Gå til innhold

Kan jeg redde data fra en dynamisk disk? *løst


Anbefalte innlegg

Jeg har 2x200gb disker som jeg gjorde om til 1 x 400gb dynamisk disk i xp. Av en eller annen grunn ble den utilgjengelig og jeg måtte fjerne dem, formatere og gjøre dem om til dynamisk disk enda en gang. Nå trenger jeg å redde så mye data som mulig fra dem. Getdatababack forstår jeg mindre av. Den viser disker og ikke volumene så man vet ikke helt hvilken disk det egentlig er snakk om. Da den ikke viser volumer så viser den min dynamiske disk som f.eks disk 5 og disk6. Dette tror jeg vil føre til at jeg ikke får hentet ut så mye da dataen er spredt over de to diskene. Andre bra program som er bra til å hente ut alle type filer fra formaterte disker? evt RAW? Har tidligere god erfaring med easyrecovery men typisk nok er systemet mitt ikke helt bra da den ikke lar meg starte eller re-installere programmet. Noe konflikt et eller annet sted... (Hvordan finne ut av det?)

 

X.

Endret av Xantix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ett spørsmål...

 

Da volumet ble utilgjengelig, hvorfor reformatterte du diskene?

 

Slik de er nå tviler eg på at noen andre enn eksperter slik som SIBAS kan berge noe som helst.

 

Men om du vil prøve, så kansje FileRescue PRO eller ObjectRescue fra Objectrescue.com kan hjelpe.

Har selv FileRescue PRO, og det er utrolig kva det har kunnet berge...

Aner ikkje om programmene støtter Dynamiske disker, men du kan jo laste dem ned og forsøke. (Test versjon vil gjøre alt unntatt å lagre filene.)

Lenke til kommentar

O.k skal prøve det ut. Jeg formaterte fordi det var det eneste valget som var mulig. Diskene ble vist som "utilgjengelig" som "ikke aktiverte"

og som "uleselig", en av diskene lot seg heller ikke aktivere da det bare kom opp "finner ikke enhet". Tro meg prøvde i 9 t alle muligheter for å få satt dem opp igjen men klarte det ikke.

 

X.

Lenke til kommentar

Hadde selv en disk som forsvant på samme måte. Prøvde GetDataBack, men det hjalp meg lite. Fant derimot et program som heter Restorer2000.

Det fungerer utmerket til å hente frem større og mindre filer på harddisker. Synes ikke alltid det fungerer så bra på minnekort, men med trøbbel på hdd'er har programmet reddet meg mang en gang. Vil anbefale å teste det ut.

Ikke bruk disken (legge filer på den ol.) før du har hentet frem filene som forsvant. Om man bruker disken blir det mye krøll med å finne gamle filer, tro meg :no:

Endret av It's me
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Etter å ha prøvd med ulike recovery program, alle med varierende resultater (ingen klarte å hente tilbake 360gb, getdataback klarte ca. 190gb) så kom jeg til slutt over et program som fungerte veldig bra når det gjaldt å redde data fra en formatert/ slettet raid0 - 5 disk. Enten det var software raid eller hardware raid. Programmet er: File Scavenger v.3.0

 

X.

Lenke til kommentar
Etter å ha prøvd med ulike recovery program, alle med varierende resultater (ingen klarte å hente tilbake 360gb, getdataback klarte ca. 190gb) så kom jeg til slutt over et program som fungerte veldig bra når det gjaldt å redde data fra en formatert/ slettet raid0 - 5 disk. Enten det var software raid eller hardware raid. Programmet er: File Scavenger v.3.0

 

X.

Programmet File Scavenger v.3.0 støtter bare FAT and FAT32 IKKE NTFS som XP bruker

Endret av omegaV8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...