Gå til innhold

Hvordan fjerne vond lukt?

Grundig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sopp dør av høye temperaturer. Hvor høy avhenger sikkert av typen sopp men jeg tror 70°C skal gjøre susen. Så er spørsmålet: Hvordan få til dette? Tja, kanskje du får det til hvis du setter den i solsteika på en varm og lun plass i et slags "drivhus". Putt også inn sensoren til et digitalt termometer med ekstern sensor så du kan se om temperaturen blir høy nok. Bruk gjerne reflektor (alu-folie) utenfor drivhuset for å konsentrere solstrålene ennå mer. Stolen bør stå så lenge at den er garantert gjennomvarm.

Sopp dør ikke av lave temperaturer (fryseboksen eller en tur over sydploen).

Ang. kjemikalier så vet jeg ikke hva sopp reagerer på, men ser for meg at det må ganske sterke saker til, som kan være skadelig for flere enn bare soppen. Derfor foreslår jeg høy temperatur som botemiddel.

Med en så høy temperatur vil vel kanskje resten av stolen smelte?

Du kan eventuelt ta av trekket, og kjøpe nye puter som du limer på.

Lenke til kommentar
Sopp dør av høye temperaturer. Hvor høy avhenger sikkert av typen sopp men jeg tror 70°C skal gjøre susen. <..>

Med en så høy temperatur vil vel kanskje resten av stolen smelte?

Neida, 70°C er ikke nok til å smelte plast. Selv ikke kokende vann, 100°C, smelter plast. Termoplast (f.eks plastfolie) blir riktignok mykere, men det smelter ikke ved så lave temperaturer. Stål, aluminium, tekstiler etc. smelter naturligvis heller ikke ved så lave temperaturer.

Jeg ble så frustrert av hele den forbanna stolen at jeg hev den ut på baksiden av huset. Der kan den ligge til den skal dø og råtne på søppelfyllinga. Tråden kan forøvrig stenges.

Jaja.. Bare si i fra (rapporter) når frustrasjonen har gitt seg, du savner noe å sitte på forran skrivebordet og ønsker tråden gjenåpnet. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...