Gå til innhold

Et godt rpg spill.

Anbefalte innlegg

Hei!, kan noen der ute anbefale meg et bra rollespill? Jeg spiller for tiden WoW, men jeg bruker for mye tid på det. Dessuten liker jeg ikke questene der... Så jeg vil gjerne vite om et spill der man ikke trenger å spille hele tiden for å bli god. jeg vil helst begynne å spille et singel-player spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OffT: Dungeon Siege er IMO ikke et klassisk RPG. Dette er hjernedød hack 'n' slash. (Dog, på sitt aller beste.)

OnT: Gothic II, hvis du ikke har prøvd det. Ufattelig stemning, morsomme quests, snygg grafikk (selvom det har litt tid på baken.), nytenkende fighting-del og generelt sett et nydelig spill.

Lenke til kommentar

Det er litt dumt å se folk anbefale spill uten å argumentere for hvorfor de anbefaler spillene.... Trådstarter setter sikkert pris på å få høre noen ord om spillene ;)

Divine Divinity og oppfølgeren Beyond Divinity er to geniale RPG spill som passer utmerket dersom du likte Diablo serien. Sinnsykt mye god humor, overraskende vendinger i historien, og interessante karakterer du møter.

Les omtalene jeg lenket til for mer info. Disse spillene finnes nok i en tilbudskasse nær deg, da de ikke er helt nye lengre...

Endret av Melfacion
Lenke til kommentar

Guild wars er vel et MMORPG spill og ikke direkte RPG.

Jeg ville anbefalt Neverwinter Nights med de 2 tileggs pakkene. Er en god del timer underholdning i det spillet. 4 store kapitler, full av hovedoppdrag men også en god del små oppdrag.

Neverwinter Nights 2 kommer til neste år, men ikke fra Bioware men Atari. Bioware kommer også snart ut med, håper jeg da, Dragon Age, basert på den samme engien (oppdatert selvfølgelig) som Neverwinter Nights (Aurora engien).

Men som sakt om du er ute etter et knakende godt RPG spill er Neverwinter Nights et klokt valg.

Lenke til kommentar
Guild wars er vel et MMORPG spill og ikke direkte RPG.

Jeg ville anbefalt Neverwinter Nights med de 2 tileggs pakkene. Er en god del timer underholdning i det spillet. 4 store kapitler, full av hovedoppdrag men også en god del små oppdrag.

Neverwinter Nights 2 kommer til neste år, men ikke fra Bioware men Atari. Bioware kommer også snart ut med, håper jeg da, Dragon Age, basert på den samme engien (oppdatert selvfølgelig) som Neverwinter Nights (Aurora engien).

Men som sakt om du er ute etter et knakende godt RPG spill er Neverwinter Nights et klokt valg.

kan spilles som rpg

Lenke til kommentar
Bioware kommer også snart ut med, håper jeg da, Dragon Age, basert på den samme engien (oppdatert selvfølgelig) som Neverwinter Nights (Aurora engien).

Dragon Age kommer ikke til å kjøre på aurora engine, de har bygd opp en ny motor helt i fra bunn fordi aurora engine ikke på langt nær er kraftig nok til de de vil gjøre med dragon age.

Forsåvidt kommer ikke Dragon Age før 2007.

Forsåvidt er NWN med uoffesielle og premium moduler fortsatt min RPG-favoritt.

(Du får kjøpt nwn med begge expansions for 300,- på gamesmix)

Dungeon Siege 2 skal vel også komme snart, dette ser også artig ut.

http://www.microsoft.com/games/dungeonsiege2/

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

off topic: En ring jeg lurer på, legger man inn begge tillegspakken til neverwinter nights med en gang, kan man fortsatt spille hoved spille først og så forsette, eller må man runne hoved spille før man legger inn tillegspakkene?

Lenke til kommentar
off topic: En ring jeg lurer på, legger man inn begge tillegspakken til neverwinter nights med en gang, kan man fortsatt spille hoved spille først og så forsette, eller må man runne hoved spille før man legger inn tillegspakkene?

Legg inn alt. Når du starter et nytt spill får du option for å starte originale storyen, expansion 1 eller expansion 2. Så bare legg inn alt på en gang.

Civilix:

Takk for rettelsen. Er jeg som er feilinformert der.

Lenke til kommentar

Tusen takk for tipsene. Morrowind har jeg nok ikke lyst til å prøve, for jeg har hørt at det tar for lang tid. Jeg har egentlig lyst til å prøve Neverwinter Nights eller Guild Wars. Er disse spillene lett å sette seg inn i? Tar de like mye tid som WoW? Er Guild Wars noe å gå for hvis man ikke så veldig nteressert i PvP?

Endret av Atomet
Lenke til kommentar
Tusen takk for tipsene. Morrowind har jeg nok ikke lyst til å prøve, for jeg har hørt at det tar for lang tid. Jeg har egentlig lyst til å prøve Neverwinter Nights eller Guild Wars. Er disse spillene lett å sette seg inn i? Tar de like mye tid som WoW? Er Guild Wars noe å gå for hvis man ikke så veldig nteressert i PvP?

Gw holder lenge bare med PvE men PvP er verdt å prøve.

Lenke til kommentar

Neverwinter Nights er veldig bra. Eg spelte gjennom originalen, begge ekspansjonspakkane og eit par brukarlagde modular, og ville fortsatt ha meir. ;)

Trur Spaceworld sel NWN+ekspansjonspakkar samla for 300 kroner no. Anbefalast på det sterkaste.

Ellers er Star Wars: Knights of the Old Republic temmeleg bra. Eg likte det ikkje heilt like bra som NWN, men eit godt andrevalg.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...