Millmax Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei! Jeg har to linser til mine EOS300 35mm og EOS300 APS kamerahus. De er Sigma på hhv 30(?)-70mm og 70-300mm. Kan jeg benytte disse på et EOS350D? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Alle objektiver fra EOS-serien, skal passe de nye dSLR'ene. Korrigér meg hvis jeg tar feil. En annen sak er om at autofokus virker? De nye EF-S-objektivene til 20D, 300D og 350D, passer ikke til EOS-serien, noen kan bygges om. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 "EOS300 APS"? Noe slikt finnes ikke. Canons speilreflekskameraer for APS het "EOS IX" og "EOS IX7". Eller mener du EOS 300D, hvor billedsensoren har størrelse omtrent som en APS-C-ramme? (I likhet med Canons øvrige DSLR-er unntatt 1-serien.) I alle fall: Eldre Sigma-objektiver virker ikke alltid på nyere EOS-modeller. Siden EOS 300 ikke er så gammel, burde det være sjanse for at de virker, men jeg ville likevel anbefalt å ta med objektivene til en fotoforretning og prøve dem på en 350D. Lenke til kommentar
Millmax Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 "EOS 300 APS" heter som du korrekt påpeker, Canon EOS IX7. Det er forøvrig svært likt EOS 300 (derav min betegnelse EOS300APS). Linsene virker selvsagt like bra på begge disse kameraene. Får vel kanskje ta de med til en fotoforretning og prøve, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå