tshenrik Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) ka overklokking er for noe? hvordan gjør man de? Endret 4. juli 2005 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 overklokking er når man får datamskinen til å jobbe raskere enn det den orginalt var ment for, beklagelig vis fungerer det ikke for folk som har på caps i emnefeltet :/ Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Emnefeltet er endret, fordi det var alt for mye bruk av store bokstaver. Vennligst begrens dette neste gang. Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 ahh, små bokstaver... GO FOR IT!!! Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) ka overklokking er for noe? Overklokking er når feks alle stiller 1 time frem (feks i vintertid) men du stiller 2 timer frem. Da har du "Overklokket" Endret 4. juli 2005 av -Dreamer- Lenke til kommentar
tshenrik Skrevet 4. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2005 ja men hvordan gjør man det da? Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg vet ikke, jeg har aldri overklokket før, hverken i vintertid eller sommertid... Endret 4. juli 2005 av -Dreamer- Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 ja men hvordan gjør man det da? Du laster ned et program - skrur opp - og vips! -Jar Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Eller går i bios .. der er guider du kan lese på WWW.OVERKLOKKING.NO Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Har du noen gang trimmet en moped? Å overklokke en PC er lignende det å trimme en moped. Men når du overklokker en PC, så kjøper du ikke større deler, du bare utnytter de gamle bedre. Se på det som å file innsuget og utblåsningen på mopeden. Gratis arbeid som gir effekt-økning. Du vanligste å overklokke er CPU og Skjermkort. Du kan f.eks. klokke en CPU over 500mhz høyere om du har en god CPU og Kjøler. Håper dette hjalp deg litt. Er det noe feil jeg har sagt her, så vennligst rett meg noen. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 22. juli 2005 Del Skrevet 22. juli 2005 Hoppa du over peden å gikk rett på bil, så kan du si at justering av ladetrykket på turboen er å overklokke skjermkortet, mens et sett med nitrometan = vannavkjøling. ...eller noe sånnt... Er ikke helt sikker da jeg bare bruker buss og t-bane. Lenke til kommentar
hifgad Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Sjekk manualen til hovedkortet, står der. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 For å klokke CPU må du stille opp FSB (For Intel og AMD K7 seriene) eller HTT (AMD 64). Du kan oså stille opp multiplier, med de er som regel låst på de nyeste CPU'ene. For AMD 64 må du stille ned HT multiplier for å klokke. Det er fordi hovedkortet ikke skal bli ustabilt, å mulig fororsake reboot. HTT (FSB) * Multiplier = CPU hastigheten HTT * HT Multiplier = Frekvensen på hvoedkortet. Skal helst ikke være over 100 Mhz for socket 939, og 800 Mhz for Socket 754. Når det gjelder minnet få følger det HTT/FSB. Men de "nye" minnebrikkene som er vanlig nå har noe som heter DDR. DDR betyr Double data rate. Det vil si at du må gange HTT/FSB med 2 for å finne den effektive frekvensen til minnet. Vanlig HTT/FSB frekvens nå, er 200 Mhz. Da blir altså den effektive minnefrekvensen DDR 400. Stiller du HTT/GSB opp til 220, så blir minnefrekvensen DDR 440. For å klokke skjermkortet kan du laste ned Powerstrip eller Riva Tuner. Håper du lærte litt nå. Men dette tar tid å få inn (iallefall for meg ), så jeg anbefaler deg å lese litt rundt. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det finnes mange geniale stickyes rundt om på forumet. Overklokking.no har også endel fine nybegynner guider(som desverre begynner å gå litt ut på dato). http://overklokking.no/guides/nybegynner/del2/ http://overklokking.no/guides/nybegynner/del3/ http://overklokking.no/guides/nybegynner/del4/ Lenke til kommentar
Zecko Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 ja men hvordan gjør man det da? Du laster ned et program - skrur opp - og vips! -Jar Hvilket program? Vet bare om BIOS jeg. Lurer faktisk på om det er et program? Lenke til kommentar
tbend Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Her er et program! http://www.cpuid.org/clockgen.php Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå