rikkmund Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 som "operativsystem" til denne routeren? Orginal eller 3 partssoftware? I såfall hvilken? Takk for svar Lenke til kommentar
deSilva Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Hei, Jeg har lenge brukt orginal firmwaren(FW) til routeren og har synes det har fungert helt greit, men valgte likevel å prøve noe nytt. Etter å ha prøvd diverse FW falt valget på TalisMan Basic fra Sveasoft. Prøvde også Alchemy FW fra Sveasoft og den fungerte litt bedre enn den orginal(les mer funksjonalitet). I nevnte FW har du mulighet til å booste TX antenna på routeren for bedre rekkevidde, den er satt default i orginal FW til 28mW som er helt greit, men med tanke på at i Talisman kan man sette TX boost til 250mW sier vel det sitt. Rent funksjoellt har det lite å si hvis du har routeren i samme rom som trådløse klienter, derimot fikk jeg mye mer stabil overføring hvis jeg var utenfor huset med 150mW boost på TX. Det er en liten fare for å nuke radioen hvis du booster for høyt for lenge, så les litt om det. Videre har talisman et annerledes GUI enn orginalen, jeg liker det bedre enn orginalen. Muligheten til portForwarding er større ettersom du har plass til å mange applikasjoner som du vil, i orginalen er det et fast antall mulige port forwardinger. Talisman(og forøvrig også orginalen) bruker linux som OS. Du har mulighet til å kjøre diagnostik på routeren gjennom en command console som åpner en shell til routeren. AP isolation som forhindrer at trådløse klienter kan koble seg mot hverandre har den også mulighet til. Sist men ikke minst - Har du et kort som støtter afterburning kan dette aktiveres i routeren. Funksjonaliteten er stor og det er mye moro å leke med i denne firmwaren så jeg anbefaler den på det høyeste!. Håper dette hjelper deg noe på vei. mvh, deSilva Lenke til kommentar
khelben Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg har brukt Alchemy fra Sveasoft og er medlem på sveasofts forum. Koster 20 dollar i året. Likevel bruker jeg for tiden DD-WRT som er basert på alchemy og er gratis. Fordelen for meg ved DD-WRT er at den støtter Rflow som gir info om trafikk på router. Så f. eks at World of Warcraft bruker port 3724 og ga prioritet til den porten. Så valget mitt vil være på den nyeste dd-wrt firmwaren DD-WRT V22-prefinal5 (Talismen) . (google dd wrt). khelben Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå