Gå til innhold

Hvorfor bruker Explorer ~50% CPU !?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå har jeg hatt/har masse avi filer på maskina mi og merker absolutt ingenting til at de ligger der. CPU`en ligger på rundt 0% til vanlig og det ser bra ut. sånn når jeg gjør tunge ting bruker den jo litt mer, men ikke noe mer enn vanlig. har aldri opplevd dette med en AVI fil jeg. har da hatt AVI filer både når jeg har hatt XP og Win2k. har ikke merka noen ting i dem.

Lenke til kommentar

XP bruker blant annet mye ressurser på vedlikehold av ikoner for filmer etc. Forøvrig samme funksjon som av og til gjør det vanskelig å slette f.eks. AVI filer...

I registeret under HKEY_LOCAL_MACHINE_SOFTWARE\Classes\CLSID\{87D62D94-7183-4b9a-9489-5FE6850DC73E} finnes en nøkkel som heter InProcServer32...

Forsøk å slette denne og restart maskinen... Fungerte for meg men gjøres på eget ansvar :-)

Endret av trn100
Lenke til kommentar
nå har jeg hatt/har masse avi filer på maskina mi og merker absolutt ingenting til at de ligger der. CPU`en ligger på rundt 0% til vanlig og det ser bra ut. sånn når jeg gjør tunge ting bruker den jo litt mer, men ikke noe mer enn vanlig. har aldri opplevd dette med en AVI fil jeg. har da hatt AVI filer både når jeg har hatt XP og Win2k. har ikke merka noen ting i dem.

Nei, så lenge avi-filene er i orden, skjer ingenting. Det er først når du får en "defekt", der infoen på slutten mangler, problemet starter. Skjer typisk ved p2p-nedlastninger...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...