Fredrik Larsen Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei, lurer på om det finnes trim til 4-takts 50ccm scootere? Husker ikke navnet på merket, men den har en Yamaha-motor.. Virker ikke som 4-takt er så populært. Lenke til kommentar
Mammuten Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Er det en slik en Monkey-bike du snakker om? Har sett en slik en med turbo Men, more show than go tror jeg. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Nei, er ikke Monkeybike, det er en scooter. Baotian! :!: Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 4t trim: Kamaksler, turbo, større sylinder, forgasser, tennplugg (), porting. Du vil ikke få så mye effekt da.. Det er bare veldig dyrt. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 4t trim: Kamaksler, turbo, større sylinder, forgasser, tennplugg (), porting. Du vil ikke få så mye effekt da.. Det er bare veldig dyrt. Ingen av de tingen er å få tak i...har nettop vært å kjørt den. Den dreger omtrent ikke i det hele tatt, fysj. :!: Får håpe det hjelper å kjøre den litt (innkjøring) og fjerne plomberinga i forgasseren. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Grunnen til at firetakter (foreløpig) ikke er populært er nok at motoren blir dyrere på grunn av mer komplisert komstruksjon. Blant annet må man ha ventiler, tenningskontroll og en bunnpanne-løsning. Fordelen er bedre gange og mindre forbruk. Motoren tenner annenhver gang stempelet er i toppen av sylinderen. En totakter tenner derimot hver gang stempelet er i toppen av sylinderen, noe som selvfølgelig gir mer kraft i forhold til antall omdreininger, men med noe større forbruk. Siden motoren skal tenne hver gang stempelet kommer i toppen på sylinderen, trenger man bare en magnet på svinghjulet som induserer strøm i en tennspole eller gir signal til elektronikken. Totakteren har ingen ventiler og ingen bunnpanne. Den store fordelen er den enkle konstruksjonen, men det er ikke en perfekt konstruksjon. Blant annet hender det at noe av bensin/luftblandingen forsvinner ut av eksosrøret, den går dårlig på tomgang, bruker mye olje og søler mye med oljen. Motoren kan utstyres med spyleluftkompressor, eksosventil og innsprøytningssystem for å gå bedre, men jeg tror ikke om det blir gjort i noe omfang på bensintotaktere. Lenke til kommentar
andrr Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei! jeg har en Baotian 50 cc 4 takter. finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info. Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre! Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne! 1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren! 2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.) 3. Plugg igjen EGR-ventilen. 4. Løfte flåttørnålen litt! Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet! Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig! Lykke til da! Lenke til kommentar
Derbi-driver Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 4takt har en mer voksen lyd! Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 19. november 2005 Del Skrevet 19. november 2005 Men totakteren høres mye sprekere ut! (og det er den vel egentlig også) Lenke til kommentar
ssswopp Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 Men totakteren høres mye sprekere ut! (og det er den vel egentlig også) 5177749[/snapback] men når det er snakk om 2-takter i 50ccm klassen så høres det bare helt jævli ut.. Lenke til kommentar
Ningo Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hei! jeg har en Baotian 50 cc 4 takter. finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info. Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre! Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne! 1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren! 2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.) 3. Plugg igjen EGR-ventilen. 4. Løfte flåttørnålen litt! Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet! Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig! Lykke til da! 5059023[/snapback] Er d en Baotian BT50 QT-11 du har vis ja hvilket merke er motoren ? Og har du mye problemer med den type scooter? Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 hva er vitsen med scooter når du kan kjøpe en lett-mc? Lenke til kommentar
eivi91 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 hva er vitsen med scooter når du kan kjøpe en lett-mc? 5916450[/snapback] Er ikke alle som har råd da vettu Lenke til kommentar
Jiraya-Senin Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Grunnen til at firetakter (foreløpig) ikke er populært er nok at motoren blir dyrere på grunn av mer komplisert komstruksjon. Blant annet må man ha ventiler, tenningskontroll og en bunnpanne-løsning. Fordelen er bedre gange og mindre forbruk. Motoren tenner annenhver gang stempelet er i toppen av sylinderen. En totakter tenner derimot hver gang stempelet er i toppen av sylinderen, noe som selvfølgelig gir mer kraft i forhold til antall omdreininger, men med noe større forbruk. Siden motoren skal tenne hver gang stempelet kommer i toppen på sylinderen, trenger man bare en magnet på svinghjulet som induserer strøm i en tennspole eller gir signal til elektronikken. Totakteren har ingen ventiler og ingen bunnpanne. Den store fordelen er den enkle konstruksjonen, men det er ikke en perfekt konstruksjon. Blant annet hender det at noe av bensin/luftblandingen forsvinner ut av eksosrøret, den går dårlig på tomgang, bruker mye olje og søler mye med oljen. Motoren kan utstyres med spyleluftkompressor, eksosventil og innsprøytningssystem for å gå bedre, men jeg tror ikke om det blir gjort i noe omfang på bensintotaktere. 4475695[/snapback] ehhh.... tror du du kan pr0ve aa forklare meg hvor messing skruen som sitter i gasseren er.... og hvor EGR-ventilen er?? paa forhaand takk MVH Simon;D Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hadde en aprilia 2-takts med innsprøytning, det hva koz det. Lenke til kommentar
vofferud Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hei! jeg har en Baotian 50 cc 4 takter. finnes ikke noe ferdig trimanlegg til dene nei, men jeg har funnet litt info. Kan ikke trimme i samme grad som en 2-T, men du kan fjerne en plong, en ditt å en datt så går den bedre! Den skruen leverandøren snakker om, er en skrue som sitter på CDi boksen ved batteriet. Skru den 2 runder ut! Ikke alle modeller har denne! 1. Ta ut messing skruen som sitter i gasseren! 2. Andre variatorvekter! (4 eller 4,5 Gr. funker greit.) 3. Plugg igjen EGR-ventilen. 4. Løfte flåttørnålen litt! Dette er da det jeg har funnet på nette og ikke fra eget hodet! Har du funnet noe verksted for denne scooteren? Jeg finner noen i Lillehammer... litt langt fra Oslo! Ellers så går min i 75 på sletta uten trim. Det er ikke dårlig! Lykke til da! Noen som vet hvor EGR ventilen er på en qt-7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå