Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trim til 4-takts 50ccm scooter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4t trim: Kamaksler, turbo, større sylinder, forgasser, tennplugg (:p), porting.

 

Du vil ikke få så mye effekt da.. Det er bare veldig dyrt.

Ingen av de tingen er å få tak i...har nettop vært å kjørt den. Den dreger omtrent ikke i det hele tatt, fysj. :!: Får håpe det hjelper å kjøre den litt (innkjøring) og fjerne plomberinga i forgasseren. :)

Lenke til kommentar

Grunnen til at firetakter (foreløpig) ikke er populært er nok at motoren blir dyrere på grunn av mer komplisert komstruksjon. Blant annet må man ha ventiler, tenningskontroll og en bunnpanne-løsning. Fordelen er bedre gange og mindre forbruk. Motoren tenner annenhver gang stempelet er i toppen av sylinderen. En totakter tenner derimot hver gang stempelet er i toppen av sylinderen, noe som selvfølgelig gir mer kraft i forhold til antall omdreininger, men med noe større forbruk. Siden motoren skal tenne hver gang stempelet kommer i toppen på sylinderen, trenger man bare en magnet på svinghjulet som induserer strøm i en tennspole eller gir signal til elektronikken. Totakteren har ingen ventiler og ingen bunnpanne. Den store fordelen er den enkle konstruksjonen, men det er ikke en perfekt konstruksjon. Blant annet hender det at noe av bensin/luftblandingen forsvinner ut av eksosrøret, den går dårlig på tomgang, bruker mye olje og søler mye med oljen. Motoren kan utstyres med spyleluftkompressor, eksosventil og innsprøytningssystem for å gå bedre, men jeg tror ikke om det blir gjort i noe omfang på bensintotaktere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei!

 

jeg har en Baotian 50 cc 4 takter.

finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info.

 

Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre!

Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne!

 

1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren!

2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.)

3. Plugg igjen EGR-ventilen.

4. Løfte flåttørnålen litt!

 

Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet!

 

Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig!

 

Lykke til da!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...
Hei!

 

jeg har en Baotian 50 cc 4 takter.

finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info.

 

Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre!

Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne!

 

1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren!

2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.)

3. Plugg igjen EGR-ventilen.

4. Løfte flåttørnålen litt!

 

Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet!

 

Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig!

 

Lykke til da!

5059023[/snapback]

Er d en Baotian BT50 QT-11 du har vis ja hvilket merke er motoren ? Og har du mye

problemer med den type scooter? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
Grunnen til at firetakter (foreløpig) ikke er populært er nok at motoren blir dyrere på grunn av mer komplisert komstruksjon. Blant annet må man ha ventiler, tenningskontroll og en bunnpanne-løsning. Fordelen er bedre gange og mindre forbruk. Motoren tenner annenhver gang stempelet er i toppen av sylinderen. En totakter tenner derimot hver gang stempelet er i toppen av sylinderen, noe som selvfølgelig gir mer kraft i forhold til antall omdreininger, men med noe større forbruk. Siden motoren skal tenne hver gang stempelet kommer i toppen på sylinderen, trenger man bare en magnet på svinghjulet som induserer strøm i en tennspole eller gir signal til elektronikken. Totakteren har ingen ventiler og ingen bunnpanne. Den store fordelen er den enkle konstruksjonen, men det er ikke en perfekt konstruksjon. Blant annet hender det at noe av bensin/luftblandingen forsvinner ut av eksosrøret, den går dårlig på tomgang, bruker mye olje og søler mye med oljen. Motoren kan utstyres med spyleluftkompressor, eksosventil og innsprøytningssystem for å gå bedre, men jeg tror ikke om det blir gjort i noe omfang på bensintotaktere.

4475695[/snapback]

 

ehhh.... tror du du kan pr0ve aa forklare meg hvor messing skruen som sitter i gasseren er.... og hvor EGR-ventilen er??

 

paa forhaand takk MVH Simon;D

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Hei!

 

jeg har en Baotian 50 cc 4 takter.

finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info.

 

Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre!

Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne!

 

1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren!

2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.)

3. Plugg igjen EGR-ventilen.

4. Løfte flåttørnålen litt!

 

Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet!

 

Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig!

 

Lykke til da!

 

Noen som vet hvor EGR ventilen er på en qt-7?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...