Gå til innhold

Hva gjør man hvis andre har kjøpt noe på ditt Visa

Windoge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmmm .... va'kke meg :green:

Anmeld det til VISA (eller banken) så får du pengene igjen

Jeg tviler ikke! ;)

Men som du sikkert vet er kontoen tom nok fra før av, så da er det litt dumt at andre skal ta seg nytte av penger som aldri var på kontoen.

Lenke til kommentar

Ta kontakt med kundeservice hos Postbanken, nummeret er 03800. Ville også bedt dem om å sperre kortet og skaffet nytt, da må du på Posten for å ta ut penger men det er intet problem så lenge du har med (annen) gyldig legitimasjon.

Nr til sperretjenesten er 22 97 73 25

Lenke til kommentar

Forresten, ved bruk av Visa på nett (som sikkert er det som er gjort, siden det var en flybillett), må det vel oppgis et navn, og en mottakeradresse? Denne skulle det vel være mulig å få tak i av Visa eller bbs eller hvem det nå er som holder sånt :)

Lenke til kommentar

Dette er rett og slett ikke ditt problem. Melder du inn misbruk av kortet ditt så fort du kan så vil VISA erstatte dine tap og selv gå etter svindlern. De finner han/hun mye enklere enn deg, og tar retslige skritt mot vedkommende, mens du enkelt og greit får pengene igjen.

Lenke til kommentar

ja, det var en sak som omhandlet noe lignene. Det var Norwegian som gikk ut å sa at det var svindlere som solgte flybilletter på internett. Kjøperne fikk se bilder av billettene og en form for reg. nr. Så ringte de norwegian å spurte om billeten med nr. ****** var en reel billet og det sa de at det var... Så husker jeg ikke nøyaktig hva svindlerne hadde gjort, men det var jo ikke akkoratt missbruk av andres VISA...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...