min venn (alias felix) Endelig ble ferdig med. Bunn testes med resten av kassa. Front er målt opp og skåret ut.....og passer perfekt cd rom og power rack til (logisk nok) cd rom og power, skal monteres racket er litt for langt..... ........som skaper et mellomrom mellom front-plata og bærebjelkene........ ............men som fort blir løst med en forhøyning av bjelka. Rack montert (på det ene bildet) og power prøvemonteres. server hardware monteres og alle er fornøyde. neste: leds, cd-rom åpner, og power switch må monteres i front plate+ cd-rom åpning må kuttes. Kritikk tas imot med stil, men greit med ros også (dette er min første mer eller mindre vellykkede mod) Endret 8. juli 2005 av Liquid Crystal Lenke til kommentar
Luv Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Super worklog med tanke på bilder og forklaring, og ikke minst en god idè. Gleder meg til fortsettelsen! Fortsett med det gode arbeidet! Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ser fint ut dette. Men du må få gjort noe med den kassa der Var ikke serlig pen enda. Bildene er altfor store. Maks er 400x400 pixler. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Ser fint ut detta, men har du tenkt å gjøre noe helt ekstra spesielt med kassa? Edit: En god del for store bilder for meg som nå sitter på en 17".. Endret 5. juli 2005 av Glisevask Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Småskjermfolk! hehe, ihvertfall er dette det jeg har gjort med den nå. (naaai aaaaldri). Men skal kanskje kle den i dette stoffet: http://www.mamut.com/dynabel/subdet295.htm Slenger med et bilde med stålramme på Pappa har kameraet og han er i italia så jeg får ikke tatt bilde av fronten (den er ferdig). Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ser fint ut dette. Men du må få gjort noe med den kassa der Var ikke serlig pen enda. Bildene er altfor store. Maks er 400x400 pixler. Må si meg enig med det med bildene, men selve kassa er genial! Liker hele tanken bak det, men ville ha borret hull ol. til nettverk og skjermkabel til hovedkortet og ikke satt hele I/O ut, pluss at det med PSU'en din var bra satt opp, men er ikke spesielt pent, skru og mekk litt så kan du ta ut selve kontakta som du setter strømmen inn i PSU'en og sette den i veggen på kabinettet, det er stilig, har gjort det selv på ett prosjekt jeg hadde på skolen.. Stå på Lån kamera av en kompis eller noe sånt, vi vil se mer! Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ja kan du ikke låne kamera av en kompis??. Dette blir kjempe kult!. Stå på . Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 heisann! veldig kult påfunn du har gjort her! Blir det varmt? ta en titt her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=176409 Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Blir ikke særlig varmt heller nei! Hdd's holder seg på 30-35 og cpu aldri over 50 det som er omtrent midt i kassa er på 30-40 (asus hovedkortene har en sensor der). ps: målt i grader celsius Lenke til kommentar
Innos Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Må si at den ikke bare ble solid, men tøff også. For meg var bildene passe store, men så har jeg 21" skjerm da. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Imotsetning av meg som for tiden sitter på en 17".. Uansett blir det tøft ja! Overaskende nok.. Lenke til kommentar
77hauan Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 kjempekult... men skal du male den eller skal du bruke det stoffet? hvis jeg var jeg ville jeg kanskje malt den men,men... stå på dette blir bra. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Ser bra ut, litt røft utseende, men det liker vi! Gleder meg til de neste bildene kommer, og håper at fronten er like bra som resten Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Hvordan blir det med cpukjølern da? hvis den skal henge åpned mens den klamrer seg fast til hovedkortets fester, kan den da ikke risikere å rykke hele CPU og festeordning rett ned i bunnen av kassa? Lenke til kommentar
Liquid Crystal Skrevet 17. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2005 Nå er jeg litt uttafor, cpu kjøler sitter fast i i hovedkortet. Og hovedkortet sitter fast i hk plata. Kan du forklare problemet en gang til? Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 hvis kassa er rett vei hær -> http://img278.echo.cx/img278/7428/12626931ct.jpg så synes jeg det ser farlig ut for CPU sokkelen. om du da skal flytte på kassen kan da CPU kjølern rive løs hele festet. Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 Si meg ganske enig, ser ut som HK henger ned av tyngden av kjølere. Ikke kjipt om hele HK røskes av når du flytter kassa da? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 17. juli 2005 Del Skrevet 17. juli 2005 ganske heftigt dette ja.. men burde du ikke montere litt vifter og slikt rundt om kring da? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 En god del for store bilder for meg som nå sitter på en 17".. vel, sitter selv med en 15" med en oppløsning på 800 x 600. Lenke til kommentar
77hauan Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 dette blir sinnsykt stilig keep up the good work sier jeg bare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå