Gå til innhold

Abit KT7 med XP prosessor

per12

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en PC som jeg bygget for etpar år siden. Den har et KT7 hocedkort med VIA 133 chipsett (det er altså ikke en KT7A) På denne kjører jeg en 800mzh AMD duron. Jeg ønsker å oppgradere prosessoren, men kan ikke kjøpe nytt hk og minne også (har 640mb SD Ram).

Kan jeg sette inn en AMD XP med FSB 266 - vil det funke allright selv om HK har en max FSB på 133?? Er klar over at ytelsen ikke blir optimal, men den blir nok vesentlig bedre enn det jeg har i dag!? Eller må jeg holde meg til Duron med 200 mhz FSB. Denne bruker jo kun 100FSB, og XP prosessoren vil vel da bruke 133?

Egentlig tror jeg ikke det skulle være noe problem her, men en fyr som kan mye i en butikk her sa det ikke ville gå.

Et annet spm er om det er verdt pengene uten et 266 chipsett.

AMD Duron 800

Abit KT 7

640 MB SDRAM

Hercules FDX8500LE

2* IBM HDD 45GB i RAID 0

1* MAXTOR 18 GB HDD

Pioneer DVD

Plextor CDRW

3COM Nettverkskort

PAX vifter :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HK'et ditt har en max FSB på max 133. Det er rett, men at du kan kjøre dette kommer ikke til å skje. De fleste kt133 kort klarer sjelden over 110 FSB. Du skal ikke se bort fra at med nyeste bios og en XP som du har låst opp, så kan du få den til å kjøre ganske raskt. (Opp mot 1400mhz)

Lenke til kommentar

Tviler på at det går hvis hovedkortet er så gammelt som et par år. Du kan derimot sjekke hvilken revisjon du har av hovedkortet, og sjekke om det finnes noen bios på Abit som gjør at ditt hovedkort støtter XP. Jeg vet ikke sikkert hvordan det er på KT7, men vet at på KT7A så må du ha revisjon 1.3 eller høyere for å kjøre nevnte bios.

Det at minnet kjører på 133 er ikke noe problem, for det dobles til FSB'en.

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...