msh Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg har Abit KG7-RAID hovedkort,og AMD 1,4ghz cpu. Systemtemp på MAX - 31grader Cputemp MAX 54grader Det som er probleme er at,jeg pleide å ha Cpu temp på 58-62grader før jeg byttet CPU vifte og tower til chieftec.Da gikk ned CPU tempen til 54grader Max.Jeg hadde problemer med at PCen hengte når den gikk opp til 62grader,etter det så gikk det bare nedover,så hang den plustlig på 60,58,56,og nå på 54grader.Det er akkurat som CPUen ikke tårer varmen mer. Holder CPUen å dø? Har dere noen erfaring med akkurat dette problemet? Lenke til kommentar
alibaba Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Folk har temperatur på hjernen..... Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Er nok fordi du har bedre lufting i Chieftec kabinettet. Hvilket kabinettet hadde du før?? Lenke til kommentar
msh Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg hadde Aopen full tower,og da hadde jeg også Temp problem,derfor bytett jeg til Chieftec kabinett.Jeg har ikke hat problem på lenge,men nå begynner det å skje igjen.Nå klarer cpuen ikke å takle mer enn 54grader. Lenke til kommentar
msh Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Det skjer spesielt når jeg redigerer video filer,eller spiller spill.Når jeg redigerer videon,så ser jeg at,når den kommer opp til 54grader,så kræsjer pcen. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Det er nok ikke cpuen din som er problemet. 60 grader er helt greit for en AMD . Jeg tror det er noe annet som er galt. Vet ikke helt hva.. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Sorry jeg misforsto spørsmålet ditt. Jeg forsto det sånn at CPU temp lå nå på 54grader i motsetning til 58-62grader. Det jeg ville gjort var å kjøpe et 2-3 vifter for å få kjølet ned CPU`en mer. Men jeg trur ikke det betyr at CPU`en din er i ferd med å ta hvelden. Noen andre som kanskje kan hjelpe han litt mer spesifikt?? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: msh skrev (2002-07-27 15:42):Jeg hadde Aopen full tower,og da hadde jeg også Temp problem,derfor bytett jeg til Chieftec kabinett.Jeg har ikke hat problem på lenge,men nå begynner det å skje igjen.Nå klarer cpuen ikke å takle mer enn 54grader. Hva er tempen på bios satt til "automatisk skruav"(Er ikke sikker om det oversettes sånt ). Har du prøvd med noen kabinett vifter det kan få ned tempen en del på cpu'en din. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg tror heller ikke cpu-en dør. Tror heller hovedkortet ditt skaper ustabilitet. Søk i forumet på Abit KG7-RAID - det er flere som har hatt problemer. Her er en tråd jeg synes du skal lese gjennom. Se også linkene i trådene. Bl.a. link til abit kg7-raid faq... Abit KG7 hovedkort som fryser og piper Lenke til kommentar
msh Skrevet 27. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2002 Altså allt funker som det skal,så lenger jeg ikke belaster CPUen mye.Helt til den kommer opp til 54grader.Jeg har 4 kabinett vifter.System temp ligger på 31grader MAX. Lenke til kommentar
Sirius Epsilon Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 problemet ditt er nok att raid kontrolleren låser pci bussen under hard belastning.Typisk problem for de som driver med video redigering.Jeg vet om 2 ting som kan hjelpe. 1 ikke bruk acpi eller pass på at raid kontrolleren har en unik irq 2 skru ned hvor mye av pci bussen raid kontrolleren kan bruke i driver installingene.75 % er nok til video redigering Lenke til kommentar
msh Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Hvordan skrur jeg ned pci bussen? Lenke til kommentar
msh Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Og hvordan kan jeg ikke bruke acpi,Det gikk ikke ann å skifte irq på raidkontrollen,den er på 11 irq. Lenke til kommentar
sete Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Hvilken CPU-vifte har du? Hva med å investere i en ny CPU-vifte? Eller lage ducts (trakter) som gjør at kald lufte fra chassisfans blåser på CPU. har du vifte i sidedøra? og jeg lurer også på hvor mange komponenter du har inne i kabinettet og om det er orden på ledningene ---> god luftgjennomstrømming. Lenke til kommentar
msh Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Jeg har Silentviking,og har chieftec kabinett,med side dør vifte,Jeg har 2 CD-Rom + 1 DVD brenner,120gb WD HD,firewire-kort,nettverkskort,Resten er standar.(lydkort,skjermkort) Lenke til kommentar
msh Skrevet 30. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2002 Har faktis bedre system og cpu kjøling,enn jeg hadde før. FØR - CPU MAX 64 System MAX 45 NÅ - CPU MAX 54 System MAX 31 Lenke til kommentar
Sirius Epsilon Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 se her: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/kg7kr7faq.htm Lenke til kommentar
msh Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Jeg tror jeg kjøper Intel prossesor neste gang,jeg har alltid hatt problemmer med AMD,Intel har jeg alldri hatt sanne problemer som at pcen henger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå