Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skal ha nytt nettverkskort.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det sier jeg også, billig er dårlig osv.. men trenger jeg gigabit? har jo det nå, men har vel aldri brukt det..?

Trenger og trenger... det kommer jo litt an på resten av utstyret også. Har du f.eks. koblet det til en 10/100 switch (evt. router m/ 10/100 switch) hjelper det lite med gigabitkort i PCen.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

I så fall har du ikke behov får Gigabit kort, med mindre du planlegger å bytte til et gigabit router, og mener at 100Mbits er for lite... Det er mer enn raskt nok for di fleste!!

DEt kortet fungerer sikkert helt greit det også, så lenge du ikke kjører OS fra terminalserver eller noe, da maskinen ikke vil boote fra netverket.... men et 100Mb kort holder mere nok! Du får ikke overført raskere med den routeren uansett..

Lenke til kommentar

Men, jeg har fått det EPoX kortet ifra komplett, det var en "erstatningssak" eller hva det het, fordi jeg kjøpte ett Abit NF7 kort, men det var defekt når jeg mottok det, fikk et nytt Abit kort, og det var OGSÅ defekt.. Det knitret og sto i i nordbroen, og kortet ville ikke boote.

Jeg lurte på om jeg skulle sende en mail til komplett og forklare saken, og kanskje jeg får nytt nettverkskort av de? Det må da gå på garantien?

Lenke til kommentar

Prisforskjellen var veldig liten (110kr + kabelen) så det blir litt hipp som happ hva du velger. Dvs. du får ikke bruk for Gbit/s ennå, men kan få det i fremtiden.

En annen ting er at du neppe får utnyttet mer enn ca 40% av linja hvis du skal overføre til eller fra en vanlig harddisk. Vanlige harddisker har nemlig en flaskehals på transferrate i det området. Dvs. at den praktiske forskjellen på 100Mbit/s og Gbit/s LAN er ca 4x og ikke 10x på vanlige PCer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...