Dux ducis Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Jeg har bare 512 MB RAM, og det er lite for tiden. Merker det godt. Så la jeg merke til tilbudet på Komplett.no. 2x512 MB Crucial PC3200. Jeg søkte litt etter info om dette minnet men fant lite, og jeg blir litt bekymret. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311017&cks=WYO Så fant jeg TwinMOS 2x512 MB PC3200 CL 2.5 på Komplett.no. De virker som bedre brikker for meg. De koster ikke mye mer enn Crucial og de er CL 2.5, noe jeg ikke kan si sikkert om Crucial-brikkene.. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498&cks=PLC Jeg har jo en TwinMOS CL 2.5 m/windbond fra før, men windbond minne er ikke å oppdrive lenger så derfor kjøpr jeg heller 2 nye 512-brikker og selger den gamle. (har en som kunne tenke seg å kjøpe). Hvilke er best? Crucial eller TwinMOS Lenke til kommentar
tbend Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Hvilket systen skal disse brikkene brukes på? (så det i profil) ville satset på Crucial siden du kjører et "eldre" Amd system. Den kan være litt vrang disse Twinmos brikkene på de systemene der! Endret 5. juli 2005 av tbend Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Ville gått for Crucial brikkene. Er en del som sliter litt med Twinmos på noen systemer. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Er bare det at den Crucial-brikken virker så ukjent. Ingen tester å finne. Dessuten så har jeg en Twinmos m/windbond som er helt topp. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Crucial har høy kompatibilitet med de aller fleste merker, noe som TwinMos kanskje ikke er like kjent for å ha. Hvis en stabil maskin er målet, ville jeg gått for Crucial. Dette er da ikke basert på personlige erfaringer, men i henhold til utallige salg av Crucial-RAM uten negativ tilbakemelding, noe jeg har opplevd med TwinMos... Edit: Selv bruker jeg nå TwinMos Speed Premium (BH-5) som jeg er godt fornøyd med. Kjempebillige, og klarer gode timings ved høyere spenninger. Foreløpig har jeg ikke kunnet gi de mer enn 2,9v i en trang Shuttle, så spenning og varme begrenser meg nok. Denne RAMen er jo god nettopp fordi det er brukt BH-5-brikker, mens i Dual Pack-en til Twinmos er det nok brukt "streitere" brikker, og i verste fall andre produsenter enn TwinMos selv, der kvaliteten og kompatbiliteten kan variere. Endret 5. juli 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 6. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2005 Ok, satser på Crucial da! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Har brukt samme Crucial brikker (2*512) på NF2 ultra 400 , NF3 250gb og NF3 ultra . Ikke hatt ett eneste problem , er det mest problemfrie minnet jeg har hatt . Men overklokker ikke stort mere enn 210-220mhz med extra spenning . Selv med cas3 gir de veldig bra bandwith , OCZ brukte også micron brikker på sine tidligere EB moduler (Enhanced Bandwith) . SPD data: 133mhz 2-3-3-6 166mhz 2.5-3-3-7 200mhz 3-3-3-8 Lenke til kommentar
Morpheus- Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Kan jo alltids vurdere Corsair value. 895 på komplett.no og de greier 2-3-3-8 jaffal dem jeg har hatt. Det er gode brikker til billig penge, har selv bestilt crucial på ukens tilbud. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå