uberboss Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 I følge gutta i Manowar spiller de Heavy Metal..men de har kanskje ikke peil på hva de spiller?? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Heavy Metal er vel et fellesord for alle metaltypene. Men mange bruker det ofte om "gamle" band med melodiøs sound, selv så synes jeg disse passer godt under sjangeren power metal. (nei, gidder ikke å diskutere videre ) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) I følge gutta i Manowar spiller de Heavy Metal..men de har kanskje ikke peil på hva de spiller?? jeg vet de sier det, men det er feil. musikken deres stemmer på en prikk med power metal. om de ikke skjønner det, er det deres problem og ikke mitt. foresten: Power metal, as the term is used today, places primary importance on an "epic" sound, usually at high speeds and with catchy melodies. Whereas most rock lyrics focus largely on "the real world" - personal experience, historical incidents, social commentary, etc. - power metal often treats cosmological or metaphysical themes. Many power metal songs draw inspiration from science-fiction, mythology, and fantasy, and they tend to be more optimistic than most metal lyrics. These lyrics, combined with power metal's tendency for histrionic and high-pitched vocal performances, have led to some criticism of the style as overly campy. du kan jo selv tro hva du vil om dette, men det stemmer i allefall helt med manowars musikk. edit: se her, så se rett under From Wikipedia, the free encyclopedia, så les denne delen TLZ's post på nytt: Heavy Metal er vel et fellesord for alle metaltypene Endret 7. juli 2005 av headcleaver Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 http://www.metal-archives.com/band.php?id=83 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 vi fortsetter diskusjonene i egen tråd. Lenke til kommentar
Skuld Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Bare hive meg på båten og si at du bør høre på Extol! Er fan av teknisk dømetal, og på tross av kristne sanger, så er dette ett fett band! Lenke til kommentar
stout Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 avantasia, edguy, powequst, balance of power, rhapsody (el hvordan det nå staves), manowar Avantasia = Melodic power metal Edguy = Power metal Powerquest = Power Metal Balance of power = Progressive Metal Rhapsody = Symphonic/Orchestral Power Metal Manowar = Heavy Metal IKKE White Metal Er klar over at det er "white metal" som ble etterspurt, men folk har da godt av å bli ledet på villsport innimellom... Audiogalaxy var tingen, for ca. 3 år siden... Fant mye knall der, f.eks. Sinergy, Anathema, Opeth, Tiamat og Within Temptation. "Fremskritt" suger innimellom................ Ellers vil jeg anbefale absolutt alle, uansett musikksmak, å sjekke ut Pink Floyd Extol har jeg forøvrig ikke noe forhold til, eller kunnskaper om, men jeg slenger med et par bandnavn til uansett: RAM-ZET (norsk tror jeg) og Fear Factory (plata "Obsolete" (tror jeg den heter) er iallfall bra). Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Han spør etter white metal (altså han vil ha litt white metal), annet av musikk han måtte ønske å høre på trur jeg han klarer å rote frem selv. Så lenge han spør etter white metal burde han få white metal og bare det. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Extol er fine saker. Har alle platene Uansett er Torniquet fint. Vet ikke helt om det er whitemetal da, men metal er det Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Antestor eier!! Skjekk ut Mortification... Dritdigg kristen death metal!! Lenke til kommentar
hylo Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Skjekk ut Mortification... Dritdigg kristen death metal!! Det heter ''sjekk'' Mortification har verdens mest ræva programmerte trommer, so be aware. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 18. juli 2005 Del Skrevet 18. juli 2005 Gikk litt fort der ja Men On-Topic: Bra musikk fordet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå