Gå til innhold

Nytt program for fjerning av billedstøy

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen andre forsøkt Picture Cooler http://denoiser.shorturl.com/ ? Det virker som et interessant program og ser ut til å fungere bra på bilder med svært mye støy. En av fordelene med den ser ut til å være at den profilere hvert enkelt bilde. Ingen behov for å lage profilbiblioteker for å få best mulig resultat. Det viker på ingen måte ferdig og "polert", men ser ut til å være en bra start i alle fall.

Det har også en del andre spennende funksjoner bygget inn:

* Refokus - skarper opp uten å introdusere mer støy

* Deconvolution - Virker omtrent som Focus Magic

* Camera Shake - Også omtrent som Focus Magic

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant. Skal se på den.

Bruker selv Noise Image, Noise Ninja og Noiseware.

Alle er gode, men svakheten med noen av disse programmene er hastigheten.

Har brukt Focus Magic i et par år, men er mer imponert av APS CS2 sin nye 'Smart sharpen'.

Lenke til kommentar

Hei!

Ja, det virker ganske spennende. Når det gjelder hastighet, så vil jeg ikke si at Noise Ninja akurat er tregt da. Neat Image har vært alt for sløv frem til den nye versjon 5. Om du ikke har forsøkt den før, så vil du bli positivt overrasket.

Picture Cooler er vel sånn midt på treet i hastiget. Bruker du funksjoner som deconvolution, så går det svært tregt, men dette er funksjonalitet som ikke har noe med støyreduksjon å gjøre, men mer med avansert debluring av bilder. Det er ganske rått hvor mye enkelte bilder kan forbedres. Picture Cooler kan lastes ned og testes gratis, og priser er heller ikke helt avskrekkende $25. Den virker også på 16bit TIFF!!!

Lenke til kommentar

Jeg har Pro-versjonen av alle pgm., men det har skortet litt på tiden hos meg, og har derfor ikke sett på de nye utgavene.

Det er vanskelig å si hva som er best, alle har sine styrker og svakheter.

Jeg ble meget imponert over Neat Image i sin tid, og laget derfor en liten artikkel om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...