Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Gatebil Rudskogen Juli 2005!

Anbefalte innlegg

Stemmer, det er samme blokka som Cosworth 2wd. Jeg har hatt to bud på 25'000. Bilen går ganske godt og kan for ganske få kroner pr. definisjon bli en cossie-killer. Den er ikke spesiellt pen, ser helt standard ut (morro) 5-dørs.

Stempler, intercooler, komplett understell med servo (både for og bakstilling) bremseskiver (X-drilled&Grooved) og calippre mellomaksel og differensial (og sikkert mer jeg ikke kommer på i farta) er hentet fra Cosworth. Understellet har komplett sett Polyrace foringer (har et par igjen å montere) skiver og klosser er helt nytt. (borra og slissa Maxtorq skiver, Black Max klosser foran Mintex bak) Nye stålomspunnede teflon bremseslanger. Garret T3 turbo fra en Volvo. Motoren får nok bensin pga. en Haltech F5 tilleggsinnsprøytning. Jeg har også montert inn lambdameter slik at jeg grafisk kan se blandingsforholdet mellom luft og bensin mens jeg kjører. Er mer og, men jeg har ikke hele dagen på meg... :p

Alt i alt en morsom bil til en rimelig penge, og så vokser det jo deler på trær til denne bilen. Det blir veeeldig trist å selge den, men jeg tror ikke jeg har råd å ha to biler, delebil til Sierraen OG mc.

Her er et bittelite klipp filmet med fotoapparat på rudskogen, meg opp fra slaktern rett før jeg skulle i pitten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ut som om den gikk bra ja.. :yes:

Trist og selge den da.. :(

Hørtes ut som om det var bra med deler i den også.. Har du PC i bilen forresten? slik at du får opp alle grafene med en gang, og får justert på tillegsspruten?

Broren til en kompis av meg driver og bygger seg volvo nå. Med Haltech sprut. Den tror jeg komemr til og gå bra. T3 turbo (ikke verdens største, men den er vel god for, tja. minst 250 hk vel.)

JEG gleder meg faktisk.. :p

Lenke til kommentar

Haltech F5 er en forholdsvis enkel sak som ikke trenger PC for justering. Du justerer bare innslagstrykk og hvor hard progress innsprøytningen skal ha. Dette gjøres enkelt via potmetre. KRB-Trading mente dette var tidenes beste tilleggsinnsprøytning og at det var synd de ikke var i salg lengre.

Det blir synd å selge den, men en av de som er interessert er en kollega, så jeg får kanskje se den i aksjon iblandt. Blir det skikkelig ille får jeg sette meg med onboard-filminga vi gjore da jeg kjørte på Arctic Circle Raceway... :)

Lenke til kommentar

var på rudskogen i går. det var mye råe biler der!!! så en nissan skyline gtr r34 som var stylet skikkelig bra og bygd om til venstre ratt! den hadde over 900 hk! det var rått det...! satt på med andreas vaa også forresten! det var morro det!!!

Endret av SkorpuZ
Lenke til kommentar
var på rudskogen i går. det var mye råe biler der!!! så en nissan skyline gtr r34 som var stylet skikkelig bra og bygd om til venstre ratt! den hadde over 900 hk! det var rått det...!

Den lyseblå ufoen?

All show, no go, har sikkert ikke så mye hk han skryter på seg engang. :)

Lenke til kommentar

jo det har han! kjenner en som kjenner til verkstedet der han har gjort alt i motoren det er over 900 hk i den! så den kjøre to runder på rudskogen også den gikk fælt, men tror ikke han ville gi full gass... han hadde ikke kjørt noe særlig fort med den før så... snakka litt med han. han har stylet den opp i dubai men gjort alt i motoren her.

Lenke til kommentar
Haltech F5 er en forholdsvis enkel sak som ikke trenger PC for justering. Du justerer bare innslagstrykk og hvor hard progress innsprøytningen skal ha. Dette gjøres enkelt via potmetre. KRB-Trading mente dette var tidenes beste tilleggsinnsprøytning og at det var synd de ikke var i salg lengre.

Det blir synd å selge den, men en av de som er interessert er en kollega, så jeg får kanskje se den i aksjon iblandt. Blir det skikkelig ille får jeg sette meg med onboard-filminga vi gjore da jeg kjørte på Arctic Circle Raceway... :)

Haltech er bra kvalitet det ja :)

Men legg opp den filmen på FTP ellernoe og del med oss? :D

Lenke til kommentar
Dagbladets artikkel om treffet..

Legg forøvrig merke til de heite Firellibabesa.. :)

jeg lo godt når jeg leste det, virker ikke som journalisten ikke har sett på bildene sine

:mrgreen:

jo det har han! kjenner en som kjenner til verkstedet der han har gjort alt i motoren det er over 900 hk i den! så den kjøre to runder på rudskogen også den gikk fælt, men tror ikke han ville gi full gass... han hadde ikke kjørt noe særlig fort med den før så... snakka litt med han. han har stylet den opp i dubai men gjort alt i motoren her.

kjenner en som kjenner en ja... :hmm:

Lenke til kommentar

Var der hele helga..!

Var et bra treff, men litt i varmeste laget etter min mening..

Hvertfall når man ikke sov noe heller i tillegg.. (Noe som var omtrendt umulig, pga. så mye bråk)

Men har lagt ut noen bilder som jeg har tatt sjøl, og noen andre bilder jeg syns var fine på photoalbumet mitt.. HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...