Gå til innhold

ødelagt ide port

Are2k

Anbefalte innlegg

Når jeg skal ta inn IDE kabel inn i "IDE-PORTEN" om jeg kan kalle det, så kommer ikke kabelen inn.

Er en pinne bøyd eller noe, pga høyre delen av kabelen går inn men venstre delen vil ikke inn :|

Dette er vel 0 problem for et pc-verksted og fikse? =D Takk for alle svar.

Noen som kan tenke seg hvor mye de tar for det ca..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne godt ha fikset det for deg :innocent:

Dette greier du fint selv;

Smørkniv funker fint til å rette på pins om du ikke har noe spesialverktøy, det skader ingenting uansett hvor mye du fikler nede i IDE-SOCKETEN så lenge du ikke kommer bort komponeneter på hovudkortet. Du kan prøve deg litt frem med å rette opp pins du ser er skeive. :thumbup:

Endret av erlend_halvorsen
Lenke til kommentar

Jepp, dette greier du trolig like fint selv om et verksted. Dessuten koster det jo fort like mye som et nytt hovedkort å la et verksted se på det.

Normalt vil det gå bra å bøye pinner ganske mye og så tilbake, men hvis du virkelig mikker det til og vrikker pinnene frem og tilbake flere ganger så kan de knekke helt av. Men som sagt: Dette fikser du fint selv.

Smørkniv duger sikkert helt yppelig.

Lenke til kommentar

Det blir nok fiksing selv (eller kompis) eller nytt kort på deg. Kan ikke se for meg at noe verksted blir noe billigere enn nytt kort...

Klarer du lett selv som flere har sakt.

Pass på at det ikke er kablene din som er ødelagt på ett eller annent vis da...

Lenke til kommentar

Ikke for å undervurdere dine skills her nå are2k. Men sikker på at du setter ide kontakten riktig vei ned i socketen? er jo en plast tapp på ene siden, og hakk i socketen som en slags sikring så det bare går ann å sette den riktig vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...