int20h Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Flere milliarder dollar er blitt svidd av for å bygge ut produksjonsfasilitetene på IBMs Eash Fishkill-fabrikk. Snart starter produksjon på 65 nm-teknikk. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Waferne har faktisk kun mulighet til å bli berørt én gang av mennesker på ferden, som tar ca. 1 mnd før den har blitt en prosessor. Jeg trodde wafere normalt ikke ble berørt i det hele tatt før de var ferdige CPU'er lagt i brett og pakket i esker og pakket opp hos distributør/salgssted. Dvs. bortsett fra når det skal taes stikkprøver og produksjonslinjene skal feilsøkes og finjusteres etter oppgraderinger. Ellers så er jeg overrasket over at så lite som 3-5% går til automatisering. Jeg trodde hovedkostnaden med slike anlegg var automatisert produksjonsutstyr. Lenke til kommentar
vidarv Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 spørsmål litt på siden: Ser at eWeek er oppgitt som kilde. Er det fritt frem for å skrive / oversette stoff man finner på internett bare man oppgir kilde. Eller har du vært i kontakt med forfatter fra eWeek? Ser flere av artiklene som er skrevet av forfatter er "sammendrag" fra andre nyhetssider.... bare lurer i tilfelle jeg selv skulle finne på å videreformidle en artikkel en gang... satt på spissen... jeg vil tro en som laget liknende sammendrag av artikkler fra vg, db eller hw.no fra deres nyheter ville fått et problem etter hvert... Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Mye penger på spill her.. Men det gjør vel ikke IBM noe, siden de har mye penger fra før, og også får over 800 Millioner dollar fra Microsoft. Fremskritt! Lenke til kommentar
G Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Spennende å lese denne type nyheter. 1 måned produksjonstid for en slik CPU ! Er det ganske lang tid, eller kort tid sammenliknet med konkurrentene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå