Gå til innhold

Spørsmål om mobil kjøpt i utlandet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her på forumet, og kommer ikke til å bruke det mye, men jeg har bare et par spørsmål:

Kan jeg bruke en ikke operatørlåst telefon som er kjøp i USA eller Storbritannia i Norge?

Er det vanlig at det er norsk meny og/eller norsk T9 på en nyere telefon (2004-modell) kjøpt i USA?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan sikkert mer enn meg om dette, men har ikke det med SIM-kortet å gjøre? Hvis jeg har et norsk SIM-kort blir det vel ikke så dyrt som du sikter til?

Nei, det har du rett i.

Så lenge den fungerer i våre to nett her hjemme (enten 900mhz eller 1800mhz), så er det ikke noe problem.

Vanligvis finnes norsk meny eller t9 hverken på telefoner fra storbritannia eller usa. Om modellen også selges i europa får du vanligvis oppdatert den med dette, selv om dette vil koste deg et par hundre kroner.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg lurte på om det går an å laste ned t9 fra internett, eller må man gå hos en mobilforhandler da? Får man både norsk t9 og norsk meny hvis man kjøper hos en forhandler/laster ned? Hvor mye vil det koste å få norsk t9 og meny hos en mobilforhandler? (modell er Samsung SGH-E720) Er det samme t9 til alle telefoner, eller er det forkjellig for hver modell?

På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...